• Anonym (M)

Dumt upplägg?

Jag tänker att det beror mycket på hur era barn är och hur gamla de är. Sen tror jag det är viktigt att låta barnen komma in i de nya rutinerna först innan man börjar krångla och hatta hit och dit.

Med mina barn skulle det inte funkat bra, men så behöver de rätt fasta rutiner, speciellt äldsta kan få hela dagen förstörd om saker inte blir som han tänkt. Så det är klart att det påverkar hur jag ser på det ;) det är ju en anledning till att vi numera gör så att ena lämnar på förskola/skola på måndag morgon och den andre hämtar för då blir det samma varje vecka och de får dagen på sig att ställa in sig på bytet. Det har funkat bäst för våra barn. Innan bytte vi på söndagen och det var väldigt jobbigt, de blev mycket mer ledsna och hela helgen blev typ förstörd. Nu har det ju gått knappt ett och ett halvt år sen separationen och vi har undvikit att göra tillfälliga ändringar, nu känner jag att det funkar att göra tillfälliga ändringar utan att barnen tycker det blir jobbigt så länge man förbereder dem ordentligt på hur det blir. Så som sagt beror det nog mycket på hur ens barn är :)

Svar på tråden Dumt upplägg?