• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Stickling
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-23 18:44:50 följande:

Vad spännande! Inte så många dagar kvar nu. Jag har börjat känna typ som lite dragningar i magen, och lite stickningar sen några dagar tillbaks, men det beror säkert på någonting annat. Håller tummarna för er <3

Håller tummarna för dig med! <3
  • Stickling
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-23 18:45:06 följande:

Va spännande! Håller tummar och tår!

Själv har jag bim imorgon och inte känt v så mycket pms som jag annars brukar (men jag har dock gått på akupunktur så det kan vara det som förändrat mina pms-besvär)

Hoppas på det bästa (för oss båda) !

Tack snälla! Håller tummarna för dig med! <3 Kommer du testa imorgon tror du? Uppdatera hur det går!
  • Eclipse

Vad spännande! Inte så många dagar kvar nu. Jag har börjat känna typ som lite dragningar i magen, och lite stickningar sen några dagar tillbaks, men det beror säkert på någonting annat. Håller tummarna för er <3

Spännande! Håller tummarna!
  • KNAS2
    Sellerin skrev 2021-03-22 21:27:07 följande:

OJ så spännande!! Vad jag håller tummarna riktigt hårt för er två nu!!!

Själv hade jag ju precis samma symtom som vanlig PMS när jag sedan plussade på BIM+2. Inte en endaste skillnad. Enbart en väldigt sen temp-dipp (som jag såklart tog som att mensen kommer snart), som sedan vände och låg hög igen.

Hoppas hoppas! <3

Tack för att du peppar!
  • KNAS2

Åh spännande! Håller tummarna för dig!

Jag känner inget mer än ömmande bröst vilket jag alltid gör. Försöker tänka "om jag inte tänker på det kanske det är denna månaden det händer"... För att tre sekunder tänka på om jag är gravid eller inte. Hjärnan, alltså - knasig!
  • Anonym (Längtartillvår)
    KNAS2 skrev 2021-03-23 20:30:18 följande:

Åh spännande! Håller tummarna för dig!

Jag känner inget mer än ömmande bröst vilket jag alltid gör. Försöker tänka "om jag inte tänker på det kanske det är denna månaden det händer"... För att tre sekunder tänka på om jag är gravid eller inte. Hjärnan, alltså - knasig!

Haha, känner igen mig! Ju mer jag försöker att inte tänka på det desto värre blir det! Det är svårt att lura hjärnan alltså! Men någon gång så händer det ju, så varför inte den här gången?! Och om det inte är den här gången så är det iaf en månad närmare tills det faktiskt händer.
  • Sockerplanta

Nu behöver jag er hjälp för att förstå min kropp lite. Min menscykel är som en klocka och diffar aldrig mer än +/-en dag. Jag får tydliga utslag på äl-test varje månad och känner tydligt av min ägglossning. Förra cykeln slutade jag testa för ägglossning och förlitade mig ändå på att jag kunde känna den, vilket jag också gjorde. Denna cykel har varit svårare. Loggade magvärk/ägglossningsvärk dag 5 men tänkte att det var sen mensvärk. Sen har jag haft känningar mer eller mindre varje dag så jag vet inte när eller om jag ens haft ägglossning. Men igår kom min mens på dag 18!! Helt utan förvarning som den brukar med stänkblödningar innan. Mensvärken igår och inatt har varit hemsk och har knappt kunnat sova trots värktabletter och jag har mått illa. Jag blöder mindre än jag brukar och det är inte klarrött men det är ändå rätt mycket. Hur kan jag ens få mens på dag 18? Jag kan ju inte haft äl när jag hade mens eller hur går det ens ihop? Och varför har jag haft så ont och varför blöder jag inte mer? Blir så förvirrad. Har ni varit med om liknande eller har ni någon teori?

• Sockerplanta
    Sockerplanta skrev 2021-03-24 08:54:41 följande:

Nu behöver jag er hjälp för att förstå min kropp lite. Min menscykel är som en klocka och diffar aldrig mer än +/-en dag. Jag får tydliga utslag på äl-test varje månad och känner tydligt av min ägglossning. Förra cykeln slutade jag testa för ägglossning och förlitade mig ändå på att jag kunde känna den, vilket jag också gjorde. Denna cykel har varit svårare. Loggade magvärk/ägglossningsvärk dag 5 men tänkte att det var sen mensvärk. Sen har jag haft känningar mer eller mindre varje dag så jag vet inte när eller om jag ens haft ägglossning. Men igår kom min mens på dag 18!! Helt utan förvarning som den brukar med stänkblödningar innan. Mensvärken igår och inatt har varit hemsk och har knappt kunnat sova trots värktabletter och jag har mått illa. Jag blöder mindre än jag brukar och det är inte klarrött men det är ändå rätt mycket. Hur kan jag ens få mens på dag 18? Jag kan ju inte haft äl när jag hade mens eller hur går det ens ihop? Och varför har jag haft så ont och varför blöder jag inte mer? Blir så förvirrad. Har ni varit med om liknande eller har ni någon teori?

Mensen är alltså en hel vecka för tidig då jag brukar ha en cykel på 26 dagar.
  • Link92
    Sockerplanta skrev 2021-03-24 08:56:02 följande:

Mensen är alltså en hel vecka för tidig då jag brukar ha en cykel på 26 dagar.

Är ingen expert egentligen men man KAN ägglossa när man har mens. Och gjorde du det dag 5 är väl mens dag 18 inte orimligt? Jag ägglossade på dag 11 förra månaden vilket är väldigt tidigt för mig, och mensen kom 14 dagar senare som vanligt. Upptäckte tidig ägglossning bara pga att jag tempar, annars hade jag nog inte tänkt på det.
  • Sockerplanta
    Link92 skrev 2021-03-24 09:07:24 följande:
    Är ingen expert egentligen men man KAN ägglossa när man har mens. Och gjorde du det dag 5 är väl mens dag 18 inte orimligt? Jag ägglossade på dag 11 förra månaden vilket är väldigt tidigt för mig, och mensen kom 14 dagar senare som vanligt. Upptäckte tidig ägglossning bara pga att jag tempar, annars hade jag nog inte tänkt på det.
    Tack för svar. Det känns bara så konstigt att jag ska ha ägglossat så tidigt i cykeln när det varit så regelbundet innan. Hittar källor som säger att man kan ha ägglossning under mensen och källor som säger att det är omöjligt. 

Jaja nu får vi ta nya tag och jag börja äl-testa igen för nu har jag ju ingen aning om när nästa BIM är. Usch det känns så tungt! Det här försöket känns så bortkastat nu.
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet