• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • bananmilkshake
    KNAS2 skrev 2021-03-28 16:50:19 följande:

Verkligen spännande tider!!

Eftersom jag hade ett tidigt MF i sommar sa barnmorskan då att de ville att jag skulle komma in tidigt när vi lyckades nästa gåbg för att se att allt stod rätt till. Funderar på om man ska ringa till kvinnokliniken nu i veckan för inskrivning i alla fall. Vill ju inte jinxa någonting :) Så dum man är egentligen.

Vill verkligen att det ska gå bra för oss alla i denna grupp. Känns sjukt tråkigt att lämna denna grupp då vi kommit varandra nära på ett sätt? Vilka ska jag nu bolla galna tankar och symtom med? :)

Kapar er diskussion lite men kanske vi kan skapa en tråd här för folk som nyligen plussat? :) Fb-grupp går ju också men sist jag var med var det så hemskt att gå ur när jag fick missfall, vågar inte riskera det igen.
  • bananmilkshake
    hopeforaplusa skrev 2021-03-28 16:04:50 följande:

Men wow så fantastiskt att se! Största grattis till dig! <3

Stort tack!!! <3
  • KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-03-28 17:28:38 följande:

Kapar er diskussion lite men kanske vi kan skapa en tråd här för folk som nyligen plussat? :) Fb-grupp går ju också men sist jag var med var det så hemskt att gå ur när jag fick missfall, vågar inte riskera det igen.

Kapa på! :)

Jag hittade en grupp för personer med bim i dec, dock är det blandat då vissa har barn sedan tidigare.

Hade känts fint om ni första-gångs-föderskor hänger ihop! Så en grupp här på FL för oss vore härligt!
  • KNAS2

Okej,

För er som plussat. Jag skapade nu en ny tråd för er som vill fortsätta höras

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET, döpte jag tråden till. Är ni sugna så joina! :)

All lycka till er andra <3

• bananmilkshake
    KNAS2 skrev 2021-03-28 18:27:18 följande:

Okej,

För er som plussat. Jag skapade nu en ny tråd för er som vill fortsätta höras

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET, döpte jag tråden till. Är ni sugna så joina! :)

All lycka till er andra <3

Åh perfekt! Jag joinar. :) 
  • KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-03-28 19:40:28 följande:

Oj, den verkar ha fått fel namn, BF februari! Ska vi strunta i det?

Mig gör det inget! 

Så klumpig. Har varit SÅ trött idag.

Jag skapade en ny grupp. Nu med rätt månad ;)
  • bananmilkshake
    KNAS2 skrev 2021-03-28 20:03:46 följande:

Så klumpig. Har varit SÅ trött idag.

Jag skapade en ny grupp. Nu med rätt månad ;)

Åh, fullt förståeligt <3 Perfekt!!
  • Stickling

Hjälp! Jag är på Bim +2. Har haft sjunkande temp flera dagar och en väldigt svag brun blödning senaste dygnen, så har bara väntat på att mensen ska komma igång. Nu tog jag ett test bara för att bekräfta att det inte gått den här gången heller. Fick ett jättesvagt streck på CB testa tidigt, och enligt det digitala testet är jag gravid?! Hade ett missfall i motsvarande tid i cykeln i höstas och blir förstås rädd att det är samma sak som hänt nu, i och med den låga tempen. Hjälp, hur ska jag tänka?

• Link92
    Stickling skrev 2021-03-29 06:51:46 följande:

Hjälp! Jag är på Bim +2. Har haft sjunkande temp flera dagar och en väldigt svag brun blödning senaste dygnen, så har bara väntat på att mensen ska komma igång. Nu tog jag ett test bara för att bekräfta att det inte gått den här gången heller. Fick ett jättesvagt streck på CB testa tidigt, och enligt det digitala testet är jag gravid?! Hade ett missfall i motsvarande tid i cykeln i höstas och blir förstås rädd att det är samma sak som hänt nu, i och med den låga tempen. Hjälp, hur ska jag tänka?

Åh jag förstår din oro! Jag har inget jättepeppigt att komma med men delar lite tankar. Bruna blödningar betyder ju gammalt blod så förhoppningsvis är det inget som sätter igång på nytt. Vid mitt missfall hade jag hela tiden rosa/lätt röda flytningar i tio dagar innan missfallet startade "på riktigt".

Mitt enda tips är att ta det lugnt och vänta (vilket ja, är omöjligt) och/eller ringa barnmorska och ställa frågor! Min erfarenhet är att de sällan vet något om temperatur så de kommer kanske inte kommentera på att den sjunkit. Antingen fortsätter du tempa för att se hur kurvan beter sig eller så slutar du och bara lever på att du är gravid, som alla som inte tempar gör :) innan helgen kan du ju ta ett nytt digitalt och se om veckoindikatorn ökat till gravid 2-3 veckor?

Jag hoppas SÅ för din skull att det stannar kvar <3
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet