Stickling skrev 2021-03-29 06:51:46 följande:
Hjälp! Jag är på Bim +2. Har haft sjunkande temp flera dagar och en väldigt svag brun blödning senaste dygnen, så har bara väntat på att mensen ska komma igång. Nu tog jag ett test bara för att bekräfta att det inte gått den här gången heller. Fick ett jättesvagt streck på CB testa tidigt, och enligt det digitala testet är jag gravid?! Hade ett missfall i motsvarande tid i cykeln i höstas och blir förstås rädd att det är samma sak som hänt nu, i och med den låga tempen. Hjälp, hur ska jag tänka?
Åh jag förstår din oro! Jag har inget jättepeppigt att komma med men delar lite tankar. Bruna blödningar betyder ju gammalt blod så förhoppningsvis är det inget som sätter igång på nytt. Vid mitt missfall hade jag hela tiden rosa/lätt röda flytningar i tio dagar innan missfallet startade "på riktigt".
Mitt enda tips är att ta det lugnt och vänta (vilket ja, är omöjligt) och/eller ringa barnmorska och ställa frågor! Min erfarenhet är att de sällan vet något om temperatur så de kommer kanske inte kommentera på att den sjunkit. Antingen fortsätter du tempa för att se hur kurvan beter sig eller så slutar du och bara lever på att du är gravid, som alla som inte tempar gör :) innan helgen kan du ju ta ett nytt digitalt och se om veckoindikatorn ökat till gravid 2-3 veckor?
Jag hoppas SÅ för din skull att det stannar kvar <3