• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • MAKL
    Link92 skrev 2021-02-19 10:17:11 följande:

Jag tror jag ägglossade på CD 10 eller 11 denna cykel..känns ju inte som att det är nog med tid för ett piggt ägg? Är kanske allt solljus och vårvinterkänslor som snabbat på det hela, eller har ni några tankar?

Blir inte klok på min cykel just nu. Från ÄL på dag 21-22 till 14 till 10-11... Åt inte så mycket rosenrot denna cykel så tror inte den ställt till med detta.

Jag fick äl tre dagar tidigare förra cykeln än vad jag normalt har haft äl de senaste cyklerna. I mitt fall så tror jag att det berodde på att jag släppte all stress och press den cykeln om att testa med stickor och konstant tänka på CD osv. Kanske kan vara en bidragande faktor?

Annars så kanske rosenroten har gjort större ändring på äl än vad du tror även fast du inte ätit det så mycket.
  • Sockerplanta

Jag tror att jag ägglossade något senare än vanligt denna cykel för att jag just nu känner sån ägglossningsverk. Vi har inte fått till det sen i måndags av flera anledningar så jag är rädd för att det är försent även om vi får till det ikväll. Denna månad känns därför helt bortkastad nu. 

• zelling
    Link92 skrev 2021-02-19 10:17:11 följande:

Jag tror jag ägglossade på CD 10 eller 11 denna cykel..känns ju inte som att det är nog med tid för ett piggt ägg? Är kanske allt solljus och vårvinterkänslor som snabbat på det hela, eller har ni några tankar?

Blir inte klok på min cykel just nu. Från ÄL på dag 21-22 till 14 till 10-11... Åt inte så mycket rosenrot denna cykel så tror inte den ställt till med detta.

Jag har haft ÄL på dag 11 de senaste månaderna och ja, det känns lite för tidigt. Det ska ändå vara ok, men inte optimalt. Efter att ha googlat en massa så verkar det bero på östrogendominans, har inte hittat nåt annat. Säg gärna till om du kan luska ut nåt annat! Skumt att din cykel ändras så. Men visst kan det oxå finnas en del fördröjning? Man hör ju att man bör vänta minst 3 månader för att få resultat av vissa saker, så det skulle ju kunna bero på nåt du gjorde för 3 månader sedan :P

Jag testade ju bidrottninggelé denna cykel. Startade CD2, men mådde väldigt konstigt - mosig och seg istället för energifylld som man brukar bli efter mens. Fick finnar på ryggen och käken, vilket jag typ aldrig har annars. Så det blev bara 5 dagar totalt. Har haft mkt mindre fertilt sekret denna gång oxå. Så bidrottningsgelé är nog inget för mig..

Har lite känningar på höger sida idag, så ÄL är nog på g. Det är bara att boka in mys ikväll. Bra start på helgen ;D
  • Vickan31
    Soff skrev 2021-02-18 21:03:31 följande:

Senaste tiden har jag verkligen fastnat i mentalt att jag kanske är en av dom som faktiskt har problem med att bli gravid, att det kanske blir IVF, tänk om det dröjer 2-3 år innan man blir gravid?!... Har aldrig varit i den tankebanan innan utan mest tänkt att det är jobbigt att det tar sån tid, men jag har nog ändå någonstans tänkt att jaja, det lär väl iallafall hända inom en hyfsat snar framtid.. men känner bara mer och mer att, men tänk om det inte är så?.. Och det här med omgivningen blir ju inte direkt lättare med tiden.. folks prat om barn.. folks frågor kring barn... folks gravidmagar etc... Jag sa till mig själv i bilen idag, snälla, kan jag få bli gravid detta försök, snälla kropp, kan jag få det? Jag vill så himla gärna. Vill ju verkligen inte ge upp hoppet innan vi ens har gett oss på försök 11.. men efter alla dessa försök skriker min hjärna åt mig att det är omöjligt att bli gravid.. 

Ååh jag förstår verkligen dina tankar och oro, även om jag "bara" är på försök 9 jämfört med dina 11 försök. Stor igenkänning i det du skriver, just att man varit så hoppfull och i början tänkt att det skulle hända ganska snabbt, för att nu tänka att man inte har den turen att få barn lätt, eller kanske inte alls. Men jag tror såklart inte egentligen att det är omöjligt, varken för dig eller mig. Hoppas att du får en fin helg och jag ville egentligen bara säga att jag förstår och att jag håller tummarna för dig Hjärta
  • Vickan31

Jag såg kommentaren om mycket negativitet i tråden, så jag vill bara varna för att jag gnäller lite nu Tungan ute Vet att vi pratat om detta ämne tidigare och att många känner igen sig.

Idag fick jag veta att en kollega som bara har en äggstock och egentligen inte vetat om hon vill ha barn är gravid i 13:e veckan. Det kom som en chock för mig  och det kändes verkligen som att hon skröt flera gånger om hur fertil hennes kropp trots allt måste vara för de låg inte ens vid ägglossningen utan flera dagar innan och ändå blev hon gravid trots att de inte försökte osv. Om jag inte varit mitt inne i egna långdragna bebisförsök hade jag nog blivit superglad för hennes skull, just för att oddsen var emot henne med en äggstock men att hon ändå ska bli mamma. Men just nu, när det känns så hopplöst för mig, är det en annan röst inom mig som tycker att det här är så himla orättvist då vi gör allt för att bli gravida men inte lyckas, medan hon som är en person som ibland får oförtjänt mycket kredd på jobbet för saker vi andra gör och verkar ha ett liv där allt bara går hennes väg nu är gravid trots att hon aldrig haft någon egentlig barnlängtan. Jag lyckades ändå visa glädje för hennes skull trots min chock över det här beskedet, men jag känner att det här är något jag behöver ventilera för att inte störa mig på hela hennes graviditet, haha.

Önskar alla en trevlig helg! Hjärta

• Soff
    Vickan31 skrev 2021-02-19 15:46:36 följande:
    Ååh jag förstår verkligen dina tankar och oro, även om jag "bara" är på försök 9 jämfört med dina 11 försök. Stor igenkänning i det du skriver, just att man varit så hoppfull och i början tänkt att det skulle hända ganska snabbt, för att nu tänka att man inte har den turen att få barn lätt, eller kanske inte alls. Men jag tror såklart inte egentligen att det är omöjligt, varken för dig eller mig. Hoppas att du får en fin helg och jag ville egentligen bara säga att jag förstår och att jag håller tummarna för dig Hjärta
    Tack för stöd <3 och alltid skönt att höra att fler känner igen sig. Hoppas du får en fin helg du med, och håller tummarna för oss båda, och alla andra i tråden som längtar <3 
  • Soff
    Vickan31 skrev 2021-02-19 16:10:41 följande:

Jag såg kommentaren om mycket negativitet i tråden, så jag vill bara varna för att jag gnäller lite nu Tungan ute Vet att vi pratat om detta ämne tidigare och att många känner igen sig.

Idag fick jag veta att en kollega som bara har en äggstock och egentligen inte vetat om hon vill ha barn är gravid i 13:e veckan. Det kom som en chock för mig  och det kändes verkligen som att hon skröt flera gånger om hur fertil hennes kropp trots allt måste vara för de låg inte ens vid ägglossningen utan flera dagar innan och ändå blev hon gravid trots att de inte försökte osv. Om jag inte varit mitt inne i egna långdragna bebisförsök hade jag nog blivit superglad för hennes skull, just för att oddsen var emot henne med en äggstock men att hon ändå ska bli mamma. Men just nu, när det känns så hopplöst för mig, är det en annan röst inom mig som tycker att det här är så himla orättvist då vi gör allt för att bli gravida men inte lyckas, medan hon som är en person som ibland får oförtjänt mycket kredd på jobbet för saker vi andra gör och verkar ha ett liv där allt bara går hennes väg nu är gravid trots att hon aldrig haft någon egentlig barnlängtan. Jag lyckades ändå visa glädje för hennes skull trots min chock över det här beskedet, men jag känner att det här är något jag behöver ventilera för att inte störa mig på hela hennes graviditet, haha.

Önskar alla en trevlig helg! Hjärta

Den kommentaren missade nog jag!? :P tycker någon att det är för mycket negativitet? 

Alltså, ja, vad säger man. Det är verkligen så HIMLA orättvisst.... livet... förstår att du fick en smärre chock... ><.. skulle jag också fått. 

• Sellerin
    zelling skrev 2021-02-17 21:08:55 följande:

Ja, verkligen konstigt att det är såhär. Skönt att ni håller med. Kanske lite off topic som du säger, Sellerin och att diskussionen passar bättre i andra trådar. Ville skriva av mig lite, och då gick det kanske lite snabbt :P 

Oj, menade inte alls så! Förlåt om du missuppfattade mig! Menade enbart att om du inte får det svar du söker här i denna tråd, så tror jag nog du hittar det i en annan tråd i så fall! :) Jag tycker absolut det hör hemma här!

Man tar ju in vad andra är med om för upplevelser, känslostormar och olika kontakter med sjukvården. Ingen av oss i denna tråd har ju barn sedan tidigare, vissa har fått MF, MA eller gjort abort i yngre ålder, medan andra inte fått ett endaste tecken alls på någon graviditet någonsin (jag tillhör den sistnämnda). Så hur ni andra resonerar, gör för typer av utredningar eller får för typ av svar från sjukvården tycker jag bara är intressant att följa :)
  • Sellerin
    Sockerplanta skrev 2021-02-19 13:08:38 följande:

Jag tror att jag ägglossade något senare än vanligt denna cykel för att jag just nu känner sån ägglossningsverk. Vi har inte fått till det sen i måndags av flera anledningar så jag är rädd för att det är försent även om vi får till det ikväll. Denna månad känns därför helt bortkastad nu. 

Positiva tankar sockerplanta! Du vet vad man brukar säga: It ain't over until the fat lady signs! =D

Hoppas ni får till det ikväll!
  • Sellerin
    zelling skrev 2021-02-19 14:38:05 följande:

Jag har haft ÄL på dag 11 de senaste månaderna och ja, det känns lite för tidigt. Det ska ändå vara ok, men inte optimalt. Efter att ha googlat en massa så verkar det bero på östrogendominans, har inte hittat nåt annat. Säg gärna till om du kan luska ut nåt annat! Skumt att din cykel ändras så. Men visst kan det oxå finnas en del fördröjning? Man hör ju att man bör vänta minst 3 månader för att få resultat av vissa saker, så det skulle ju kunna bero på nåt du gjorde för 3 månader sedan :P

Jag testade ju bidrottninggelé denna cykel. Startade CD2, men mådde väldigt konstigt - mosig och seg istället för energifylld som man brukar bli efter mens. Fick finnar på ryggen och käken, vilket jag typ aldrig har annars. Så det blev bara 5 dagar totalt. Har haft mkt mindre fertilt sekret denna gång oxå. Så bidrottningsgelé är nog inget för mig..

Har lite känningar på höger sida idag, så ÄL är nog på g. Det är bara att boka in mys ikväll. Bra start på helgen ;D

Haha, nej vilket sammanträffande! Jag testar också bidrottninggele för första gången denna månad. Fått 3 superstora finnar på axlarna, såna riktiga innebrännare (eller vad det heter?), samt två finnar på hakan? What?! =D

Tänkte dock att oj det här gör något med min kropp så jag testar vidare, så tagit det nu i 14 dagar. Kommer det fler finnar kommer jag dock skippa det till sen, inte riktigt den bästa looken man kan ha ;)
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet