Inlägg från: Anonym (Medsyster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Medsyster)

PCOS

Jag mådde väldigt mycket bättre både fysiskt och mentalt av LCHF-kost. Sista åren före menopaus hade jag väldigt regelbunden mens. Humörsvängningarna var en västanfläkt mot hurdan jag varit tidigare. Övervikten försvann liksom "på köpet", utan att jag gjorde något mer än åt en ganska strikt LCHF-kost. Jag räknade inte kolhydrater eller kalorier, men skippade allt med vitt mjöl, ris, socker, potatis. Andra rotfrukter åt jag.

www.dietdoctor.com/se/lchf/halsovinster/pcos

• Anonym (Medsyster)
    Anonym (Pcos) skrev 2021-02-05 10:18:56 följande:

Jag tar en powerwalk varje morgon och kväll 1 timme var och 3 ggr i veckan även Styrketräning.

Har testat LCHF i 8 månader utan större skillnad. Gick ner 2 kg sen kom dem tillbaka inom 1 vecka.

Spelar ingen roll hur jag äter eller rör mig pga att insulinet är högt i kroppen vilket gör så jag inte går ner.

Hur ska man ens göra? Har fått medicin som ska driva ut vätska. Men det är allt. Vad hjälper det mig att driva ut vätska? :(

Men om du äter LCHF-kost kan ju inte insulinet ligga högt? Det är ju det som är själva grejen med att äta så när man har PCOS. Äter du lite kolhydrater stiger ju inte insulinet utan ligger på en stadigt låg nivå.
Svar på tråden PCOS