Inlägg från: Anonym (Pcos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pcos)

PCOS

Har fått veta att jag har PCOS.

Har inte överdriven hårväxt, förutom på insidan av låren. Har några partier med hår som en man. Men inget skägg eller så.

Tappar hår på huvudet.

Trött och hängig.

Hjärtklappningar.

Har fått fetma nästan, BMI på 28.3 och alltid legat på 18-20 innan.

I 4 år har jag försök gå ner i vikt utan någon effekt alls.

Mina problem är att mensen är oregelbunden DOCK INTE utebliven.

Humöret och tröttheten och värsta är övervikten.

Jag tror om jag går ner i vikt så kommer en del av besvären att minska.

Jag har fått spironolakton utskrivet men läste att den är främst för hårväxt men det har jag knappt av och det på låren är inget som stör.

Det som stör är övervikten.

Vad kan jag göra åt detta?

Har redan testa alla dieter. Äter låg kalori kost och låg kolhydrat. Ingen socker alls! Motionerar och tränar regelbundet.

Snälla hjälp mig :(

• Svar på tråden PCOS
  • Anonym (Pcos)

Jag tar en powerwalk varje morgon och kväll 1 timme var och 3 ggr i veckan även Styrketräning.

Har testat LCHF i 8 månader utan större skillnad. Gick ner 2 kg sen kom dem tillbaka inom 1 vecka.

Spelar ingen roll hur jag äter eller rör mig pga att insulinet är högt i kroppen vilket gör så jag inte går ner.

Hur ska man ens göra? Har fått medicin som ska driva ut vätska. Men det är allt. Vad hjälper det mig att driva ut vätska? :(

• Anonym (Pcos)

Har insulinöverskott och nej det har inte hjälpt med kost :(

Ligger på 5-15 g kolhydrater om dagen och äter det man ska. Nyttiga fetter som avokado ägg lax och äter proteiner. Testar nu att både hålla nere kolhydrater och kalorier och får se om det hjälper.

Finns inte bara "PCOS". Finns 4 kategorier i detta.

Har insulin resistent PCOS. Hjälper inte med bara kost, har liksom försökt nu x antal år. Insulinet är högt likt dom som har diabetes. Har läst att man ibland ger diabetes medicin för PCOS för det har visat bra effekt

Men känns som läkare här i Sverige inte är så kunniga med PCOS och jag vet inte vad jag ska vända mig.

Läser och läser. Men till ingen nytta liksom. Vill ha ordentlig hjälp :(

Svar på tråden PCOS