• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Voyager
    BjornLoddbrok skrev 2021-07-04 13:49:34 följande:

Jo oftast 3 - 1 eller mer till kvinnan men det går lätt att reparera 0 - 1 läge -bara ned å slicka clitoris tills det går för henne (har ibland både fått hållla på länge, uppåt timmen, och fått ta instruktioner men ger mig inte). Funkar för de flesta (men inte riktigt alla). Sen brukar jag, för säkerhets skull slicka henne till en första orgasm redan innan själva knullandet. Då kan man också få kvitto på att förspelet blivit rätt -det ska va blött och kladdigt när man kommer ned.

Ja, det är verkligen härligt! Själv använder jag mina musikaliska händer och fingrar för att reta och kittla klitoris med rätt tryck, tempo och timing och sätter sedan in stöten mot den hungriga g-punkter och följer med i de djupa, snabba, rytmiska kontraktionerna ända tills de tsunailiknande vågorna ebbat ut och brukar testa om det kan gå igen 1-2 gånger.

?Bättre än tryckluftsvibrator? var min fru helt övertygad om och vill inte ens pröva något annat. Vi slutade t.o.m. knulla för många år sedan när vi upptäckte en skön fåtölj från IKEA(!) där hon kan spärra ut benen genom armstöden så fittan får en fräckt framskjuten position som hon vet innebär ?point of no return?

Ja, det var väl hyfsat detaljerat men vill gärna inspirera fler män till dessa fantastiska upplevelser av ömsesidig njutning så ofta båda har lust, närmast som ett mäktigt naturfenomen Det fascinerar mig att jag fortfarande är så fascinerad av att ständigt göra om liknande aktiviteter i olika konstellationer.
  • Anonym (Finns kanske inget orgasmglapp?)

Jag betvivlar att det finns ett orgasmglapp. Detta beroende på hur man räknar givetvis. Färre kvinnor än män får orgasm under sex, på så vis är det ett orgasmglapp. Men en hel del kvinnor som får orgasm under sex får flera orgasmer. Väldigt få män får fler än en. Uträknat i antal orgasmer för kvinnor respektive män tror jag att det på så vis blir väldigt lika i antal orgasmer. Därav inget orgasmglapp.

Nu är det kanske en klen tröst för en orgasmlös kvinna att en annan kvinna får 3 orgasmer under sex, men ändå. Det jämnar ut sig statistiskt.

• Voyager
    Anonym (Finns kanske inget orgasmglapp?) skrev 2021-07-04 15:49:14 följande:

Jag betvivlar att det finns ett orgasmglapp. Detta beroende på hur man räknar givetvis. Färre kvinnor än män får orgasm under sex, på så vis är det ett orgasmglapp. Men en hel del kvinnor som får orgasm under sex får flera orgasmer. Väldigt få män får fler än en. Uträknat i antal orgasmer för kvinnor respektive män tror jag att det på så vis blir väldigt lika i antal orgasmer. Därav inget orgasmglapp.

Nu är det kanske en klen tröst för en orgasmlös kvinna att en annan kvinna får 3 orgasmer under sex, men ändå. Det jämnar ut sig statistiskt.

Ja, tänkvärt! Jag är förmodligen en av dem som kan bjuda gruppen kvinnor på ett överskott så det jämnar ut sig statistiskt.

Enligt den sexologiska forskning jag känner till får endast ca 30% kvinnor orgasm av enbart penetrerande sex och det är tyvärr ännu värre:

- När det gått för killen är allt slut, sa en tjej.

En annan kvinna i 30-årsåldern jag kontakt med här hade ALDRIG fått orgasm. Hur är det möjligt, tänkte jag - i Sverige - 2021 - och försökte ge henne olika tips (bl.a. baserat på Betty-Dodson).

Nu heterosexuella killar, vet ni kanske mer, så hjälp till lite här. Jag hinner inte hur gärna jag än vill
  • Anonym (M)

Att du inte tar till dig det som skrivits är bara sorgligt.
    Allt tyder på att du är en man som utsätter kvinnor för det här, att du tar men inte ger. Sen hittar du på krystade sanningar för att förminska kvinnors upplevelser av män och deras sexuella egoism.
  • Anonym (M)
    Det jämnar ut sig statistiskt.
    Det är det som det inte gör.
    Vilket är väl beskrivet. Hur kommer det sig att du missar det. Läser du alltid bara det som stärker dina egna åsikter och struntar i resten?

För att ta det till en mycket basic nivå som du kanske förstår så handlar det om att män tar sex utan att ge tillbaka. Kvinnor ge sex utan att få tillbaka.
    Att en kvinna får orgasm 3 gånger uppväger ingenting. Det betyder att EN kvinna fått orgasm. Det betyder att EN man ger sex tillsammans med henne.
    Det återstår då TVÅ kvinnor som har sex med egoistiska män som bara tar utan att tänka på någon annan än sig själv.

Poängen är att bara en egoistisk man försöker bortförklara männens sexuella egoism som att det inte fanns.

METOO upprepar sig, samma undanflykter, samma bortförklaringar, samma negligering.

Ja ja. Tids nog kommer det ikapp er.
  • Perjonsson

Klitoris är för de kvinnor som inte tränat upp sin förmåga till vaginala orgasmer.

Ja tänk vad vissa blev kränkta nu????????.

Jo jag har tränat om kvinnor som i 30år gettup ren vaginal orgasm och jösses vad de blir förvånade o glada när det funkade.

• Voyager
    Perjonsson skrev 2021-07-04 19:54:50 följande:

Klitoris är för de kvinnor som inte tränat upp sin förmåga till vaginala orgasmer.

Jo jag har tränat om kvinnor som i 30år gettup ren vaginal orgasm och jösses vad de blir förvånade o glada när det funkade.

Intressant men knappast vad erfarna kvinnliga sexologer som Betty Dodson rekommenderar. "Clitoral stimulation with vaginal penetration" är hennes och fältets erfarenhet av vad som fungerar bäst för flest kvinnor. (Detta är även min begränsade erfarenhet efter att ha delat ut ca 2500 orgasmer till ett fåtal kvinnor.)
  • Anonym (?!?)
    Perjonsson skrev 2021-07-04 19:54:50 följande:

Precis som penisorgasm enbart är för de män som inte tränat upp förmågan till prostataorgasm.

Hör du själv hur larvigt det låter?! Eller handlar det om att du ska slippa anstränga dig och behöva smeka också utan det räcker att du pumpar på i din vanliga takt och då är det den typen av orgasm som gäller för kvinnor du har sex med, annars blir de utan.

Variation är en rätt trevlig grej när det gäller sex, du kanske skulle prova?
  • Anonym (I)
    Anonym (M) skrev 2021-07-04 17:00:01 följande:
    Det är det som det inte gör.
    Vilket är väl beskrivet. Hur kommer det sig att du missar det. Läser du alltid bara det som stärker dina egna åsikter och struntar i resten?

För att ta det till en mycket basic nivå som du kanske förstår så handlar det om att män tar sex utan att ge tillbaka. Kvinnor ge sex utan att få tillbaka.
    Att en kvinna får orgasm 3 gånger uppväger ingenting. Det betyder att EN kvinna fått orgasm. Det betyder att EN man ger sex tillsammans med henne.
    Det återstår då TVÅ kvinnor som har sex med egoistiska män som bara tar utan att tänka på någon annan än sig själv.

Poängen är att bara en egoistisk man försöker bortförklara männens sexuella egoism som att det inte fanns.

METOO upprepar sig, samma undanflykter, samma bortförklaringar, samma negligering.

Ja ja. Tids nog kommer det ikapp er.
    Nej, kvinnor ger ingenting, det är inte tack vare kvinnor som män får orgasm, det är för att män själva tränat på det. Kvinnor tränar inte lika mycket på att få orgasm och alltså får de inte orgams lika ofta. Om de inte var så lata skulle de också träna upp sig, men i stället förväntar de sig att män skall fixa det åt dem. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Hon) skrev 2021-06-19 12:58:31 följande:

Jag upprepar. Det finns absolut ingen anledning att ha sex om man inte får ut någonting av det. 

Du har en väldigt underlig syn på det här med sex. Är du oskuld eller bara otroligt omogen? De allra flesta bryr sig om varandras njutning, sex handlar om att ge och ta, någonting som man gör tillsammans för att njuta tillsammans. Om man är fullkomligt ointresserad av den andres njutning så är man helt enkelt inte mogen nog för att ha sex. Du verkar göra sex till någon konstig grej där man ska vara så ego det bara går och det ska vara ok pga. det finns män som ingen vill ha sex med. Det går inte ihop med hur sex fungerar i verkligheten. Du har ett så fruktansvärt underligt och missunnsamt sätt att se på saken. Ja det finns män som inte lyckas hitta någon att ha sex med. Men det finns massor av saker som alla inte lyckas med här i livet. Ska vi applicera ditt tankesätt på alla "orättvisa" aspekter här i livet? 

Och nej, sex är varken en rättighet eller en skyldighet för någon. Det är ju så självklart att man inte ens ska behöva diskutera saken. Du verkar på något sätt blanda in män som inte får sex i varenda aspekt. Att det finns män som ingen vill ligga med betyder inte att alla andra som någon faktiskt vill ha sex med inte ska få ha krav på hur de vill att deras sexliv ska se ut och innehålla. Alla har rätt till det. Ingen har någon skyldighet att ha sex med någon oavsett anledning. Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med ska inte kvinnor nöja sig med en man som bara bryr sig om sin egen njutning och använder kvinnans kropp att runka i. 

Sex är något man gör för att njuta tillsammans. Men ger och man tar. Är man den som ständigt får ge blir man ju fullständigt avtänd tillslut. 

Skulle du vilja ha sex med en kvinna som skiter fullständigt i din njutning gång på gång? Skulle du tycka att det var intressant att ha sex med en kvinna som vägrar ens peta på din kuk? 

Tänker du bara på din egen njutning om du har sex? Känns det bra att skita fullständigt i den andres njutning och känslor efteråt? Ser du den du ligger med som ett objekt att runka i? Eller ser du personen som någon du faktiskt vill väl och vill ha en trevlig stund TILLSAMMANS med? Har du hört talas om ordspråket: Delad glädje är dubbel glädje? Men du kanske är så pass skruvad i huvudet att du skulle njuta av att ha sex med ett traffickingoffer som ligger apatisk i en skitig lägenhet...... Det finns ju incels och dom verkar ju ligga högst upp i utsatthetspyramiden så vad gör det om det finns kvinnor som blir våldtagna 10 gånger om dagen av män som du, dom anser att det är din rätt att våldta kvinnan. 

Sen vill jag att du svarar på den här frågan: Om sex skulle klassas som en mänsklig rättighet, vem har då skyldighet att ligga med alla människor som ingen vill ligga med? Ställer du upp med din kropp? 

Det låter rimligt egentligen men det är uppenbart att du säger det bara för det är kvinnor det handlar om nu
Svar på tråden Orgasmglappet