• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (,)

95 % av män i heterorelation får orgasm. 65 % av kvinnor. Så jo, visst finns det ett glapp.

En kvinna som har sex med en annan kvinna har större chans att få orgasm än med en man, liksom om hon onanerar.

• parnordqvist
    Anonym (,) skrev 2021-08-16 07:10:59 följande:

95 % av män i heterorelation får orgasm. 65 % av kvinnor. Så jo, visst finns det ett glapp.

En kvinna som har sex med en annan kvinna har större chans att få orgasm än med en man, liksom om hon onanerar.

Jag menar att det biologiskt inte bör finnas något glapp, att kvinnor inte kan få orgasm lika ofta. Skulle säga att det här i stora drag är mannens fel, men då blir jag väl mindre populär.
    Det sägs att det går inte att få bättre sex än mellan två kvinnor. Dels är de bättre utrustade och dels vet de hur de ska stimulera varandra.
    Jag tror allt fler kvinnor väljer att leva med en kvinna i framtiden när de upptäcker varandra. Redan nu finns ett stort mansöverskott i många länder.
    Jag skulle väl inte uttala mig då jag aldrig haft sex, men jag kan inte låta bli efter att ha läst så mycket om kvinnligt sex. Det är mycket intressant. Vi får väl se om jag träffar någon, men chanserna blir färre och färre ju äldre man blir. Jag fyller 50 nästa år.
  • Anonym (,)

Jag förstår nu hur du menade: att man inte ska köpa myten om att det är snudd på omöjligt för en kvinna att få orgasm. Det finns stora möjligheter, om vilja och intresse finns.

Ja, redan nu väljer alltfler kvinnor bort män så det ligger en sanning i det.

Jag ser det mycket hos yngre kvinnor, att de aktivt väljer att leva med en annan kvinna eller ensamma. Kvinnor idag vill inte leva med en man om det kostar mer än det smakar.

Som du säger är det överskott på män, vilket riskerar att få farliga konsekvenser.

Jag förstår sorgen i att kanske inte träffa någon om man nu vill det. Men åtminstone tycks du inte, som somliga, lägga skuld på andra för det. Jag önskar dig lycka till.

• Anonym (Ologiskt)
    Anonym (890) skrev 2021-08-15 20:06:11 följande:

Du har fått förklarat för dig ett flertal gånger i tråden vad skillnaden är. Varför tar du inte det till dig utan ältar dina missuppfattningar som en papegoja?

Så det är missuppfattningar när kvinnor säger till män att sex inte är en mänsklig rättighet och sedan hävdar att orgasm under sex är viktigt och fel på jämställdheten?

Om det vore så som ni säger borde ni kunna hänvisa till någon lag där det står att orgasm år en mänsklig rättighet.
  • Anonym (Ologiskt)

Du har fått förklarat för dig ett flertal gånger i tråden vad skillnaden är. Varför tar du inte det till dig utan ältar dina missuppfattningar som en papegoja?

Om det är missuppfattningar borde ni ge en förklaring varför ni säger olika om sex.

Att säga att det är inte samma sak förklarar inte varför ni säger först att sex inte är en mänsklig rättighet och inget behov och sedan säger att orgasm under ett samlag är viktigt och viktigt för jämställdheten när kvinnor blir utan orgasm.

För handlar det inte om sex?

Är lagstiftningen annorlunda för orgasmer under sex?

Det är något annat ni går efter som ni inte sagt?

Jag tar upp det fler gånger för jag vill att det ska bli mer diskutioner om det här.
  • Anonym (Ologiskt)

"Missuppfattningen" verkar mer handla om att ni inte har samma åsikt som mig och ni tycker kvinnor har rätt till orgasm under sex men inte att män i ofriviligt celibat har rätt till sex.

Och sedan använder ni olika argument för det ska passa in i just den situationen men blir ologiskt i slutändan.
  • Anonym (Ologiskt)

Syftet när kvinnor i allmänhet har sex är för att gynna sig själva och att kvinnor ska få avbryta sexet för vilken orsak som helst. Om en man avslutar efter sin orgasm är han också egoistiskt som kvinnorna.

Om det skulle handla om att man skulle bryr sig om varandra hade inte kvinnor skyllt på att att sex inte är en mänsklig rättighet i ett förhållande.

• Anonym (Ologiskt)

I så fall.

Ska kvinnorna stanna kvar i sängen så männen också får flera orgasmer?

Ska kvinnorna som avslutar sexet iförtid gå tillbaka och ha sex igen så mannen får sin orgasm?

Hur ska kvinnorna göra så att de 5 procent av männen som inte får någon orgasm under sex får orgasm?

Får männen föreslå hur de vill ha sex och om de inte får det är det fel på jämställdheten för de ska få orgasm på sina villkor?
  • Anonym (Ologiskt)

Ska kvinnorna ansvara för männens njutning?
  • Anonym (Ologiskt)

Ska kvinnor i allmänhet få både orgasm och sex gratis för de är kvinnor eller ska de behöva prestera i stort för att få det?
Svar på tråden Orgasmglappet