• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • KaptenOhoy
    Fiona M skrev 2021-10-07 11:36:18 följande:

Ja, fast inget uppstår ju ur ett vakuum, vuxna människor har ju med sig bagage.

Om man bara möts av egoister som trycker ner är det svårt att inte formas av det.

Kvinnors sexualitet är liksom lite knepigare, ta bara det här att det är ganska nytt med ett neutralt ord (snippa) för könet när man pratar med barn, eller hur kvinnors sexdrift skambeläggs (slampa, hon får skylla sig själv etc.)

Jag tror inte unga killar eller män skiter i kvinnors orgasm av elakhet, de förstår bara inte att det krävs mer än in-ut, och den bilden av penetrationssex som "riktigt" sex förstärks i film och böcker.

Jag anser att det inte är ett tillräckligt gott svepskäl till att låta sig bli överkörd.

Jag kan köpa premissen att "män får sin orgasm på köpet", för det stämmer. Men det är inte kvinnors förtjänst. Personer i tråden vill på något sätt påstå att ett "orgasmglapp" beror på att män inte intresserar sig i att göra sin partner nöjd. Min erfarenhet är att en stor mängd kvinnor är precis lika kassa i sängen, som inte tar för sig eller anser att jag som man ska göra allt jobb medan det räcker för henne att sära på benen. Orgasmer är inte allt.

Jag vägrar ha en relation med en kvinna som är passiv och struntar i mitt välmående. Jag förväntar mig lika jävla väl att kvinnor gör detsamma. Tycker inte det är fel att kräva eget ansvar över sin egna kropp.
  • Anonym (Peter)
    KaptenOhoy skrev 2021-10-07 11:52:30 följande:
    Jag vägrar ha en relation med en kvinna som är passiv och struntar i mitt välmående. Jag förväntar mig lika jävla väl att kvinnor gör detsamma. Tycker inte det är fel att kräva eget ansvar över sin egna kropp.
    Det här blir motsägelsefullt.
  • Ordinär Man
    Anonym (Peter) skrev 2021-10-07 12:10:59 följande:

Inte alls, Kapten Ohoj har helt rätt.

Som någon skrev, kvinnans orgasm är mannens ansvar, mannens organ är också mannens ansvar.

Men som Kapten Ohoj skriver är orgasm inte allt. Om det bara vore det skulle jag lika gärna kunna stanna hemma och taja.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Peter) skrev 2021-10-07 12:10:59 följande:

Utveckla gärna.
  • Vattumankillen

Om det hade handlat om män istället, då hade det varit att män är dåliga i sängen för de inte kan få orgasm vid alla samlag och de hade istället hånas.

• Anonym (Ologiskt)

Ni får tycka det här är galet om ni vill för det inte gynnar kvinnor.

All form av kritik eller åsikt om kvinnors val av sexpartner är tydligen inte okej även trots att kvinnor får kritisera eller diskutera om mäns val av sexpartner.

Det är uppenbart att ni gör det för det handlar om kvinnor nu.

Ni bryr inte mycket troligen om mäns njutning vid sex, för varför skulle det nu vara fel när kvinnor blir utan orgasn vid sex men när det diskuteras om sex allmänt då är det ingen mänsklig rättighet som gäller?

• Anonym (A)
    KaptenOhoy skrev 2021-10-06 21:38:46 följande:
    För att kvinnor inte tar ansvar för sin orgasm. Sluta spela offer.
    Ja, jösses
  • Anonym (Ologiskt)
    Fiona M skrev 2021-10-07 11:36:18 följande:

Ja, fast inget uppstår ju ur ett vakuum, vuxna människor har ju med sig bagage.

Om man bara möts av egoister som trycker ner är det svårt att inte formas av det.

Kvinnors sexualitet är liksom lite knepigare, ta bara det här att det är ganska nytt med ett neutralt ord (snippa) för könet när man pratar med barn, eller hur kvinnors sexdrift skambeläggs (slampa, hon får skylla sig själv etc.)

Jag tror inte unga killar eller män skiter i kvinnors orgasm av elakhet, de förstår bara inte att det krävs mer än in-ut, och den bilden av penetrationssex som "riktigt" sex förstärks i film och böcker.

Varför skulle kvinnor nu plötsligt tycka att sex är något som ska fördelas rättvist när ni ssmtidigt hävdar att sex är ingen mänsklig rättighet alls?

Visst är det så heller hur att om det handlat om män istället som får klart färre gånger orgasm vid sex att du skulle säga att sex är ingen mänsklig rättighet, att det handlar om rätt till sex, rätt till någons kropp, de är egoister om män hade diskuterat om att kvinnor skulle stanna kvar i sängen så de får orgasm också?

Det är väldigt överdrivet i debatten när det handlar om när kvinnor har det bättre sexuellt.

Ni har inte ens svarat på frågor som handlar om kvinnliga orgasmglappet?
  • Anonym (Ologiskt)
    LadyJane skrev 2021-10-06 11:39:36 följande:

Problemet är män.

Problemet med män är att de är egocentrerade som inte bryr sig om någon annan än de själva.

10% av alla svenska män har köpt sex.

De anser med andra ord att sex är något de har rätt till och att levande sexleksaker som ska ge männen det.

Jag tar föregivet att mörkertalet är otroligt stort.

www.svtplay.se/klipp/32192807/trailer-en-kropp-till-salu

Ja såklart att problemet är män om man vill att kvinnor ska ha det bra på bekostnat av mänmen.
  • Anonym (Ologiskt)

Om det nu inte har något med övriga sexdebatten.

Varför är det så att mycket liknade argumentionsmetoder som används.

Exempelvis

1. Det är aldrig samma sak eller liknade oavsett vad man sagt om sex vid andra diskutioner om sex.

2. Aldrig att dessa personer ens vill svara på frågor som kan vara negativa för kvinnorna

3. Skulden läggs bara på ena könet.

4. Det är överdrivet till kvinnors fördel

5. Lögner. Det kan både hävdas att sex är ingen mänsklig rättighet men att kvinnor har rätt till orgasm i samma mening trots att knull-lagstiftningen är likadan.

Svar på tråden Orgasmglappet