Inlägg från: Anonym (Ologiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ologiskt)

    Orgasmglappet

    Anonym (O) skrev 2021-09-18 18:55:33 följande:

    Om man har sex har båda samma rätt till njutning. Och för kvinnor kan det innebära fler än en gång per tillfälle, för mannen oftast bara en gång.

    Vill någon part däremot inte ha sex är det inte ett orgasmglapp. Det är ingen mänsklig rättighet att få sex.


    Det är en åsikt när man tycker att det är okej att männen ska ge orgasmer under sex till en kvinna men det inte är okej om övrig sex ska fördelas rättvist.

    Dessutom"Om man har sex har båda samma rätt till njutning"

    Det finns ingen lag eller regler som säger att männen ska göra något speciellt för att båda ska ha samma rätt till njutning, den säger bara att sex ska vara friviligt och ingen ska tvingas göras något sexuellt emot sin vilja.

    Det är en tolkning och önsketänkande om man vill att männen ska stanna kvar i sängen för att båda påstås ska ha samma rätt till njutning.

    Det finns inget rätt till njutning så länge det sker genom någons annans kropp.

    Så om en massa män tycker analsex är viktigt att ha för njutningens skull, ska då kvinnor stanna kvar i sängen så båda har samma rätt till njutning under sexet?
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (O) skrev 2021-09-18 18:55:33 följande:

    Om man har sex har båda samma rätt till njutning. Och för kvinnor kan det innebära fler än en gång per tillfälle, för mannen oftast bara en gång.

    Vill någon part däremot inte ha sex är det inte ett orgasmglapp. Det är ingen mänsklig rättighet att få sex.


    Dessutom är det konstigt om vissa personer ska få hjälp för samma problem fast olika orsaker, kvinnor som blir utan orgsam vid sex och män som blir utan det för de saknar partner.

    Om det ska handla om att ingen ska äga sex så skulle det lika väl kunna vara så att ingen ska ha rätt att klaga.

    Skulle du vilja ha ett samhälle där exempelvis kvinnor som blivit förlamade inte skulle få någon hjälp av samhället men män som blivit förlamade?
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-09-19 23:01:44 följande:

    Precis som jag förutspådde! Here we go again. Same same. Du kan gärna läsa mina femtioelva tidigare inlägg där jag bemöter exakt samma argument som du presenterar, igen.

    Tyvärr, du är bortom räddning. Men vill du fortsätta skriva, varsågod. Luften är fri.


    Om en kvinna får neka för vilken orsak som helst och det hävdas att man inte kan påverka sin sexuell attraktion, då borde det i så fall betyda att män som blir avtända att fortsatta efter sin orgasm rätt att neka kvinnan för mer sex.
  • Anonym (Ologiskt)

    Ett av syfterna varför jag skriver på denna tråd är för att jag vill att frågan ska väcka debatt i samhället.

    Det sägs att vissa män i ofriviligt kan inte acceptera att kvinnor eller män som har bättre sexliv än de själva.

    Det kan påstås att en orsak varför kvinnpr ska få orgasm för att det påstås vara så att män har det bättre pågrund av "fler orgasmer"

    Hel del kvinnor etc kan inte acceptera att män som har det bättre än vissa av kvinnorna.

  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-09-22 19:47:01 följande:

    Om vi säger att sex oftast bestod av tjejer som ignorerade kuken. När tjejen kommit, avbröts sexet och de drog sig ur. Om du sa till att du inte fått komma, kanske de svarade: "Nä nu orkar jag inte, jag är trött nu" eller pillade lite halvt oengagerat.

    Skulle du inte börja känna att det är som att leta efter en nål i en höstack med en tjej som faktiskt bryr sig om att även du ska komma?

    Men som sagt, tror detta problem kommer lösa sig självt genom att tjejer väljer killar som bryr sig, och även i högre utsträckning väljer tjejer. Dessutom finns ju klitorisvibratorer idag, så tom sex på egen hand kan ju vara ett bättre alternativ ibland.

    Tjejer i lesbiska relationer får ju orgasm oftare än med nån av motsatt kön.


    Då skulle antagligen man säga att att sex inte är en mänsklig rättighet.
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-09-22 19:47:01 följande:

    Om vi säger att sex oftast bestod av tjejer som ignorerade kuken. När tjejen kommit, avbröts sexet och de drog sig ur. Om du sa till att du inte fått komma, kanske de svarade: "Nä nu orkar jag inte, jag är trött nu" eller pillade lite halvt oengagerat.

    Skulle du inte börja känna att det är som att leta efter en nål i en höstack med en tjej som faktiskt bryr sig om att även du ska komma?

    Men som sagt, tror detta problem kommer lösa sig självt genom att tjejer väljer killar som bryr sig, och även i högre utsträckning väljer tjejer. Dessutom finns ju klitorisvibratorer idag, så tom sex på egen hand kan ju vara ett bättre alternativ ibland.

    Tjejer i lesbiska relationer får ju orgasm oftare än med nån av motsatt kön.


    Med tanke också på att det aldrig är okej för många att påpeka att de som är för att kvinnor ska få orgasm själva kan upp då om att sex ska exempelvis fördelas rättvist, men det påstås då plötsligt inte ha något med män i ofriviligt celibat.

    Syftet är bara uppenbarligen att säga olika argument för det ska passa just då.

    Jag är inte mot att kvinnor ska få orgasm under sex egentligen men det borde vara lika för alla plus oavsett orsak.

    Kan du länka en källa där många tyckte kvinnan var skyldig att ha sex med mannen under ett samlag när hon avbröt sexet?
  • Anonym (Ologiskt)

    Ni får tycka det här är galet om ni vill för det inte gynnar kvinnor.

    All form av kritik eller åsikt om kvinnors val av sexpartner är tydligen inte okej även trots att kvinnor får kritisera eller diskutera om mäns val av sexpartner.

    Det är uppenbart att ni gör det för det handlar om kvinnor nu.

    Ni bryr inte mycket troligen om mäns njutning vid sex, för varför skulle det nu vara fel när kvinnor blir utan orgasn vid sex men när det diskuteras om sex allmänt då är det ingen mänsklig rättighet som gäller?

  • Anonym (Ologiskt)
    Fiona M skrev 2021-10-07 11:36:18 följande:

    Ja, fast inget uppstår ju ur ett vakuum, vuxna människor har ju med sig bagage.

    Om man bara möts av egoister som trycker ner är det svårt att inte formas av det.

    Kvinnors sexualitet är liksom lite knepigare, ta bara det här att det är ganska nytt med ett neutralt ord (snippa) för könet när man pratar med barn, eller hur kvinnors sexdrift skambeläggs (slampa, hon får skylla sig själv etc.)

    Jag tror inte unga killar eller män skiter i kvinnors orgasm av elakhet, de förstår bara inte att det krävs mer än in-ut, och den bilden av penetrationssex som "riktigt" sex förstärks i film och böcker.


    Varför skulle kvinnor nu plötsligt tycka att sex är något som ska fördelas rättvist när ni ssmtidigt hävdar att sex är ingen mänsklig rättighet alls?

    Visst är det så heller hur att om det handlat om män istället som får klart färre gånger orgasm vid sex att du skulle säga att sex är ingen mänsklig rättighet, att det handlar om rätt till sex, rätt till någons kropp, de är egoister om män hade diskuterat om att kvinnor skulle stanna kvar i sängen så de får orgasm också?

    Det är väldigt överdrivet i debatten när det handlar om när kvinnor har det bättre sexuellt.

    Ni har inte ens svarat på frågor som handlar om kvinnliga orgasmglappet?
  • Anonym (Ologiskt)
    LadyJane skrev 2021-10-06 11:39:36 följande:

    Problemet är män.

    Problemet med män är att de är egocentrerade som inte bryr sig om någon annan än de själva.

    10% av alla svenska män har köpt sex.

    De anser med andra ord att sex är något de har rätt till och att levande sexleksaker som ska ge männen det.

    Jag tar föregivet att mörkertalet är otroligt stort.

    www.svtplay.se/klipp/32192807/trailer-en-kropp-till-salu


    Ja såklart att problemet är män om man vill att kvinnor ska ha det bra på bekostnat av mänmen.
  • Anonym (Ologiskt)

    Om det nu inte har något med övriga sexdebatten.

    Varför är det så att mycket liknade argumentionsmetoder som används.

    Exempelvis

    1. Det är aldrig samma sak eller liknade oavsett vad man sagt om sex vid andra diskutioner om sex.

    2. Aldrig att dessa personer ens vill svara på frågor som kan vara negativa för kvinnorna

    3. Skulden läggs bara på ena könet.

    4. Det är överdrivet till kvinnors fördel

    5. Lögner. Det kan både hävdas att sex är ingen mänsklig rättighet men att kvinnor har rätt till orgasm i samma mening trots att knull-lagstiftningen är likadan.

Svar på tråden Orgasmglappet