Hjälp mig att förstå min lönespec.
Vad betyder de olika avdragen? Har aldrig varit sjuk förut men nu måste vi vara hemma vid minsta nysning. Men hur tolkar jag lönespecen? :-O
Vad betyder de olika avdragen? Har aldrig varit sjuk förut men nu måste vi vara hemma vid minsta nysning. Men hur tolkar jag lönespecen? :-O
Hahaha, jag kan inte svara för den som du citerade, men för mig var det inte svordomen som var otrevlig, det var ditt övriga inlägg. Jag brydde mig dock inte om att kommentera det då din åsikt om mig inte påverkar mitt liv. Jag känner dig ju (troligen) inte.
Jag antar att du har tråkigt och vill provocera folk via nätet, eller så är du helt enkelt en otrevlig person.
Nåväl, det spelar ingen roll. Nu ska jag gå ut med hunden, sen ska jag sova. Ha det gott!
Först sjuklön på 988.13, sen karensavdrag på samma summa. Sen sjukavdrag på 1235.16?
Varför de olika summorna?
Hahaha, jag kan inte svara för den som du citerade, men för mig var det inte svordomen som var otrevlig, det var ditt övriga inlägg. Jag brydde mig dock inte om att kommentera det då din åsikt om mig inte påverkar mitt liv. Jag känner dig ju (troligen) inte.
Jag antar att du har tråkigt och vill provocera folk via nätet, eller så är du helt enkelt en otrevlig person.
Nåväl, det spelar ingen roll. Nu ska jag gå ut med hunden, sen ska jag sova. Ha det gott!
Men seriöst. Jag har rätt i det jag säger.
javisst att det kan kännas otrevligt att få sina fel utmarkerade men det är ju inte samma sak som att budbäraren är otrevligt.
Du frågade och jag svarade. Tyvärr kan man konstatera att du är en sån däringa lättkränkt som gärnaa skyller på andra när du känner att dina tillkortakommande kommer under luppens belysning.
Ha en trevlig "promenad med hunden" och fundera under tiden över din lättkränkthet och vad du kan göra åt den för att landa på ett mer skaligt plan.
Men va fan. Lugna sig människa. Alla vet att HR svarar alltid då man aldrig kan ringa.
'Typish.
Jag tycker att du ska skaffa dig diciplin och göra budget och hålla stenkoll på din ekonomi.
Hade du gjjort det så hade du ställt denna fråga för ungefär 10 dagar sen-
Du är sen med frågan asså.
Du har varit sjuk, fått karens och jobbat övertid.
Du har en skatteskuld vilket du betar 500 kr/månad.
Jag förklarde det. Hur kunde du missa det?
Läsa och förstå är en svår konst
Läsa och förstå är en svår konst
Förut drogs det av en hel dag i karens när man var sjuk.
Nu dras det av på något sätt i procent. Det skulle tydligen bli rättvisare för alla. Blir kännbart om man är sjuk bara en dag men blir ungefär lika som förr om man är sjuk typ 1 vecka.
Sjukavdrag är ju för att du är frånvarande. De drar 1,4 för att du får ju betalt för alla 28 dagar denna månad, dvs både lördag och söndag.
Du saknar läsförståelse. Du förstod ingenting av det jag skrev, eller så har du bara tråkigt och hoppas på att provocera. Jag är inte ett dugg kränkt, din åsikt om mig betyder ingenting, du skriver bara rappakalja.
Ha det som sagt bra, jag har fått min förklaring till varför lönespecen ser ut som den gör av en person som både har läsförståelse och social kompetens och med det är jag nöjd.