• Sun 7 Feb 2021 14:06
    1157 visningar
    7 svar
    7
    1157

    Tredje barnet - ingen mage i vecka 19

    Hej,

    Är i vecka 19 med tredje barnet och har fortfarande ingen mage. Mina vanliga jeans går på och igen även om de smått börjar strama när jag ska knäppa dem (men så är man även rätt stillasittande i dessa hemarbetstider).

    Mina två tidigare graviditeter putade det betänkligt motsvarande vecka.

    Jag förstår ju att det skiljer men trodde det var mer på individnivå, d v s att vissa får mindre mage. Trodde inte samma kropp fick mindre mage trots flera graviditeter. Börjar faktiskt känna mig orolig och undrar om någon mer erfarit samma sak?

  • Svar på tråden Tredje barnet - ingen mage i vecka 19
  • Sun 7 Feb 2021 18:25
    #1

    3 graviditeter och min mage har under alla gånger börjat växa efter v.20. Med sista så tog det längre tid.

  • Sun 7 Feb 2021 18:50
    #2

    Är visserligen bara i vecka 15 men jag mindes det som att jag kunde se lite grann i alla fall redan i den veckan i första graviditeten och jag hade också förväntat mig att det skulle synas snabbare nu. Det kommer nog snart för dig!

  • Sun 7 Feb 2021 20:12
    #3
    Ebo88 skrev 2021-02-07 18:25:49 följande:

    3 graviditeter och min mage har under alla gånger börjat växa efter v.20. Med sista så tog det längre tid.


    Ah, tack för svar! <3 Man bara ser och hör om alla som får mage sååå tidigt ju fler barn men här är tredje-magen i vecka 19 mindre än första-magen i vecka 10 liksom. Kände även första - och andra - barnet c:a vecka 14-15 men nu bara tveksamt fladder. Det kan i o f s hänga ihop med att jag inte heller känner när jag är kissnödig den här graviditeten. Kanske nån nerv som spökar..? Men kombon svagt fladder och ingen mage är sisådär för sinnesron... :/
  • Sun 7 Feb 2021 20:16
    #4
    Seven Costanza skrev 2021-02-07 18:50:24 följande:

    Är visserligen bara i vecka 15 men jag mindes det som att jag kunde se lite grann i alla fall redan i den veckan i första graviditeten och jag hade också förväntat mig att det skulle synas snabbare nu. Det kommer nog snart för dig!


    Tack för svar <3

    Jag är helt OK med att känna mig slank och smidig ;) Bara att jag verkligen, verkligen börjar undra då jag känt både tydliga rörelser och haft en tydlig mage tidigare graviditeter. Så hör man ju hur andra blev så stora så snabbt ju fler graviditeter :/ Att det kunde vara så olika hos samma mamma var väldigt oväntat!
  • Sun 7 Feb 2021 20:21
    #5

    Min första gravidmage var rätt stor redan vecka 14. Andra syntes inte förrän kanske v. 27, men gick att dölja till vecka 33+ eller så! Trean syntes runt vecka 12. Fjärde barnet syntes aldrig! Gick knappt upp heller, och i vecka 19 var jag ett skelett. När jag födde i vecka 33+ och kom till förlossningen fattade de först inte varför jag var där - tills jag fick en värk Så nog kan det skilja sig från graviditet till graviditet även hos samma person!

  • Sun 7 Feb 2021 20:31
    #6
    fjanten skrev 2021-02-07 20:21:09 följande:

    Min första gravidmage var rätt stor redan vecka 14. Andra syntes inte förrän kanske v. 27, men gick att dölja till vecka 33+ eller så! Trean syntes runt vecka 12. Fjärde barnet syntes aldrig! Gick knappt upp heller, och i vecka 19 var jag ett skelett. När jag födde i vecka 33+ och kom till förlossningen fattade de först inte varför jag var där - tills jag fick en värk Så nog kan det skilja sig från graviditet till graviditet även hos samma person!


    Wow! Trodde inte det kunde skilja sååå hos samma person :o

    Tack för svar <3 Jag får försöka sluta fundera och ge mig till tåls en vecka till till RUL :) Lite läskigt är det allt att gå dit ensam också... Särskilt som jag har funderingar kring (den uteblivna) storleken.
  • Sat 13 Feb 2021 20:21
    #7

    Uppdatering:

    Jag provade på måndagmorgonen att ringa min barnmorska för att bolla, men hon var sjuk så jag försökte släppa det. Blev dock bara mer och mer orolig. Hittade bilder från min första graviditet och hade tydligare mage i vecka 15 än vad jag har nu, och när jag ställde mig på vågen och inte hade gått upp gick hjärnan helt i spinn! Ringde barnmorskan igen men fick inte tag på henne trots flera försök så ringde en drop-in-video-tjänst som de har - och fick mitt RUL ombokat till samma dag <3

    Bebisen har vuxit _exakt_ som förväntat sedan KUB och allt ser ut att sitta rätt och åt rätt håll och nu har jag börjat känna mer buffar också :) Dock ff ingen mage trots 19+2 nu..

    Tack alla som gav respons <3

Svar på tråden Tredje barnet - ingen mage i vecka 19