• Starka

    Propofol erfarenheter

    Är det någon som har gjort ingrepp under propofolsedering som vill dela med sig av sina erfarenheter? Hur pass sederad blir man? Märker man av ingreppet?

    Ska göra en leverbiopsi och är så mesig att jag måste sederas

    Har gjort en tidigare och jag fixar verkligen inte den smärtan trots att jag annars är extremt smärttålig

  • Svar på tråden Propofol erfarenheter
  • Didi3

    Hej!

    Jag kan inte så mycket om ingreppet men om Propofol. Hur pass sederad du blir är en dos fråga. Om du blir väldigt sederad så måste antagligen narkospersonal närvara. Men i små doser kan man typ halvsova

    /Narkossjuksköterska

  • Starka
    Didi3 skrev 2021-02-10 20:55:50 följande:

    Hej!

    Jag kan inte så mycket om ingreppet men om Propofol. Hur pass sederad du blir är en dos fråga. Om du blir väldigt sederad så måste antagligen narkospersonal närvara. Men i små doser kan man typ halvsova

    /Narkossjuksköterska


    Okej tack för svar

    Attans hade hoppats så att bli helt däckad :-/

    Fattar inte varför jag har så svårt att hantera just den typen av smärta, känner sig supermesig

    Brutna ben o annat bekommer mig inte nämnvärt
  • Didi3
    Starka skrev 2021-02-10 22:45:05 följande:

    Okej tack för svar

    Attans hade hoppats så att bli helt däckad :-/

    Fattar inte varför jag har så svårt att hantera just den typen av smärta, känner sig supermesig

    Brutna ben o annat bekommer mig inte nämnvärt


    Jo det gör säkert ont men rädsla kan förvärra smärtan. Om du får mycket Propofol måste du får hjälp med andningen för den slår ut egen andning vid väldigt höga doser
  • Starka
    Didi3 skrev 2021-02-11 13:04:23 följande:

    Jo det gör säkert ont men rädsla kan förvärra smärtan. Om du får mycket Propofol måste du får hjälp med andningen för den slår ut egen andning vid väldigt höga doser


    Aha ja andas är ju ganska trevligt får helt enkelt bita ihop o gilla läget

    Det måste ju göras
Svar på tråden Propofol erfarenheter