Inlägg från: Anonym (1111) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1111)

Göra orosanmälan på mitt eget barn?

TS, klart du ska göra det som är bäst för ditt barn. Gör en anmälan och ha en vän som kan stötta dig känslomässigt igenom detta nu, för du måste trycka på och trycka på och sen kommer du få resultat. Det är väldigt jobbigt att ha och göra med en manipulativ och oempatisk och våldsam vuxen man, speciellt om folk blir manipulerad av honom. Han vinner när du går in i väggen, av konfrontationer, för han bryter ner dig. Du ska bara veta hur kraftfull du är om han inte lyckas manipulera dig till att ge upp, av överväldigande känslor.

Polisanmäl honom också.
    Soc tar polisanmälningar allvarligt.
  • Anonym (1111)
    Anonym (kra) skrev 2021-02-10 13:11:55 följande:
    Du skulle bara veta hur manipulativ han är. Jag vill anmäla för mitt barns skulle och för att få någon slags upprättelse, men som jag skrivit flera gånger är jag fullkomligt livrädd för att bli misstrodd igen. Nu kommer iofs informationen från en annan person och inte jag. Ska jag polisanmäla misstanken hon hade om att han skulle slagit barnet? Det var bara en misstanke, inget hon såg och barnet har inte sagt något. 

Om jag tar kontakt med en kurator och pratar om det här, skulle dom anmäla? Jag vet inte om jag vågar anmäla själv. 
    ring kvinnojouren, du har säkert pratat med dem förut? Men ring dem nu i varje fall. De har bra råd misstänker jag.

Jag förstår att du är rädd, och att han är själva fan själv.. jag önskar jag kunde hålla dig i handen genom det här <3 du kan prata med kurator, jag tror de anmäler om du själv varit vittne till något men inte säkert om det är en annan som påstår något som du sedan berättar.. 

Att ungen hade blåöga, och att pappan är pervers och inte kan byta blöja på sin dotter.. räcker inte sånt här för att meddela och anmäla att du är OROLIG för vart det här kan leda till som tack och lov inte redan har hänt.. men vem säger att han inte skadar henne eller råkar ta död på henne en dag? Hon behöver dig nu, din dotter.. stå upp för henne, även om du skakar.

Polisanmäl allting han gör mot dig.. det är ett sätt att dokumentera hans beteende.. Be hans tjej att polisanmäla honom också, när han beter sig så där.. påminn henne om att hon själv inte hade velat haft en sån där pappa säkert så hon borde göra det som är rätt om hon kan.
  • Anonym (1111)
    Anonym (kra) skrev 2021-02-10 13:32:57 följande:
    Just det, kvinnojouren ja, dom kanske jag kan prata med. Det enda jag har emot dom eller hur jag nu ska uttrycka mig, är att jag vill ha 100% ärliga råd, vill inte att någon bara ska hålla med mig, det är därför jag skriver här. Ska jag berätta för han innan jag gör anmälan? Tänker att han inte blir lika arg då kanske?

Vad kan socialtjänsten faktiskt göra i det här läget?
    Nej berätta inte för honom. Vet att du har trauma, och förstår att du kanske tror att det är ett sätt att lugna situationen.. men det är inte sant. Han kommer bli arg, och du måste acceptera att det kommer ske. Och förbereda dig.

Kvinnojouren ljuger inte för dig om praktiska saker. Om du ringer och pratar med dom om bara känslor, finns det egentligen ingen feedback de kan ge dig. Men om du pratar om mer än bara känslor finns det gott om utrymme för dem att hjälpa dig. Speciellt om du beskriver hur din dotter har blivit behandlad av pappan, och att du vill anmäla eller göra något åt saken men är hemskt orolig och stressad.. för att han är manipulativ. Dom vet vad manipulation och sådana personlighetsstörda individer innebär, oftast. Du kan be om att få en kontaktperson, en och samma person som du pratar med flera gånger, så att du inte behöver förklara dig själv från början igen nästa gång du behöver ringa dem.

Jag vet att de kan göra sånna upplägg. Om nu inte de har bristande resurser på grund av de ökade antalet offer som behöver ringa dem nu sedan covid19 började.
  • Anonym (1111)

Börja med steg 1: ring kvinnojouren. De kan hjälpa dig och svara på frågor om soc.

Ta steg 2, enligt vad kvinnojouren råder dig.

Svar på tråden Göra orosanmälan på mitt eget barn?