Anonym (kra) skrev 2021-02-10 13:11:55 följande:
Du skulle bara veta hur manipulativ han är. Jag vill anmäla för mitt barns skulle och för att få någon slags upprättelse, men som jag skrivit flera gånger är jag fullkomligt livrädd för att bli misstrodd igen. Nu kommer iofs informationen från en annan person och inte jag. Ska jag polisanmäla misstanken hon hade om att han skulle slagit barnet? Det var bara en misstanke, inget hon såg och barnet har inte sagt något.
Om jag tar kontakt med en kurator och pratar om det här, skulle dom anmäla? Jag vet inte om jag vågar anmäla själv.
ring kvinnojouren, du har säkert pratat med dem förut? Men ring dem nu i varje fall. De har bra råd misstänker jag.
Jag förstår att du är rädd, och att han är själva fan själv.. jag önskar jag kunde hålla dig i handen genom det här <3 du kan prata med kurator, jag tror de anmäler om du själv varit vittne till något men inte säkert om det är en annan som påstår något som du sedan berättar..
Att ungen hade blåöga, och att pappan är pervers och inte kan byta blöja på sin dotter.. räcker inte sånt här för att meddela och anmäla att du är OROLIG för vart det här kan leda till som tack och lov inte redan har hänt.. men vem säger att han inte skadar henne eller råkar ta död på henne en dag? Hon behöver dig nu, din dotter.. stå upp för henne, även om du skakar.
Polisanmäl allting han gör mot dig.. det är ett sätt att dokumentera hans beteende.. Be hans tjej att polisanmäla honom också, när han beter sig så där.. påminn henne om att hon själv inte hade velat haft en sån där pappa säkert så hon borde göra det som är rätt om hon kan.