• Noslrac

    Bebisverkstad - jobb?

    Hej! då jag och sambon varit tillsammans i mååånga år och vi båda haft STARK barnlängtan de senaste 3 åren har vi alltid tänkt börja skaffa barn så fort jag är färdigutbildad. Nu när det närmar sig i och med att jag är färdigutbildad i maj - juni kommer dock de större tankarna. Hur kommer de gå med att få ett jobb om det skulle bli ett glapp mellan studier och jobb, om jag nu skulle bli gravid direkt och kanske inte hinna bli fastanställd? Samtidigt är jag utbildad inom grundskolan och det finns ett konstant behov efter utbildad personal inom min yrkesroll. Så nu är frågan, någon som har upplevelse av att skaffa barn INNAN fast jobb? Hur har det gått med jobbsökande efteråt? Vill tillägga att jag redan börjat söka jobb och hoppas såklart få ett jobb trots bebisverkstad, isåfall med start när grundskolan börjar igen efter sommaren. Men vill ändå höra era erfarenheter!

  • Svar på tråden Bebisverkstad - jobb?
  • Anonym (H)

    Har du arbetat innan dina studier och skyddat sgi under studietiden? Med andra ord, har du en sgi? För om du inte har det och inte får jobb innan barnet kommer så sitter du med en föräldrapenning på 180 kronor per dag

  • Elise96

    Vi är i samma sits! Tar min masters i juni och vi planerar börja försöka i april vilket betyder att IFALL man har tur och blir gravid snabbt kommer jag kanske inte hunnit få både ett jobb och hunnit jobba 8 månader för hög sgi. För tillfället söker jag efter timanställningar för att ha någon form av inkomst (skriver uppsats nu) men annars har jag inte arbetat under studierna.