Bebisverkstad - jobb?
Har du arbetat innan dina studier och skyddat sgi under studietiden? Med andra ord, har du en sgi? För om du inte har det och inte får jobb innan barnet kommer så sitter du med en föräldrapenning på 180 kronor per dag
Har du arbetat innan dina studier och skyddat sgi under studietiden? Med andra ord, har du en sgi? För om du inte har det och inte får jobb innan barnet kommer så sitter du med en föräldrapenning på 180 kronor per dag
Det vore lägstanivån va? Alltså 7500 kr i månaden innan skatt, eller tänker jag helt fel? Men ja, min SGI är skyddad, det är jag nästan helt säker på men jag tycker allt det där är en djungel.
Det vore lägstanivån va? Alltså 7500 kr i månaden innan skatt, eller tänker jag helt fel? Men ja, min SGI är skyddad, det är jag nästan helt säker på men jag tycker allt det där är en djungel.
Ja jag ifrågasätter inte varför du tar upp det med ekonomi, det är bara bra för min del att få mer koll haha. Men med tanke på att jag jobbat heltid under studierna samt jobbat minst ett par pass i månaden under hela min studietid lär väl min SGI vara skyddad? Jag har ju aldrig varit arbetslös, menar jag, och kommer högst troligt inte bli det heller. Även om mitt nutida jobb endast är som timvikarie.
Men måste jag skriva in mig på arbetsförmedlingen även om jag är anställd timvikarie? Då räknas jag väl ej som arbetslös? Ursäkta om det är en dum fråga men tycker sånt här är svårt haha.
Jag har inte haft glapp mellan studier och jobb och jag har tagit studiemedel under hela tiden.
Kanske aningens tidigt att anmäla dig nu. Men ja du kan skriva in dig innan och det gör du på några minuter online
Okej tack så jätte mycket för informationen!! Detta hade jag faktiskt ingen aning om. Kan man anmäla sig tidigare än så för att skydda sin SGI? Alltså hade jag kunnat skriva in mig redan nu? Ursäkta alla frågor!!