Bebisverkstad - jobb?
Vi är i samma sits! Tar min masters i juni och vi planerar börja försöka i april vilket betyder att IFALL man har tur och blir gravid snabbt kommer jag kanske inte hunnit få både ett jobb och hunnit jobba 8 månader för hög sgi. För tillfället söker jag efter timanställningar för att ha någon form av inkomst (skriver uppsats nu) men annars har jag inte arbetat under studierna.
Vi har tänkt så här: Jag är utbildad socionom + en högre utbildning inom socialt arbete vilket gör det relativt enkelt att få jobb när det är dax. Min sambo är fastanställd och vi hade klarat oss på hans lön + lägsta föräldrapenningen då vi äger en egen bostad och vi har ett ganska stort gemensamt sparande. Så ur ett ekonomiskt perspektiv hade det funkat för oss. Summan av allt är att ifall ni känner att ni klarar det ekonomiska och du känner dig trygg i att få ett jobb senare så tycker jag ni ska köra <3 dessutom kan det ju ta en tid för er att bli gravida och då får du ju bara mera tid att arbeta vilket kan leda till en högre sgi, så tänker vi iallafall :)