• Anonym (Inte så erfaren)

    Byta ställning under sexet?

    Jag är en tjej som inte är så erfaren när det kommer till sex, men har träffat en kille under 2,5 månaders tid och vi har i mitt tycke bra sex. Ofta blir det dock endast olika varianter av missionären och jag som inte har jättemycket erfarenhet skulle vilja testa lite annat också. Inte för att missionären inte är skön (tycker den är extremt intim och mysig!), men jag skulle vilja sondera terrängen lite och prova olika alternativ ibland helt enkelt!

    Självklart är kommunikation a och o, och jag vill gärna väva in det här snacket i själva akten. Så hur brukar ni göra? Är det bäst att bara gå rakt på sak och säga exempelvis ?ta mig bakifrån? eller? Ska man ta kommando eller finns det andra smarta sätt?

  • Svar på tråden Byta ställning under sexet?
  • Ascendere

    Ställ dig på alla fyra och svanka. Då fattar han nog vinken. 
    Kommunikation är A och O men det behöver inte ske genom ord. 

  • Anonym (Inte så erfaren)
    Ascendere skrev 2021-02-11 13:21:38 följande:

    Ställ dig på alla fyra och svanka. Då fattar han nog vinken. 

    Kommunikation är A och O men det behöver inte ske genom ord. 


    Men om jag ligger ned på rygg och har honom över mig i missionären, hur tar jag mig dit då? ????
  • Anonym (doggy)
    Anonym (Inte så erfaren) skrev 2021-02-11 13:25:15 följande:
    Men om jag ligger ned på rygg och har honom över mig i missionären, hur tar jag mig dit då? ????
    säg något i stil med "vänta lite"...och putt upp honom lite...sen "vill att du tar mig bakifrån". Eller bara "vill att du tar mig bakifrån.
  • Anonym (M)
    Anonym (Inte så erfaren) skrev 2021-02-11 13:25:15 följande:

    Men om jag ligger ned på rygg och har honom över mig i missionären, hur tar jag mig dit då? ????


    Som kille är det ju väldigt lätt att bara sluta och byta ställningen då man som kille ofta är den aktiva.

    Som tjej skulle jag nog säga att det blir lättare att kommunicera ett ställningsbyte genom ord.

    Ett enkelt - mm jag skulle vilja att du tar mig bakifrån - hade räckt för att göra mig galen.
  • Anonym (Ö)

    Jag brukar bara trycka bort honom försiktigt och vända mig om. Men nu har vi levt ihop i snart tio år så vi känner varandra väldigt bra.

    Du skulle ju kunna säga "- Ska vi byta ställning?" och sen peta undan honom, då fattar han i alla fall vad du håller på med.

  • Anonym (.)

    Varför vänta tills ni redan ligger i missionären? Ta kommando från start och grensla honom t.ex. innan han hinner lägga sig över dig. Då är det också enkelt om du nu inte skulle gilla den ställning du testat att lägga dig ner och dra honom över dig.

  • Anonym (Kvinna)

    Att gå från missionären till att du rider honom är ganska enkelt även utan ord. Du bara snurrar ner honom så han ligger på rygg istället. Det brukar vara populärt. Att utan ord gå från missionären till bakifrån är ju svårare. Då skulle jag nog testa att tidigt när ni har kläderna på börja hångla ståendes och sedan vänder du dig lite sexigt om, så att han eller du kan dra ner kläderna, smeka dig osv.

  • Litenmenhård

    Jag tycker du bara ska säga att du vill testa en annan ställning. Eller på något sätt visa honom det.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Mage)

    Se till att du kommer på mage redan i börja så får han kyssa dig i nacken lite och kanske gnida lite mysigt mot rumpan. Du ska se att han snart är i dig! Så trycker du bara uppåt lite.... I mitt fall innebär bakifrån oftast halvt liggande. 

  • Anonym (man)

    Säg det bara rakt ut. De flesta relationer skulle må bra av att båda partner vågade prata mer öppet om sex och vad de gillar och och inte gillar. Tror de flesta män skulle tycka det var sexigt med en tjej som tog för sig lite och sa vad hon ville.

  • Anonym (Inte så erfaren)

    Verkar finnas ett samband i svaren att jag ska ta kommando och antingen bara säga vad jag vill eller göra det jag känner för. Finns det något mer jag borde prova när vi ändå är i gång och diskuterar? Något som ni uppskattar att er partner gör eller som din partner uppskattar att du gör, som jag kan prova? :)

  • Anonym (Mage)
    Anonym (Inte så erfaren) skrev 2021-02-11 18:13:43 följande:

    Verkar finnas ett samband i svaren att jag ska ta kommando och antingen bara säga vad jag vill eller göra det jag känner för. Finns det något mer jag borde prova när vi ändå är i gång och diskuterar? Något som ni uppskattar att er partner gör eller som din partner uppskattar att du gör, som jag kan prova? :)


    Haha, det beror nog på vem du frågar! Vet ju inte vad ni gör, men oralt, 69, fingra rumpan .... Finns så mkt härligt att göra!
  • Anonym (.)
    Anonym (Inte så erfaren) skrev 2021-02-11 18:13:43 följande:

    Verkar finnas ett samband i svaren att jag ska ta kommando och antingen bara säga vad jag vill eller göra det jag känner för. Finns det något mer jag borde prova när vi ändå är i gång och diskuterar? Något som ni uppskattar att er partner gör eller som din partner uppskattar att du gör, som jag kan prova? :)


    Jag håller med (Mage) här ovanför. Allt beror ju på vad ni redan gör. Ni har väl inte enbart missionären och inget mer? Men oralt åt båda håll är sexigt. Samma sak där, ta kommando, be om att få suga honom. Förhoppningsvis slickar han dig självmant för det kan vara känsligare att be om. Och annars är 69an väldigt mysig. Den är ju verkligen intim och nära. Där kan jag personligen dock uppleva att det är svårt att hålla fokus på att både ge njutning och njuta själv så jag skulle aldrig kunna komma i den ställningen men det är mysigt, sexigt och skönt ändå och underbart att se och höra honom så kåt. Och han kommer av det.
  • Anonym (Inte så erfaren)

    Okej spännande! Vad tycker killar generellt om att få typ ?tillåtelse? av tjejen att göra i princip vad de vill då? Jag tänker att precis som killar uppenbarligen gillar när tjejer tar kommando, är det säkert samma åt andra hållet? Jag skulle inte ha något emot att bli dominerad genom att bli tillsagd vad jag ska göra eller bara ?omkullkastad?, åtminstone som omväxling ibland nämligen haha. Kan man säga detta på något riktigt smidigt sätt under aktens gång? Typ ?jag är din, så gör vad du vill med mig? eller är det för klyschigt?

    Vill tillägga att vi inte uttalat att vi är tillsammans än, utan vi lär fortfarande känna varandra. Vet inte om det gör någon skillnad, men det kanske blir konstigt med ?jag är din? därför. Eller? Kanske finns bättre ordval?

  • Anonym (Varierat underlag)

    Prova att inte bara ha sex i sängen, utan även i duschen, soffan, köksbordet mm. Då blir det ofta mer variation i ställningar av sig självt och även mer prat.

  • Anonym (Mage)
    Anonym (Inte så erfaren) skrev 2021-02-11 22:26:40 följande:

    Okej spännande! Vad tycker killar generellt om att få typ ?tillåtelse? av tjejen att göra i princip vad de vill då? Jag tänker att precis som killar uppenbarligen gillar när tjejer tar kommando, är det säkert samma åt andra hållet? Jag skulle inte ha något emot att bli dominerad genom att bli tillsagd vad jag ska göra eller bara ?omkullkastad?, åtminstone som omväxling ibland nämligen haha. Kan man säga detta på något riktigt smidigt sätt under aktens gång? Typ ?jag är din, så gör vad du vill med mig? eller är det för klyschigt?

    Vill tillägga att vi inte uttalat att vi är tillsammans än, utan vi lär fortfarande känna varandra. Vet inte om det gör någon skillnad, men det kanske blir konstigt med ?jag är din? därför. Eller? Kanske finns bättre ordval?


    Tyvärr är det så att får en ung kille välja själv säger han analt. om han sen verkligen kommer gilla det är oklart. Som dominant tycker jag självklart att du ska bejaka din UG sida, men gäller ju att han är med på det och kan axla rollen. Blir ju inget bra om han inte kan/vill det utan bara gör för att du vill, Men man vet ju aldrig innan man provat. Förstår att det kan vara svårt att introducera och så. The magic försvinner ju om man pratar om sexet som om det vore matlagning.

    Men gör en liten utmaning: Du börjar med att berätta en liten sexhemlis. Typ "Jag fantiserar ibland om att..."  Sen får han berätta en liten egen grej. Lite som sanning o kånka. Typ en lek. Det kan sen finnas där som inspiration i ert sexliv. Var noga med att använda ordet fantasi, fantisera. Det gör det lite mer upp till den andra att testa och prova lite. Om man säger "Jag skulle vilja att du..." kan det bli alldeles för rakt på och inte så spännande.
  • Noname00
    Anonym (Inte så erfaren) skrev 2021-02-11 13:25:15 följande:
    Men om jag ligger ned på rygg och har honom över mig i missionären, hur tar jag mig dit då? ????
    Du kan inte resa på dig?
Svar på tråden Byta ställning under sexet?