• Anonym (.)

    Kan man skaffa gratis skydd någonstans?

    Som tonåring kunde man ju besöka UMO och ta kondomer. Finns det något motsvarighet där man kan ta gratis skydd/kondomer någonstans?

  • Svar på tråden Kan man skaffa gratis skydd någonstans?
  • Anonym (nej)

    Nej, det finns det inte. Men så dyr är dom inte.

  • Anonym (.)
    Anonym (J) skrev 2021-02-12 21:25:08 följande:

    Finns på sesam och barnmorskemottagningar


    Kan män ha rätten att gå in i en sådan avdelning och ta kondomer? Är det bara gå dit och fråga efter kondomer, så får man det gratis?
  • Anonym (J)
    Anonym (.) skrev 2021-02-16 19:25:20 följande:

    Kan män ha rätten att gå in i en sådan avdelning och ta kondomer? Är det bara gå dit och fråga efter kondomer, så får man det gratis?


    Alltså är det av snålhet som du inte vill köpa kondomer? Tror inte du är välkommen att hänga på någon mottagning nu i covid-tider, men boka tid på sesam för preventivmedelsrådgivning tillsammans med din partner?
  • isotop

    Barnmorskor har. Fast inte framme i en godisskålar på bordet i väntrummet vad jag sett

  • Anonym (Jo)
    isotop skrev 2021-03-01 00:31:11 följande:

    Barnmorskor har. Fast inte framme i en godisskålar på bordet i väntrummet vad jag sett


    Haha, jo det har jag sett flertal gånger. När jag skulle sätta in min P-stav fanns en skål med olika typer av kondomer att bara plocka.
  • Anonym (.)
    Anonym (Jo) skrev 2021-03-01 02:07:48 följande:
    Haha, jo det har jag sett flertal gånger. När jag skulle sätta in min P-stav fanns en skål med olika typer av kondomer att bara plocka.
    Kan män gå in dit och ta?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (.) skrev 2021-03-01 06:30:43 följande:

    Kan män gå in dit och ta?


    Skulle nog se jäkligt konstigt ut som man att gå in på en barnmorskemottagning, plocka kondomer och gå. Jag hade ju en bokad tid och anledning att vara där. Men visst, om du tycker din värdighet är värt de få kronorna.
Svar på tråden Kan man skaffa gratis skydd någonstans?