• Soetizen

    PSYKOPAT

    Kan man på något vis se om någon är en psykopat genom utseendet, hur den går , kroppsspråk? blick?

    Hur märker ni att en person är psykopat och vad tycker ni om psykopater?

    Skulle ni kunna ha ett förhållande med en psykopat?

  • Svar på tråden PSYKOPAT
  • lövet2

    Jag tror ingen kan se det bara så där. Det jag märkt är att alla håren reser sig på kroppen när en psykopat låtsas vara trevlig.

  • Tow2Mater

    Det "sägs" de gillar kaffe, mörk choklad och broccoli. Som t ex jag.

    Fast tror aldrig jag träffat på någon, vad jag vet.

  • Pinotage

    Jag skulle kunna tänka mig att det möjligen skulle gå att ana genom kroppsspråket- jag har träffat på några klockrena psykopater och det ör självsäkra personer, så det kan spegla sig i kroppspråk.

  • AndreaBD

    Det enda som man möjligtvis skulle kunna se är att personen är för lugn i situationer där en vanlig person med normala emotioner reagerar på något sätt emotionellt. 

    Eller om hen råkar visa sin brist på empati.

  • Hotelliggaren

    Det utmärkande för psykopater är ju att de är extremt slipade och har olika sätt att få en på kroken väldigt snabbt och effektivt. Liksom göra en beroende av personen. 
    Så jag skulle säga såhär: är personen extremt trevlig och "kompis" med dig, bjuder på sig själv ska man se upp lite. Det som avslöjar dem tidigt kan vara att de är väldigt självsäkra, tål inte kritik och vill stå i centrum. Men ofta karismatiska och "får med folk".

Svar på tråden PSYKOPAT