Inlägg från: Kentaur |Visa alla inlägg
  • Kentaur

Är du för dödsstraff? Borde Sverige återinföra det?

Gameofthrones skrev 2021-02-17 14:15:25 följande:
    Jag tycker att vi ska inskaffa hårdare straff, kanske inte ha så bekväma fängelser?  Den som sitter i fängelse ska ju tänka här vill jag inte vara igen. 

Folk som blir dömda för grov våldtäkt, mord osv. bör se hur andra har det i fängelser, dem skulle inte överleva sålänge. Fängelse i delar av Asien dem är inte så cozy!- smaka på den! Hahaha,

Blir man dömd för Grov misshandel, upp till 5-10 år med skadestånd. Det ska betalas på en gång efter domen
    Våltäkt 10-30 år, Nu tog jag bara exempel.Med skadestånd, det ska betalas efter domen. 

Folk ska sitta i häktet och invänta domen. För alla. Som är rymningsbenägna. 
    På Efterlyst så är det två killar som blev dömda för mord och gick fria tills domen kom ? -- Asså why??- 

Sen ser man till att döma människor med dem som är under vårdadtvist den som snackar skit för att få vårdnaden. Får straff! - Är så trött och se och göra vad ni håller på! För att få rätt och gå så långt att snacka skit!
    Oh, du är en sån där som vill ha sharia-lagar?

Och du vet självklart hur det är att sitta i fängelse?

För annars kan du in te prata om att det är så himla bekvämt....

Vad satt du inne för?
  • Kentaur
    fjanten skrev 2021-02-17 16:48:23 följande:
    Däremot finns det personer som verkligen borde sitta inspärrade tills de dör, mördare, våldtäktsmän, pedofiler osv. Som är farliga att ha ute i samhället.
    Det finns. Så det finns definitivt inget behov av att skapa ett straff som redan finns och existerar.
  • Kentaur
    fjanten skrev 2021-02-17 17:16:02 följande:
    De absolut flesta som sitter på livstid gör det dessutom för mord - eller anstiftan till. Tyvärr går det att få livstiden tidsbegränsad också, vilket jag är helt emot. Medeltiden folk sitter inne på "livstid" brukar bli runt 16 år.
    Det finns som sagt så jag fattar inte varför du agiterar att inskaffa något som redan finns. För att plocka billiga poängen antar jag. För någon annan anledning finns det inte att vara så osaklig.

"Jag vill inför bilskatt".
    Jahopp liksom...

Döms du till rättspsyk finns det ingen bortre gräns. Men det är ju bäst att tiga om för annars kan man inte plocka just de där billiga poängerna. Flört
  • Kentaur
    Gameofthrones skrev 2021-02-17 19:15:27 följande:
    Vad rolig du är,

Nej, har inte, suttit inne. Utan varför ska man ha det så jäkla bekvämt i fängelse!? Man hör och ser på tv hur det ska vara så bra, humant bekvämt för en som ska sitta inne? - varför det ha en säng, gym, psykolog, låt dem få jobba i ett fängelse, som typ i USA.

Och ha inte förutfattade saker om saker och ting. Fråga först innan du tar förgivet. Det säger ganska mkt hur du är.
    Tycker du? Jag är gravallvarlig och det vet du också. Du är bara svarslös eftersom jag ifrågasätter de som mest är tvångsmässiga åsiktsmaskiner om saker de uppenbart inte har den minsta susning om.

Du ihärdar att det är bekvämt i fängelset. Vad grundar du det på, nyatider och annan nazistisk media?

Så att Sverige präglas av humanism är alltså dåligt enligt dig.
    Det betyder att du vill införa sharia-lagar. Vill du ha offentliga avrättningar också?
  • Kentaur
    Gameofthrones skrev 2021-02-17 20:49:40 följande:
    Jag med, varför ska man ha tillgång till musik, tv, och allt annat? Varför tror du att det finns folk som begår brott fler ggr för att sitta inne? For the record, det är fler än vad man tror som gör så. Har du missat det? Googla på rätt webbsida så ser man hur det bekvämt det kan vara. Ta bort, datorer, ta bort tv, ta bort vissa bekvämligheter. Ha ett rum med säng, böcker, tidningar, Och sätt dem på arbete i fängelset, tvätta, städa, få utbildning mm. Gå psykolog regelbundet. Med mera.

Det betyder det inte Sharia-lagar! - är du helt funtad?
    Du vill ha sharia-lagar, precis som jag redan konstaterat.
    Varför ska de få mat?
    Varför inte spärras in i fuktiga källare och kedjas fast i väggen?

Varför flyttar inte du till de länder som praktiserar sådana straff, tex Nordkorea eller Myanmar?
    Jag tror inte du är intresserad av att flytta till de länder därför att sådana straff hör medeltiden till.

Om du slutar vara en tvångsmässig åsiktsmaskin och istället börjar sätta dig in i fakta så kommer du att inse att humanism hänger ihop med våldsnivån i samhället. Du kommer också att inse att det du kallar "bekvämlighet" har med att göra att man inte kan driva människor till sjukdom genom att inte tillföra någon stimuli alls.

Du är så okunnig så att man kan nästan tro att du är SDare. Det här är en typisk SD-retorik: man vill som invandrarfientlig inskaffa något som närmast liknar sharia. Men framförallt har man inte något grepp om verkligheten. Alls. Elelr hur allt hänger ihop.
  • Kentaur
    Och sätt dem på arbete i fängelset, tvätta, städa, få utbildning mm. Gå psykolog regelbundet. Med mera.
    Så det påstår du. Att de bara sitter och roar sig hela dagarna i fängelset.
    Badar spa-bad, pillar varandra i nevel. Målar naglarna och lockar håret?

Du är så skrattretande att man inte kan ta dig på minsta allvar.

Tänker närmast på lyteskomik...
  • Kentaur
    Jag med, varför ska man ha tillgång till musik, tv, och allt annat? Varför tror du att det finns folk som begår brott fler ggr för att sitta inne? For the record, det är fler än vad man tror som gör så. Har du missat det? Googla på rätt webbsida så ser man hur det bekvämt det kan vara. Ta bort, datorer, ta bort tv, ta bort vissa bekvämligheter. Ha ett rum med säng, böcker, tidningar, Och sätt dem på arbete i fängelset, tvätta, städa, få utbildning mm. Gå psykolog regelbundet. Med mera.

Det betyder det inte Sharia-lagar! - är du helt funtad?
    Varför är du inte det minsta intresserad av verkligheten?

"Rätt webbsida" som nyatider förmodar jag...

Vad sägs om att googla fram kriminalvården och Kris?
  • Kentaur
    Postman skrev 2021-02-17 22:30:22 följande:
    Vilken fruktansvärt tråkig nivå du drar ner det på. Skärp dig. Läste du ens vad gameofthrones skrev?
    Jag håller med gameofthrones att fångar idag har det alldeles för bra i våra fängelser. Tycker definitivt vi måste strama åt men bara för det behöver man inte gå tillbaka till stenåldern.
    Men nu får du kamma till dig.

Som man ropar får man bekant svar.

När man sitter och påstår saker som är helt fria fantasier så finns det inget annat än att svara.

Så vad har du suttit inne för, eller du sitter också och agerar tvångsmässiig åsiktsmaskin efter att ha läst på den nazistiska friatider?

Det är faktiskt otroligt roande att man kan ha så mycket åsikter om något som man inte har den minsta koll på. Det är dock rätt sorgligt att inte heller du har det minsta hum om det samhälle vi lever i eller hur allt hänger ihop.
    Just det där att du inte se saker i ett lite större sammanhang beskriver dig själv på ett icke smickrande sätt.

Får jag fråga dig om du gått i gymnasiet? Det här är sådant man lär sig där och du kan ju uppenbart inte det. Så...
  • Kentaur
    Postman skrev 2021-02-17 23:46:03 följande:
    Äh lägg ner. Grundlösa påståenden. Dina inlägg säger väldigt mycket om dig själv.
    men berätta exakt hur det är i fängelse då, du som vet.
Svar på tråden Är du för dödsstraff? Borde Sverige återinföra det?