• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-18 06:49:29 följande:

Så härligt att läsa att det vart lite bättre igår, hoppas det fortsätter så! :) ammar du något på dagen fortfarande?

Jaa det är ju sant! Får ta på min bästa oroliga röst när bm ringer haha!

Ja, det fortsätter att gå bra tycker jag! Blir ju fortfarande mycket vaket på natten men så är det får man väl räkna med! Inatt drömde jag för första gången på såååå länge. Drömde att jag var gravid haha! Önsketänkande!

Jaa, det gör du helt rätt i!!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-18 17:29:56 följande:

Ja, det fortsätter att gå bra tycker jag! Blir ju fortfarande mycket vaket på natten men så är det får man väl räkna med! Inatt drömde jag för första gången på såååå länge. Drömde att jag var gravid haha! Önsketänkande!

Jaa, det gör du helt rätt i!!

Åh härligt!! Förhoppningsvis blir det mindre vaket med tiden!

Haha kanske en sanndröm om vad som komma skall ;)
  • Hadt
    Lucifer91 skrev 2021-06-18 14:35:32 följande:

Jag skrev ju igår att jag haft mjölkiga flytningar i 2 dagar från & till..

igårkväll hade jag sån molande värk i magen o dragnings smärta.. så idag tog jag ett ÄL test för igen, fast än att jag snart har bim.. o då är de såhär?!

Skickar även med bild på min tempning..

Äl test kan reagera på ägglossning, mens och graviditet haha! Det gör en tyvärr inte mycket klokare men låter lovande för att du kan vara gravid :)
  • lottizm
    Lucifer91 skrev 2021-06-18 14:36:38 följande:

Till saken hör den att jag gjorde ÄL test i förrgår när dessa flygningarna började som va helt blank.

Säger som Hadt, äl test kan ge utslag på flera saker. Men kurvan ser bra ut så långt ju :) spännande! Jag är också på äl+7, håller tummarna att tempen håller sig hög hela helgen!
  • Lucifer91
    lottizm skrev 2021-06-18 20:17:35 följande:

Säger som Hadt, äl test kan ge utslag på flera saker. Men kurvan ser bra ut så långt ju :) spännande! Jag är också på äl+7, håller tummarna att tempen håller sig hög hela helgen!

Ja vi hoppas på de :) åh va kul... när tänkte du testa? <3
  • Lucifer91
    Hadt skrev 2021-06-18 17:56:21 följande:

Äl test kan reagera på ägglossning, mens och graviditet haha! Det gör en tyvärr inte mycket klokare men låter lovande för att du kan vara gravid :)

Aha.. hmm.. har bim på midsommarafton.. när hade du testat?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-18 17:55:23 följande:

Åh härligt!! Förhoppningsvis blir det mindre vaket med tiden!

Haha kanske en sanndröm om vad som komma skall ;)

Jaa, vore skönt om det var lite bättre tills jag börjar jobba. Men det får gå i hans takt helt enkelt. Ingen idé att stressa.

Haha, jaa man kan ju alltid hoppas!! Alltså åhh jag längtar så tills vi ska börja försöka. På ett sätt vill jag att tiden ska gå fort fram tills augusti men på ett sätt vill jag bromsa tiden, med första sommaren med lilla plutten. Kommer vara jättejobbigt att vara ifrån honom. Längsta jag varit ifrån honom är 2 timmar typ!
  • lottizm
    Lucifer91 skrev 2021-06-18 22:03:10 följande:

Ja vi hoppas på de :) åh va kul... när tänkte du testa? <3

Kommer nog inte behöva testa alls, tempen började gå ner idag redan och har mensvärk :( så är det samma eller lägre imorgon så kommer mensen på mån eller tis. Så ledsamt :(

Håller tummarna att det går bättre för dig!
  • Lucifer91
    lottizm skrev 2021-06-19 08:01:13 följande:

Kommer nog inte behöva testa alls, tempen började gå ner idag redan och har mensvärk :( så är det samma eller lägre imorgon så kommer mensen på mån eller tis. Så ledsamt :(

Håller tummarna att det går bättre för dig!

Åh nej.. kan du inte lägga in en temp kurva här?

Min ser ut såhär.. steg 0.3 sedan igår... Tog ett early nyss, och mot ljus så ser jag en vågrätt linje. Men vet inte om den är där även när testet är orört o man håller testet mot ljus...

• lottizm

Så här ser min ut nu. Jag tror äl var en dag tidigare än vad NC tror. Om du inte har gått med i Natural Cycles-gruppen på Fb så rekommenderar jag den, finns många som kan allt om tempning och intressant att kolla andras kurvor tycker jag :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022