• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Lucifer91
    lottizm skrev 2021-06-19 15:36:42 följande:

Det finns ju något som kallas implantationsdip, att tempen går ner en dag och sedan upp igen, när ägget fäster, men det får absolut inte alla. Men när tempen sjunker så har ingen befruktning skett. Sen är det olika när den sjunker, en del har högt i början av mensen också men för min del sjunker den 2-3 dagar innan.

Får hoppas de håller sig i denna banan nu :p
  • Lillis85

Är det fler i gruppen som försöker med syskon till stor familj(dvs har idag redan minst 4 barn)??

Är ny på familjeliv.

Är några dagar kvar till beräknad bim. Men har konstiga svaga test redan. Får se om de håller i sig förbi bim...

Vi hoppas iaf på en liten femma 2022 ????

• Anonym (Planerar barn 2022)

Jag hör egentligen inte hemma i denna gruppen men hoppas att det är okej att jag ställer en fråga ändå tänker att ni kanske har lite mer kunskap här, jag tog ett gravtest idag 5 dagar innan BIM det var ett testa tidigt test men det var negativt, är det kört? Eller kan jag plussa senare ändå även fast det var testa tidigt test?

• Anonym (4:an)

Hej på er.

Jag håller på att läsa ikapp mig i tråden. Älskar stämningen här inne! Är på sida 90 typ nu :).

Men jag tänker att jag presenterar mig själv också. Blir så sugen när jag läser om alla er som är på g :).

Jag har tre barn sedan innan, och är så sugen på ett syskon. Min man är inte helt med på tåget än, men han börjar bli.

Jag är 36 år och lite nervös hur det ska gå denna gång. Tidigare gånger har jag blivit gravid otroligt lätt.

I tisdags tog jag ut min spiral och nu väntar jag bara på mensen så jag vet att kroppen har kommit igång. Sedan är (min) (hoppas snart vår)plan att vi ska börja försöka.

• Emmissss
    Anonym (4:an) skrev 2021-06-19 20:27:43 följande:

Hej på er.

Jag håller på att läsa ikapp mig i tråden. Älskar stämningen här inne! Är på sida 90 typ nu :).

Men jag tänker att jag presenterar mig själv också. Blir så sugen när jag läser om alla er som är på g :).

Jag har tre barn sedan innan, och är så sugen på ett syskon. Min man är inte helt med på tåget än, men han börjar bli.

Jag är 36 år och lite nervös hur det ska gå denna gång. Tidigare gånger har jag blivit gravid otroligt lätt.

I tisdags tog jag ut min spiral och nu väntar jag bara på mensen så jag vet att kroppen har kommit igång. Sedan är (min) (hoppas snart vår)plan att vi ska börja försöka.

Hallå där, välkommen hit! :) Vad spännande med att börja försöka. Jag är också nervös, men vi har bara ett barn sedan tidigare! :)

Hur gamla är dina barn? :)
  • Hoppas2022
    Anonym (Planerar barn 2022) skrev 2021-06-19 20:15:51 följande:

Jag hör egentligen inte hemma i denna gruppen men hoppas att det är okej att jag ställer en fråga ändå tänker att ni kanske har lite mer kunskap här, jag tog ett gravtest idag 5 dagar innan BIM det var ett testa tidigt test men det var negativt, är det kört? Eller kan jag plussa senare ändå även fast det var testa tidigt test?

Det är absolut inte kört! Är nog ganska ovanligt att plussa så pass tidigt. Lycka till!
  • Anonym (4:an)
    Emmissss skrev 2021-06-19 20:33:31 följande:

Hallå där, välkommen hit! :) Vad spännande med att börja försöka. Jag är också nervös, men vi har bara ett barn sedan tidigare! :)

Hur gamla är dina barn? :)

Tack snälla!

Jag har en pojke som är 16, en flicka som fyller 14 idag :) och en flicka som är 6 år.

Första två var jag väldigt ung när jag fick och vi försökte inte utan hade typ sex utan skydd. (Även där hade jag bestämt att jag ville ha barn och såg till att det blev så. Lurade aldrig min sambo utan han var helt medveten att vi var utan skydd, men sjukt fertil.) Jag var 19 och 21 när jag blev gravid.

Barn nr 3. Ny man och vi försökte aktivt bli gravida. Jag tog ut min spiral och blev gravid på andra försöket.

När jag tog ut min spiral förra gången fick jag en stor blödning (som mens) typ dagen efter. Tog för givet att det skulle bli så den här gången också, men ännu ingen blödning efter 5 dagar. Är det någon annan här som tagit ut en hormonpiral? Fick ni någon blödning på en gång? Eller hur blev det för er?
  • Anonym (Planerar barn 2022)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-19 21:14:54 följande:

Det är absolut inte kört! Är nog ganska ovanligt att plussa så pass tidigt. Lycka till!

Okej va skönt att höra! Tack snälla för svaret :)
  • Hoppas2022

Hej på er.

Välkommen! Jag försöker med få en 4:a :) är 37 år så ganska nära i ålder är vi :) Såg att våra äldsta är lika gamla, min blir 17 i år.
  • lottizm

Hej på er.

Välkommen! Jag är också 36, blir 37 i år. Var också väldigt fertil när jag var ung, men fick två missfall innan son nr 2 blev till. Min äldsta blir 15 i år och andra är 11. Har ny partner sedan 1,5 år och ingen lycka än :( håller tummarna att det går bra för dig!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022