• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Emmissss

Glad midsommar gruppen!

Nu inväntar jag mensen om några dagar, sen lägger jag in mig i listan! Håller tummarna för många plus här i gruppen framöver :)

• Magdalena88

Glad midsommar alla!!

Har beräknad mens den 29/6 men fick idag en blodblandad flytning. Aldrig fått mens så snabbt efter ÄL (är på ÄL + 6) så nu undrar jag om det kan vara en nidblödning? Någon med erfarenhet som kan dela med sig hur er nidis såg ut?

• Emmissss
    Magdalena88 skrev 2021-06-25 16:43:23 följande:

Glad midsommar alla!!

Har beräknad mens den 29/6 men fick idag en blodblandad flytning. Aldrig fått mens så snabbt efter ÄL (är på ÄL + 6) så nu undrar jag om det kan vara en nidblödning? Någon med erfarenhet som kan dela med sig hur er nidis såg ut?

Jag fick det när jag plussade förra gången, trodde mensen kommit, men sen kom det inget mer. Var på typ bf dagen eller någon dag senare. Har dock rätt sen är så kanske kan vara det :)
  • Hoppas2022

Dagens test var blankt, syns en skugga om man vänder och vrider men inget som kommer på bild. Dock flera dagar kvar till BIM så det är inte ute ännu :)

• Magdalena88
    Emmissss skrev 2021-06-25 22:22:48 följande:

Jag fick det när jag plussade förra gången, trodde mensen kommit, men sen kom det inget mer. Var på typ bf dagen eller någon dag senare. Har dock rätt sen är så kanske kan vara det :)

Tack för svar! Var det bara en gång eller vid flera tillfällen?

Hade samma flytning idag. Har varit gravid 3 ggr tidigare och aldrig haft tidigare. Mensen kommer alltid absolut tidigast 10 dagar efter ÄL.
  • Emmissss
    Magdalena88 skrev 2021-06-26 10:54:34 följande:

Tack för svar! Var det bara en gång eller vid flera tillfällen?

Hade samma flytning idag. Har varit gravid 3 ggr tidigare och aldrig haft tidigare. Mensen kommer alltid absolut tidigast 10 dagar efter ÄL.

Jag brukar ha lite så innan mens, även igår hade jag så. Men detta var mer "nu kom mensen" nu är det typ "nu börjar snart mensen"

Kom det helt utan förvarning eller var det efter sex?
  • Anonym (88a)

Jan.

125/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

Feb.

20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

Mars.

26/6 Anonym(juli) 31 år. (Första försöket) två barn. PLUSSAT - BF 5/3-2022

26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022

29/6 Ylva, 33 år. (andra försöket) två barn

29/6 Magdalena88- 32 år (fjärde försöket efter mf) två barn

30/6 88a - 32 år (fjärde försöket) ett barn

1/7 Hoppas2022 - 37 år (fjärde försöket) tre barn

3/7 Anonym (Börjar) - 32 år (andra försöket) två barn

5/7 mamma8212 38 år (andra försöket) tre barn

5/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn

6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn

12/7 mape92- 29år (tredje försöket) ett barn

14/7 muffins88 - 33 år (tredje försöket) ett barn

21/7 lottizm - 36 år (fjärde försöket) två barn

24/7 Anonym(Längtar) - 33 är (nionde försöket) ett barn

28/7 ik96 - 25 år (tredje försöket) ett barn

• Magdalena88
    Emmissss skrev 2021-06-26 11:45:44 följande:

Jag brukar ha lite så innan mens, även igår hade jag så. Men detta var mer "nu kom mensen" nu är det typ "nu börjar snart mensen"

Kom det helt utan förvarning eller var det efter sex?

Helt utan förvarning och verkligen aldrig haft så tidigare. Men har läst på lite (såklart) och det verkar som att man kan få ?mellanblödningar? med åren. Hehe! Ska bli intressant att se om det är något nytt i min menscykel eller en nidblödning.

Mensen har iaf inte satt igång än. :)
  • Emmissss
    Magdalena88 skrev 2021-06-26 21:08:20 följande:

Helt utan förvarning och verkligen aldrig haft så tidigare. Men har läst på lite (såklart) och det verkar som att man kan få ?mellanblödningar? med åren. Hehe! Ska bli intressant att se om det är något nytt i min menscykel eller en nidblödning.

Mensen har iaf inte satt igång än. :)

Spännande o se om det är ett plus! Jag hade så igår iallafall och har bim om 3 dagar:) Vi tänkte börja försöka efter det! :)
  • Hoppas2022

Dagens symtom är ömma bröst och nu under kvällen så spänner det i livmodern. Bortsett från det så känner jag inget alls. Brukar ha svår PMS som kan börja upp till 7 dagar innan mens men känner inte alls av det. Jag märker att jag fått mycket lindrigare PMS sen jag började med Apiforce och är verkligen så glad att jag hittade det. Det är tredje cykeln nu med lindrig PMS. Att det spänner i livmodern är något nytt, brukar bara känna så första veckorna i graviditeten. Innan mens har jag mer jobbig molande värk annars. Det väcker förhoppningar :) det är verkligen en olidlig väntan på BIM, vill veta nuu :D

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022