• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Lolml skrev 2021-06-23 12:21:50 följande:

Tack snälla! Jag vet inte vilken vecka jag är i för jag har inte fått tillbaka min mens sen jag fick min dotter så det här är en jätte chock men på ett glatt sätt, min BM ville att jag skulle ?chansa? fram till KUB haha.. så jag chansar på vecka 6 men egentligen så vet jag inte alls

Grattis! :)

Men oj? Gör de ingen koll då? Tänker om du är längre gången så kanske det inte går att göra kub om det bokas in för sent. Min bm ville göra ett dateringsultraljud innan hon bokade in kub när min mens va oregelbunden. Och då skiljde det inte mer än +-6 dagar från var jag brukar ligga i tid.
  • Hoppas2022

Jag gör antagligen om samma misstag som förra månaden men kunde såklart inte låta bli att testa. Det kom en svag rosa skugga och givetvis ökar det mina förhoppningar till max :D är ju bara på äl+6 eller 7 så det borde normalt inte kunna visa positivt så tidigt. Måste hålla huvudet kallt nu så jag inte blir så besviken som förra månaden. Men denna månaden tror jag att jag kan vara gravid eftersom jag haft mycket spänningar och drag i livmodern i två dagar :) hoppas hoppas

• Lolml
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-23 12:40:32 följande:

Grattis! :)

Men oj? Gör de ingen koll då? Tänker om du är längre gången så kanske det inte går att göra kub om det bokas in för sent. Min bm ville göra ett dateringsultraljud innan hon bokade in kub när min mens va oregelbunden. Och då skiljde det inte mer än +-6 dagar från var jag brukar ligga i tid.

Tack! När jag väntade dottern så plussade jag också utan mens mellan senaste missfallet och henne och då fick jag tidigt ultraljud för att dubbelkolla men ringde till min barnmorska igår och hon sa att ?nej tyvärr, vi får chansa den här gången? haha jag ba jaha.. skulle bli super besviken om jag missar KUB pga det men samtidigt tycker jag inte att det är värt att boka privat heller så är lite förvirrad just nu haha? vi får se
  • Lolml
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 14:16:55 följande:

Jag gör antagligen om samma misstag som förra månaden men kunde såklart inte låta bli att testa. Det kom en svag rosa skugga och givetvis ökar det mina förhoppningar till max :D är ju bara på äl+6 eller 7 så det borde normalt inte kunna visa positivt så tidigt. Måste hålla huvudet kallt nu så jag inte blir så besviken som förra månaden. Men denna månaden tror jag att jag kan vara gravid eftersom jag haft mycket spänningar och drag i livmodern i två dagar :) hoppas hoppas

GRATTIS! Jag håller tummarna! Men om det visar såhär tidigt så är det ju absolut något på g, vad roligt för dig!!
  • Hoppas2022
    Lolml skrev 2021-06-23 14:27:15 följande:

GRATTIS! Jag håller tummarna! Men om det visar såhär tidigt så är det ju absolut något på g, vad roligt för dig!!

Tack :) men fick tre sådana test förra cykeln och var inte gravid så vi får se hur det blir denna gång då. Hoppas verkligen det är början på något :) ska försöka ta ett test imorgon på morgonen är bara lite svårt att få till det med minstingen som vaknar samtidigt som mig. Blir annars ett nytt test när han sover efter lunchen imorgon :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-06-23 10:26:59 följande:

Nu har jag börjat med ägglossningstest och det känns så spännande. Så nu väntar ligg-perioden för oss. Dock så ska vi bort över midsommar tillsammans med flera ur min sambos familj. Jag kommer ju behöva ta ÄL-test då med, men tror att det kan bli svårt att smussla med kisskopp osv där. Det finns inte toalett eller speciellt mycket utrymme att kunna smussla. Så kommer eventuellt få smita ut i skogen och ta test haha. Känns lite komiskt måste jag säga. 

Hur går det för er andra? Känner ni nått? Hur hade ni gjort i min situation? Hoppas på att få gå in och se en del plus efter midsommar 

Vad spännande!! Jaa, den är ju lite klurig! Jag hade tagit och kissat på stickan i skogen och lagt den plant tills tiden gått ut. Vad gäller att få till det med folk omkring. Ta med en filt och lite gott att dricka och gå ut i skogen eller till någon avskild plats och mys till. Spänningen kan ju bli ganska hög haha! Lycka till!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 14:16:55 följande:

Men åh vad spännande!! Ser ju onekligen bra ut!! Hoppas det ökar så kanske du får ett starkt plus efter midsommar! Ska du testa något mer eller avvaktar du?
  • Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-23 16:28:47 följande:

Men åh vad spännande!! Ser ju onekligen bra ut!! Hoppas det ökar så kanske du får ett starkt plus efter midsommar! Ska du testa något mer eller avvaktar du?

Ja, jättespännande :D ska testa varje dag nu, en gång om dagen eftersom jag ändå gått in på detta spår nu :) man känner sig beroende av att testa :D
  • Lolml
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 16:20:17 följande:

Tack :) men fick tre sådana test förra cykeln och var inte gravid så vi får se hur det blir denna gång då. Hoppas verkligen det är början på något :) ska försöka ta ett test imorgon på morgonen är bara lite svårt att få till det med minstingen som vaknar samtidigt som mig. Blir annars ett nytt test när han sover efter lunchen imorgon :)

Ååh! Jag håller verkligen tummarna för dig denna gång! :) tycker det är så roligt att följa andras resor så uppdatera så fort du kan, hoppas!! :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022