• Anonym (Tssss)

När man plötsligt blir miljonär..

Kanske ett jätte konstigt inlägg egentligen?

Men vad hade NI gjort om ni blev miljonärer?

Jag kan känna att jag blir lite stressad av det.

Vi har det bra nu. Tjänar över medel.

Nytt hus, ny bil.

Han 57. Jag 45. Tre barn.

Barnen får ju såklart en del.

Men vad gör man sedan?

Förhoppningsvis lever vi ju ett tag till, så spara.. men ändå hitta på roliga saker?

Vi har inte behövt spara tidigare för att tex åka på en resa eller så. Så den ?charmen? faller också bort.

Känns som ett udda inlägg, och ett väldigt angenämt ?problem?. Jag förstår det.

Så. Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden När man plötsligt blir miljonär..
  • mari123

...så gäller det att man har brains och sunt förnuft för annars kan det gå åt pipsvängen med hela ens liv.

• Anonym (...)

Jag fick nyligen ett jobb där med lön så jag kan spara en halv miljon om året. Det blev lite mer fixat på huset och vi har har sparat lite mer till resor efter corona. Resten investeras i pension och aktier (indexfonder).

Jag hppas kunna pensionera mig tidigare (kanske vid 55 om 13 år) om jag kan få pensionskontot att växa till ca 10 miljoner. Tanken är att leva på avkastningen sedan.

• mari123
    Anonym (...) skrev 2021-02-18 03:31:46 följande:

Jag fick nyligen ett jobb där med lön så jag kan spara en halv miljon om året. Det blev lite mer fixat på huset och vi har har sparat lite mer till resor efter corona. Resten investeras i pension och aktier (indexfonder).

Jag hppas kunna pensionera mig tidigare (kanske vid 55 om 13 år) om jag kan få pensionskontot att växa till ca 10 miljoner. Tanken är att leva på avkastningen sedan.

Fast då blir du ju inte "plötsligt" miljonär utan bygger upp det över tid. 
  • Anonym (Lite salt)

Jag hade gått ner i arbetstid och använt tiden till att utveckla något av mina intressen (måla tavlor kanske, eller bara plugga för att jag gillar det). Jag hade köpt ett större hus. Jag hade investerat för framtiden.

Jag hade skänkt en del till släkt som behöver det.

• mari123
    Anonym (Lite salt) skrev 2021-02-18 04:05:07 följande:

Jag hade gått ner i arbetstid och använt tiden till att utveckla något av mina intressen (måla tavlor kanske, eller bara plugga för att jag gillar det). Jag hade köpt ett större hus. Jag hade investerat för framtiden.

Jag hade skänkt en del till släkt som behöver det.

Jag tänker att om du verkligen älskar att måla tavlor så kanske du kan gå ner i arbetstid? Leva lite snålare och få göra ngt som du verkligen älskar? Min äldsta dotter (33 år och inga barn än) har gått ner till att arbeta 80% för att hinna med att leva. Lite mindre pengar men enormt mkt ökad livskvalitet.
  • Anonym (..)
    Anonym (-) skrev 2021-02-18 00:35:05 följande:

Man gör dock INGENTING utan att vara 100%. Dvs man gör inte fel. Man citerar inte fel. Allt man gör är överlagt och kan förklaras och backas upp. Annars är man värdelös.

Varför citerar du dig själv? Är du sqizofrien o måste ha ett samtal med dig själv eller, för syftade du till mig så borde du ju ha citerat mig ytterligare en gång... O om det var så att du skrev till mig, varför skrev du då inte allt du ville första gången, utan var du tvungen att skriva 2 gånger när allt man gör är 100% genomtänkt enligt dig?
  • mamaleona

Finns de nån som äkta seriöst o på riktigt hade hjälpt andra, som knappt har mat för dagen? Den glädjen man får av det är otrolig.

• Anonym (Glenn)
    mamaleona skrev 2021-02-18 07:07:04 följande:

Finns de nån som äkta seriöst o på riktigt hade hjälpt andra, som knappt har mat för dagen? Den glädjen man får av det är otrolig.

Vi höginkomsttagare gör det varje dag. Jag betalar drygt 40 000 i skatt varje månad.

Glöm inte det när ni gnäller om klassklyftor och hur orättvist det är att en del tjänar mer än andra.
  • Anonym (Glenn)

Vi höginkomsttagare gör det varje dag. Jag betalar drygt 40 000 i skatt varje månad.

Glöm inte det när ni gnäller om klassklyftor och hur orättvist det är att en del tjänar mer än andra.
  • Anonym (..)

Jag.

Men glädjen tar slut när du inte har råd med mat.

Har hatat pengar och inte velat vara med i matchen direkt så har inte försökt samla på mig några direkt. O det lilla jag har haft har jag alltid delat med mig utav.  Men allt behöver inte kosta en massa heller. Lät en uteliggare få komma hem o ta en dusch, raka sig och äta med mig. Gav han dock en mobil med simkort så han kunde ha kontakt med sina vänner åtminstone. (han ville inte ha 100 kr till att ladda simkortet) utan ville ladda det själv och var jätteglad över min hjälp.

Slutade med det dock när jag blev bestulen så jag varken hade mat eller toapapper veckan ut. Men det var socfall som bestal mig. o varken tiggare eller uteliggare gjorde det. En gång lät jag en riktigt snygg tiggarbrud få köpa vad hon ville i matbutiken. Hon kom tillbaka 1 vecka senare o ville tacka mig genom sex. Men tackade så klart nej.

Tog även en hund några dagar innan den skulle avlivas p ga aggressivitet. Den ligger här och sover nu bredvid mig 5.5 år senare och är älskad utav alla människor som älskar eller gillar hundar.

Svar på tråden När man plötsligt blir miljonär..