• Anonym (Jag)

Ni som inte hade så mkt symptom under graviditeten?

Någon annan som inte har sådär jättemycket symptom under graviditeten - finns ni?

Är i v 6+1 och har inte så mycket symptom än som ?alla? verkar ha. Kan dricka kaffe, kräks inte.

Mina symptom är lätta kväljningskänslor direkt när jag går upp (så kräkreflexen kommit nån gång men då finns ju inget att kräkas), att jag är mycket tröttare än vanligt, ömhet över brösten som kommer och går och att jag svullnar upp som en ballong under dagarna. Men inget av det är ju markant utan rätt milda symptom. Ingen tokkräkning och brutalt avsky för kaffe man hör om hos andra. Tycker kaffe är lika halvgott som alltid (men dricker koffeinfritt ändå nu för säkerhets skull).

Så... nån annan som mår rätt bra i sin graviditet? Är det också normalt?

• Svar på tråden Ni som inte hade så mkt symptom under graviditeten?
  • Anotherone

Jag hade inga såna symptom alls nästan. Barnmorskans teori var att jag var "låghormonare" och inte påverkades märkbart av att vara gravid. Och att det också kunde vara anledningen till dåliga värden på blodprovet vid KUB.  Jag hade inget illmående, ingen foglossning. Visst att jag var extra trött några veckor i början men annars mådde jag som vanligt, det var bara magen som växte.

• sextiotalist

Som jag då.

Kräktes inte en enda gång, mådde knappt illa.

Mådde oförskämt bra. Hade problem med uppstötningar och sendrag i slutet av graviditeten

• Anonym (Hej)

Du har ju dock symptom. Att kräkas är inte det enda symptomet.. Det gjorde jag först vid vecka 9 fram till vecka 17 men inte alls ofta. Många spyr inte heller.

• Hanna D

Med min första hade jag alla tänkbara symtom. Med den andra hade jag lite lätt illamående under nån månad och lite ömma bröst. Med båda började det efter v. 7 - 8.

Hade jag inte en växande mage och gjort UL med tredje (v.28 nu) skulle jag inte tro att jag var gravid. Ingen symtom alls förutom utebliven mens.

De två första graviditeterna upptäcktes i v.8 och tredje i v.12.

Men ja, det är helt normalt att må bra också. Dina symtom kan börja senare eller så får du inga alls.

Grattis och hoppas allt kommer gå bra.

• Bejlis

Gravid med tvillingar vecka 32 och inte haft något trist symptom förens nu då jag får sura uppstötningar ibland och om jag sitter stilla för länge får jag ont i ryggen! Meeeen graviditeten är inte över än så jag vågar inte ropa hej än!

• Anonym (Jag)
    Anonym (Hej) skrev 2021-02-21 09:09:00 följande:

Du har ju dock symptom. Att kräkas är inte det enda symptomet.. Det gjorde jag först vid vecka 9 fram till vecka 17 men inte alls ofta. Många spyr inte heller.

Jo, det har jag - men det känns som saker som alla kan ha - trött om man sover för lite och uppsvälld om man äter för mkt eller fel . Men allt sammantaget är det klart det är symptom.
  • Seven Costanza

Om jag inte haft planerade graviditeter så skulle jag inte ha märkt något mer än att magen växte, varken nu eller med första barnet. Tröttare än vanligt, men det hade ju kunnat ha andra anledningar. Allt var bra med bebisen ändå.

• Anonym (J)

Kände knappt av min graviditet. Hade någon kort period (kanske mellan vecka 8 och 12 typ) där jag var något känsligare för viss mat och kunde må lite illa korta stunder, typ under ett par minuter. Men annars kunde jag äta det mesta. Bortsett från denna period hade jag samma sug för kaffe som vanligt.

• Anonym (G)

Det är ju ganska tidigt i din graviditet? Jag var trött och hade svårt att äta, men det var först i vecka 7 jag började må illa på riktigt. Mådde Ulla halva graviditen, gick ner 4 kg men spydde bara fem gånger. Min viktnedgång berodde på lågt matintag för att jag inte kunde äta pga fillamåendet.

Så. Dina symptom kan öka senare. Ich du har redan symptom. Det verkar heller inte vara majoriteten som faktiskt spyr under sin graviditet.

Jag skulle säga att du ändå har ganska mycket symptom, finns många som bara märker av en lätt trötthet

• Limeblad

Jag hade inte heller mer än du har. Först de senaste veckorna jag har vilat lite på dagen, absolut inte varje dag (är i v 19) men annars är jag igång som vanligt och har inte mått illa. Det är inte alla som mår skit av att vara gravid. Har hittills haft bra blodvärden och lågriskKUB (har inte gjort RUL än).

Svar på tråden Ni som inte hade så mkt symptom under graviditeten?