Inlägg från: Anonym (Ångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ångest)

Shoppingmissbruk, fler än jag?

Jag har inte lika stora problem som du men jag kan relatera. Jag har aldrig tagit lån för konsumtion däremot har jag hamnat i en lång svacka där jag struntar i att betala räkningar och annat som jag borde lägga pengarna på, och shoppar onödiga villhöver-prylar istället. Jag har haft många personliga motgångar i livet senaste 10-15 åren och jag började döva ångesten och sorgen med att shoppa. Det känns skönt för stunden att klicka hem något vackert till hemmet eller en fin present till en familjemedlem. Inkassobreven är så lätt att bara slänga oöppnade så försvinner de... Jag har också insett att jag måste bryta det här beteendet och ta tag i berget med skulder. Det känns så svårt bara. Jag blir inspirerad, du har kommit en lång bit på vägen bara genom att söka hjälp. De första stegen är de svåraste, nu är det bara att fortsätta. Heja dig!

• Anonym (Ångest)

Lika stora problem har jag nog men inte lika stora skulder var vad jag skulle skriva ;)

Jag har kanske 80.000 kr i skuld, det är ändå mycket pengar fast det såklart är överkomligt. Det värsta är den förlamande ångesten, jag kan bli liggande i sängen hela dagen och bara stirra upp i taket. I vardagen rullar det på, jag får ju in en lön varje månad och har blivit mästare på att förtränga skuldbreven. Men jag känner mig så misslyckad och jag skäms...

Svar på tråden Shoppingmissbruk, fler än jag?