Inlägg från: Anonym (Nk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nk)

Shoppingmissbruk, fler än jag?

Anonym (nej) skrev 2021-02-23 09:28:32 följande:

Tack för att du öppnar dig, skönt att jag inte är ensam.

Jag är mest rädd att tappa fasaden.... även om jag VET att det är en jävla fasad.... men alla är så van att se mig på detta sätt och alla vet att jag har en hög lön så då känns det värre, för jag borde aldrig behövt ta 98% av dessa jävla lån, utan jag skulle kunna betala av ett sparande.

Vet inte hur jag ska förklara förändringen med min shopping etc för vänner samt syskon.... tror inte jag kommer klara säga sanningen till dom

Skammen är STOR och svart

Hej TS, min första tanke här var att du säkert nu redan har en massa fina saker, stor garderob fyllt med snygga kläder, ny elektronik, fint hem osv eftersom du har shoppat mycket de senaste åren. Därav kommer du säkert kunna hålla denna fasad rätt länge, om du vill det! Ingen kommer märka om du inte shoppat en massa nytt på sistone liksom om du redan har en massa kläder. Dessutom kan du skylla på corona, du kanske jobbar hemma och då det känns inte så kul med nya kläder, eller att du inte har plats för fler saker hemma. Eller säg inget bara... ^^

Försök sälja sånt dina barn vuxit ur och köp om nödvändigt nytt för dessa pengar om barnen måste ha samt dina ena saker om du inte behöver det.

Jag har varit student i många år nu och jämför man dig och mig så är alla mina kläder sjukt slitna, mobil 6 år gammal osv så ditt utgångsläge här tror jag är ganska bra, du har allt nu, tänk på det och ös på med avbetalningarna! Du har en hög lön men fokusera på att avancera mer och få ännu högre så är lånen borta fortare!

Kram!
Svar på tråden Shoppingmissbruk, fler än jag?