• cosinus

Folk som äter och tuggar under digitala möten

Jag äter ofta frukost på morgonmötena. Oavsett om jag är hemma eller åker in på jobbet.

Sen Corona började så är det ofta möten 8:30 till 9:30 konstant. På ett av dessa mötena är det kamera på som gäller och då bör man ju vara påklädd och inte käka. Men på övriga är kameran oftast av och vi går igenom saker i en viss ordning så man vet när man ska prata. Med andra ord hinner man tugga ur munnen tills det är ens egen tur.

• cosinus
    Anonym (Multitasking) skrev 2021-02-24 08:19:49 följande:
    Det är ju helt varierande i vilken grad jag behöver vara fokuserad. Vissa arbetsmöten eller i direkta förhandlingar är det 100% fokus som gäller. Avdelningsmöten, sektinsmöten, beredningsmöten i storgrupp (+30 pers) etc så håller jag inte 100% fokus. Det är många frågor som inte berör mig direkt. Det är sjukt vad vi har möten faktiskt.. Oftast finns dock en dagordning så jag vet när jag behöver vara mer fokuserad.
    Såna möten har jag också ett gäng av. Har också en specialkompetens som just nu är efterfrågan i ett antal projekt men det kan innebära att jag bokas upp för 1.5 timme där det kommer en fråga var 15e minut som jag behöver svara på och där mellan är det sånt jag inte har med att göra ö h t. Vissa såna möten kan jag ta var som helst (och gör det också) andra behöver jag kunna se vad som delas på skärmen men jag kan ju t ex ta med datorn till tvättstugan och stuva i tvätt samtidigt som jag lyssnar om det börjar närma sig mitt område.
Svar på tråden Folk som äter och tuggar under digitala möten