• Link92

Bim April 2021 - Första barnet

Mizzi26 skrev 2021-03-25 17:34:27 följande:

Har inte känt av någon äl ännu men tempen har stigit i 4 dagar nu så väntar bara på att appen ska bekräfta äl. Är väldigt förhoppningsfull denna cykel vilket känns lite riskabelt haha. Kommer man bryta ihop totalt om det inte blir något ?!..

Har läst allt ni skrivit men inte orkar vara aktiv, bröt ihop igår och bara grät samtidigt som jag förklarade för min man hur jag egentligen mår. Är nog ganska deprimerad men har svårt att acceptera det. Mannen tror att jag är påväg in i väggen men jag tror verkligen inte det. Försöker iaf lyssna på kroppen och tar en dag i taget och lyssnar på lugn musik under arbetstid som hjälper mig att inte stressa psykiskt lika mycket som jag stressar fysiskt. Såg någons idé om lista på saker man vill göra och mår bra av. Försökte mig på en sån lista idag men har inte kommit på någonting att skriva upp. Vad kan man göra som man blir glad av i dessa tider? Jag har väldigt ont i kroppen efter jobbet så jag orkar inte träna eller gå promenad just nu. Tar tacksamt emot tips. Kram ????

Vad tråkigt att vi är fler som mår dåligt! <3 Hoppas du kan komma på några saker att lista, fråga annars din man om tips? På min lista skrev jag bland annat gå på restaurang (eller köpa take away från en finare restaurang, alltså inte burgare, pizza eller sushi, och köpa dricka till och köra restaurang hemma). På helgen vill jag grilla lunch och koka kaffe över eld i solen i samband med en trevlig utflykt eller ladda upp med en riktig tv-spels- eller seriedag hemma med godis om det är dåligt väder! Yoga gillar jag att göra så om det känns mindre slitigt kanske det kan passa? Jag körde en yoga with Adrienne-månad i januari och tyckte jag mådde bra av det (ett pass om dagen 15-30 minuter, orkar man inte yoga så ligger man bara ner och slappnar av och lyssnar på henne). Köpa ett nytt roligt pussel att lägga! Eller ett brädspel man kan spela på två personer. Starta bokklubb med en kompis eller flera och köra den online om man inte vill/kan träffas irl. För några veckor sedan körde jag och en fd kollega after work vid en grillring som hennes BRF har, grillade hamburgare och drack en öl - så mysigt och trevligt nu när man inte vill/kan gå på krogen. Har ni på någon gång tillgång till bastu så kör en bastukväll? Vi har både i föreningen där vi bor samt hos mina föräldrar - så mysigt att få slappna av i lite värme tycker jag :)

Och ja, som några kanske tänker notera så dricker jag ibland vin/öl/kaffe och äter godis/socker för det har inte gjort någon skillnad för mig att utesluta detta. Jag mår bättre av att inte köra restriktioner mot mig själv så jag intar sådana onyttigheter i lagoma doser när jag behöver :)
  • Link92

Det verkar som att det blev ägglossning denna månad ändå, bara med lägre temperaturer initialt. Idag (ÄL+10) sköt temperaturen riktigt i höjden, men ser att det är fullmåne imorgon och har alltid högre temperatur då (låter ju svinflummigt jag vet, men har noterat detta på de senaste cyklerna, 1-2 dagar med rejält högre temperaturer runt fullmåne). Uppdaterar min BIM som nu blir 1/4 :) Har inga jätteförhoppningar som vanligt, men man vet ju aldrig!

Ericky 1/4, 33 år (8:e försöket)

Link92 - 1/4, 29 år (21:a försöket, ett missfall)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Soff 2/4, 32 år (12:e försöket)

96Linneaa 2/4, 24 år (2 försöket)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5:e försöket, ett missfall)

iloverooti 3/4 , 32 år (5:e försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9:e försöket)

Izzy123 3/4, 28 år (1 försöket efter 4 missfall)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2 försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Lisen91, 7/4, 29 år (9:e försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3 års försök med exet)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

BoringBrick92, 13/4, 28år (5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5:e försöket)

RH93, 16/4, 27 år (9:e försöket)

Msofie, 16/4, 25 år, (14:e försöket)

Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)

Apan95, 18/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)

Sockerplanta, 18/4, 26 år (8:e försöket)

Emlan93, 19/4, 27 år (5:e försöket, ett missfall)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

Rumpelstiltskin, 29/4, 25 år (8:e försöket, men 11:e månaden)

• Link92
    Mizzi26 skrev 2021-03-28 20:58:30 följande:

Nu börjar det närma sig bim för några här, spännande!

Hur känner ni? Symtom? Något som är annorlunda kanske? :)<3

Själv har en app bekräftat äl men inte den andra pga att min temp sjönk igen, kroppen har försökt ägglossa två gånger denna cykel än så länge men känslan är att det inte har skett än. Förra cykeln lyckades det bli ägglossning på försök 3.

Jag har ömma/tunga bröst som vanligt. Dock betydligt stabilare humör än förra veckan, vilket är märkligt då det bara brukar bli värre inför mens (som är beräknad komma på torsdag-fredag). En sjukt konstig grej är att min klitoris är sjuuuuukt känslig, och inte som att det är skönt, utan det gör riktigt ont. Igår kväll när jag duschade kändes det som knivstick när jag tvättade mig där. Riktigt obehagligt, och jag antar att det inte har med graviditet att göra utan att jag kanske cyklat oförsiktigt eller nåt...men haha såhär inför BIM tänker man ju allt kan vara symptom?
  • Link92
    Soff skrev 2021-03-30 09:10:05 följande:

Fick den där jäkla känslan i kroppen igår att mensen är på ingång inför bim... blir sådär lite frusen då och kan känna ett liiitet molande.. :( lätt att känna total hopplöshet redan nu.. men försöker att inte tappa hoppet helt förns mensen faktiskt dyker upp... bim på fredag. 

Ja samma här! De senaste månaderna har det börjat mola för mig innan BIM, det gjorde aldrig det innan. Lite frustrerande! Man tycker ju att molandet ska betyda att något fäst :) Jag försöker tänka att det iallafall är påsk och man får vara lite ledig, kommer mensen får man ju ta en öl i solen iallafall. BIM på torsdag och tänker nog testa den morgonen om jag fortfarande har något hopp kvar. När testar du?
  • Link92
    Soff skrev 2021-03-30 11:38:02 följande:

:((( men blä!... ja, det vore ju betydligt bättre om det var så >< .. blir så uppgiven varje gång jag får den känslan i kroppen... spelar ingen roll hur många som säger att de haft molande etc. innan de plussat. Tror liksom aldrig att det kan hända mig. Det händer bara andra liksom.. mm okey! Tror inte jag testar alls, om inte mensen blir sen förstås. Mitt psyke pallar inte negativa test. 

Nej precis, jag kände på exakt samma sätt innan jag plussade också, så tänker alltid att man inte vet förrän mensen inte dyker upp och man testar.

Mensen brukar alltid komma innan jag hinner testa men vi ska sova i vår stuga i påsk och jag vill inte behöva dra med några test dit så gör ett undantag denna gång. Är ju egentligen onödiga pengar med test när man bara kan vänta in mensen.

Men! Hoppas som alltid att det ska bli annorlunda denna gång och att mensen inte dyker upp för någon av oss :)
  • Link92

BIM idag och negativt test imorse. Blir heller ingen påsk i stugan som vi planerat då min mans närmsta kollega har corona och det känns oansvarigt att åka flera mil hemifrån då, ifall min man också utvecklar symptom kommande dagar. Livet känns minst sagt orättvist idag men jag ska försöka rycka upp mig och komma på roliga saker att göra hemma kommande lediga dagar. Har aldrig varit hemma en enda påsk i livet så det känns riktigt märkligt, men det kan väl bli bra ändå. Jag har ett väldigt osäkert ÄL-datum denna månad så kan ju hoppas att det var för tidigt att testa.

• Link92

Så dök mensen upp idag till slut. Min lutealfas är väldigt stabil (14 dagar) så min ovanligt flacka kurva lurade både mig och appen, men tydligt nu när jag blickar tillbaka att ÄL skedde runt cd19 istället för 14 som jag trodde. Jag har redan deppat hela helgen så känner mig peppad på en ny cykel :) nästa BIM blir mest troligt i maj, så önskar er som är kvar här lycka till med denna månads försök!

• Link92
    Soff skrev 2021-04-05 10:45:33 följande:

Suck... :(( tråkigt att mensen kom.. men skönt att du känner dig peppad på en ny cykel nu <3

Börjar också känna att jag hämtat nya krafter inför nästa försök :)

Igår gjorde jag en beställning med lite nya ÄL-test, och jag köpte också ett digitalt clearblue med veckoindikator. Det kommer jag inte använda förns jag vet att det kommer visa "gravid 1-2 veckor". Så tänkte jag att "just detta testet kommer en dag visa positivt", och så försöker jag att se fram emot det. Haha lite knäppt kanske, men det fick mig att må lite bättre. Jag köpte också "conceive plus fertilitetsglidmedel" som vi tänkte testa denna gången. Det är kanske bara lurendrejeri, men skadar inte att testa.. 

Ja när man väl ställt in sig är det bara skönt när den kommer så man får starta om! Det är konstigt att man deppar ihop så totalt innan, även fast man vet att tankarna kommer ljusna. Är också beredd nu på att det inte blir någon bebis 2021, känns så konstigt när första tanken var att det definitivt skulle komma en liten 2020.

Jag ska också ta och beställa lite test! Jag har ett sånt "1-2 veckor" kvar och visst ser man fram emot att få se det resultatet en dag :) inte alls knäppt! Jag gjorde så den gången jag plussade och det kändes inte riktigt verkligt förrän jag såg de där veckorna.

Jag har också läst om såna där glidmedel men landade i att de flesta är överens om att det bästa är inget glidmedel alls, om man klarar sig utan. Vi behöver dock det ibland, så kanske är värt att testa ändå.. varifrån har du beställt?
  • Link92
    Emlan93 skrev 2021-04-14 14:00:17 följande:

Vet inte om man ska ta en paus i bebisverkstaden. Någon annan som haft covid, hur gjorde ni?

Jag blev gravid när jag hade Covid i oktober förra året. Vi försökte inte så aktivt (jag slutade tempa pga feber och tog inga Lh-tester) men låg när vi kände för det pga antog att min man skulle smittas hursomhelst. Min man blev inte sjuk så jag verkar inte ha varit så smittsam :) fick dessvärre missfall i v6-7 så blev inget långvarigt.

Gör som ni känner för!
  • Link92
    Msofie skrev 2021-04-14 14:35:06 följande:

Vad jag förstår är den största risken i relation till covid från och med runt vecka 22. Och det är gällande risken att föda för tidigt.

Ja precis! Jag tror inte missfallet berodde på Covid, det är enda gången jag varit gravid och tidiga missfall är ju vanligt.
  • Link92
    septemberbarn123 skrev 2021-04-15 11:02:09 följande:

Jag blir tokig av det här.. började med provera den 13/4 för att få igång mensen, och har samtidigt tagit äl tester.

Nu ser mina tester ut som på bilden nedan men jag fattar ingenting? Är det positivt eller inte? Var jag påväg att få äl eller vad menas när de går upp och ner? Tänk om jag har ägglossning men att proveran gör det omöjligt för mig att bli gravid?

Nu är jag ingen expert på Provera - men det gör väl så att du fakear en lutealfas och får en bortfallsblödning? Det lurar alltså kroppen att den redan ägglossat och sätter igång en fake-mens. Eller menar du att du redan kört Provera-kuren och fått en bortfallsblödning och väntar på att cykeln ska starta om?

Att resultatet på ÄL-testerna fluktuerar är inget konstigt - många får ofta ett litet utslag oavsett var i cykeln man är. Har man många "peakar" tyder väl det på eventuell PCO/PCOS och att kroppen har svårt att ägglossa. Men om du kör en provera-kur nu så vet jag inte hur ÄL-tester påverkas av det.
  • Link92
    Soff skrev 2021-04-23 10:27:59 följande:

Inatt drömde jag så himla tydligt att jag fick ett positivt graviditetstest. Det var plågsamt när jag vaknade och insåg att det inte var sant. För i drömmen så vaknade jag och tog ett test för att jag kände på mig att jag var gravid, fick ett plus och väckte min sambo för att säga att vi äntligen hade lyckats, och han började gråta. Sen vaknade jag på riktigt.... :(( ibland undrar man varför huvet ska jävlas med en så.... nu känner jag menskänningar i kroppen igen vilket alltid får mig att tappa hopp. Men får väl vänta och se i vanlig ordning.. 

Enda gången jag drömt sådana drömmar var fyra dagar innan jag plussade, så jag hoppas detta är ett gott tecken för dig också :) håller tummarna!
  • Link92
    iloverooti skrev 2021-04-30 07:25:35 följande:

Det var positivt!! Kan inte fatta det. Plussade idag på BIM

med digital , har testat mig varje dag denna veckan.

Fått svagt på testa tidigt rfsu samt apotekets egna igår och i förrigår, negativt igår på digitalt. Detta var den den månaden där jag tappat hoppet och det verkligen inte kändes som det skulle bli något.

Håller tummarna för alla er som inte plussat!

Grattis!! Jag plussade också idag (ca 4 dagar innan BIM) så har hunnit byta tråd till BIM i maj. Känns svårt att lita på något test innan BIM men får som du gjorde fortsätta testa :)
  • Link92
    Ericky skrev 2021-04-30 08:30:31 följande:

Men är det sant Link92!? Massa massa grattis! Blir så extra, extra glad för dig som försökt så länge och har ett missfall bakom dig också (om jag minns rätt). Vi vill se ditt plus sen! <3

Men tack! <3 ja det stämmer, för fem månader sedan så är väldigt nervös att detta ska gå samma väg.

Här ser ni, ett svagt plus tycker jag, men ändå ett plus :)

• Link92
    Soff skrev 2021-04-30 09:42:04 följande:

Men det där är ju verkligen inte så svagt!! 

Nej det kanske inte är det! Det är ju inte ett testa tidigt heller..har väl bara då svårt att tro på att det är positivt!

Ska ta ett digitalt om ett par dagar så får vi se vad det säger :) har nog bestämt mig för att sluta tempa nu och bara försöka slappna av och hoppas blödningarna håller sig borta denna gång.

Vad skönt med er utredning förresten! Hoppas det blir er tur snart <3
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet