• Mizzi26

Bim April 2021 - Första barnet

Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

• Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Emmalucy
    Hej tjejer! 
    Uppdaterar listan efter en dum, frustrerande, kort och emotionell cykel. Jag hade fertilsekret från cd8-cd18, jag hade ömma bröst i 4 dagar vid cd18, och då testade jag suuper svagt positivt. Blev bättre på kvällen och sen svagare i 2 dagar innan jag slutade testa. Fick mens cd22 :/ väldigt konstigt cykel, jag har aldrig haft förut. Jag måste ha haft äl typ cd10 för att ha kunnat se ett plus vid cd18... eller tidigare :s konstigaste för mig var att jag hade vattnigt sekeret heeeela cykeln tills mensen kom... men jaja, nu har jag kört 4st vanliga akupunktur, och precis gjort klart cd2,3, och 4 fertiltetsakupunktur. Nästa blir cd13,14,15 nästa helg.
    Ett tips akupunkturen gav till mig var att äta kalcium tabletter, och ha en värm fotbad varje dag med vinäger? Who knows, men jag kör hårt just nu på att värma fötterna och livmodern med vattenflaska osv. Har fortfarande ömma boobs och bröstvårtor nu cd4 :( 
    Grattis neongirl <3 vet att jag är sen! hoppas jag inte missat för mycket!
    Ericky 1/4, 33 år (8:e försöket)
    Link92 - 1/4, 29 år (21:a försöket, ett missfall)
    Neongirl 2/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall) PLUSSAT
    iloverooti 3/4 , 32 år (5:e försöket)
    jlinnea - 3-4, 26 år (9:e försöket)
    Izzy123 3/4, 28 år (1 försöket efter 4 missfall)
    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)
    An26 4/4, 26 år (2 försöket, ett missfall)
    Mizzi26 - 6/4, 26 år (5:e försöket, ett missfall)
    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)
    Mirabilis89, 7/4, 32 år, (9:e försöket tror jag?)
    Msofia91, 7/4, 29 år (8:e försöket.. eller nåt)
    Lisen91, 7/4, 29 år (9:e försöket)
    Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)
    litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)
    Molybden, 11/4, 26 år (10:e försöket)
    MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)
    Nellibell, 12/4, 22 år (1:a försöket)
    BoringBrick92, 13/4, 28år (5:e)
    VirrePirre06, 14/4, 30år (5:e försöket)
    Apan95, 15/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)
    Septemberbarn123 15/4, 23 år (7:e försöket)
    RH93, 16/4, 27 år (9:e försöket)
    Msofie, 16/4, 25 år, (14:e försöket)
    Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)
    Sockerplanta, 18/4, 26 år (8:e försöket)
    Emlan93, 19/4, 27 år (5:e försöket, ett missfall)
    Soffsen 19/4, 26 år (7:e försöket, ett missfall)
    Längtartillvår 22/4, 35 år (8e försöket)
    Eclipse, 25/4, 31 år
    Lunne, 25/4, 33 år (1a syskonförsöket)
    Ericky, 27/4 33 år (9:e försöket)
    Paperlanterns, 28/4, 32 år (5:e försöket)
    96Linneaa 28/4, 24 år (3e försöket)
    Rumpelstiltskin, 29/4, 25 år (8:e försöket, men 11:e månaden)
    Soff, 29/4, 33 år (13:e försöket
    SweetJelly 30/4, 32 år (3e försöket)
    Stickling, 30/4, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Emmalucy, 30/4, 35år (4:e försöket, 3 års försök med exet)
  • Mimow11

Slutade med minipiller 18/3, vet ej när jag hade ÄL men hade lite "ÄL-flytning" ca 1,5 vecka efter jag slutade.

Vi har haft samlag varje dag sen jag slutade, enligt vad jag räknat ut borde mensen komma om ca 1,5 v men igårmorse kom en liten blödning sen har det varit torrt, lite lite brun flytning bara under dagen, och torrt idag. Är det möjligt att det är en nidblödning eller är det mensen som kommer redan 3 veckor ca efter slutat med preventivmedel ?

• Msofie
    RH93 skrev 2021-04-08 21:00:10 följande:

Så spännande! Håller tummarna att det inte dyker upp nån mens.

Jag är på äl+7 och börjar såklart inbilla mig en massa nya känslor trots att jag tidigare haft både molvärk i mage och rygg, stickningar, dragning i ljumskar/underliv etc. Imorse kände jag som att det stramade ganska mycket vid sidan på magen båda sidor, något jag inte alls kände igen. Egentligen vet jag ju att det bör vara alldeles för tidigt att känna av något symtom men man hoppas ju alltid.

Åh jag är på ÄL +7 idag och tycker jag upplever molvärk. Fast fan det är säkert inbillning. Dock är tempen rätt hög för att vara jag ( Innan ÄL 35.80 - 36, 2 ) och ligger nu på 36, 78. Men vet att det egentligen är för tidigt för att kunna betyda något.
  • RH93
    Msofie skrev 2021-04-09 09:22:16 följande:

Åh jag är på ÄL +7 idag och tycker jag upplever molvärk. Fast fan det är säkert inbillning. Dock är tempen rätt hög för att vara jag ( Innan ÄL 35.80 - 36, 2 ) och ligger nu på 36, 78. Men vet att det egentligen är för tidigt för att kunna betyda något.

Åh hoppas för oss båda <3
  • Ericky

... och så kom nästa gravidbesked. Denna gång tvillingar. Är verkligen superglada för de som väntar tvillingarna, men också återigen ledsen för att det inte är vi som lämnar gravidbesked den här gången heller.

Hoppas så innerligt (!) på att polypen som ska tas bort nästa vecka ska göra att jag får tillbaka mitt fertila sekret och att det då äntligen ska gå för oss. Det är som sagt vårt 10:e försök i maj som jag hoppas mest på. Min 9:e ÄL som kommer nästa vecka är ju dels mitt i polyp-operationen och dels är sambon bortrest på jobb. Så det blir en hälso-och-vilo-månad här nu. 

Mitt sekret som jag haft i massor i alla år, försvann ju plötsligt för ungefär 3 år sedan. Efter att ha lusläst mina journaler så ser jag polypen upptäcktes runt samma tidpunkt, men ingen har sagt något om den trots att jag berättat om sekretet som inte finns mer. Vad jag kan förstå sitter min polyp som en propp precis i öppningen, så då är det förstås svårt för spermier att komma in och sekret att komma ut och möta de. Så jag hoppas, hoppas, hoppas <3

• RH93
    Ericky skrev 2021-04-09 09:45:16 följande:

... och så kom nästa gravidbesked. Denna gång tvillingar. Är verkligen superglada för de som väntar tvillingarna, men också återigen ledsen för att det inte är vi som lämnar gravidbesked den här gången heller.

Hoppas så innerligt (!) på att polypen som ska tas bort nästa vecka ska göra att jag får tillbaka mitt fertila sekret och att det då äntligen ska gå för oss. Det är som sagt vårt 10:e försök i maj som jag hoppas mest på. Min 9:e ÄL som kommer nästa vecka är ju dels mitt i polyp-operationen och dels är sambon bortrest på jobb. Så det blir en hälso-och-vilo-månad här nu. 

Mitt sekret som jag haft i massor i alla år, försvann ju plötsligt för ungefär 3 år sedan. Efter att ha lusläst mina journaler så ser jag polypen upptäcktes runt samma tidpunkt, men ingen har sagt något om den trots att jag berättat om sekretet som inte finns mer. Vad jag kan förstå sitter min polyp som en propp precis i öppningen, så då är det förstås svårt för spermier att komma in och sekret att komma ut och möta de. Så jag hoppas, hoppas, hoppas <3

Fy känner verkligen med dig. En hälso/vilomånad låter verkligen klokt. Skickar massa kramar!
  • MAKL

Tänka att det alltid ska vara så jobbigt att få dom där gravidbeskeden och att aldrig få vara den som själv annonserar ut det.

Måste vara jätte skönt med lite vila från hela den här karusellen. Och så måste det kännas otroligt skönt att få polypen borttagen, lite som en nytändning kan jag tänka mig. Hoppas att allt går bra nu :)
  • Soff
    Stickling skrev 2021-04-08 20:36:11 följande:
    Tack snälla Soff <3 Ja, hoppet hänger ju kvar in i det sista. Det är ju lite fint ändå på något sätt, att vi alla fortsätter att hoppas, månad efter månad. <3 Kram!
    <3 Jo det gör ju det <3 Ja faktiskt <3 vi alla kämpar på <3 kram
  • Soff

:(( känner med dig! <3 

Och jag hoppas också innerligt att det kommer gå vägen när du blir av med polypen! Det låter ju som att det rimligtvis borde påverka om det täpper till liksom.. håller tummarna för dig <3

• Soff

Nu har vi bokat in besök på fertilitetskliniken i början av maj, där min sambo ska ta spermaprov, och så får vi se om det eventuellt blir några andra prover. En sida av mig vill ju att allt ska se strålande ut, medan en annan sida hoppas lite på att det är något litet som man ENKELT kan rätta till, så man får något svar på varför det inte gått hittils.. och den sista sidan är orolig att något är fel...  

Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet