• Kjell2

Problem att hitta flickvän

lejonet87 skrev 2021-02-24 16:38:20 följande:

Hej FL. Jag är 34 år och jag har väldigt svårt att träffa en partner. Jag har aldrig haft någon heller.

Jag är inte den mest attraktiva mannen i världen och jag är kortare än dom flesta svenska män i min ålder men sköter hygien och tänker på kläder och sådant en hel del. Ser respektabel ut. Ordnat liv med jobb, boende och allt sådant där och det har aldrig varit problematiskt.

Nu i min ålder så är folk med sina partners och så och jag träffar aldrig singelkvinnor naturligt heller. På jobbet finns inga tjejer. På nätet så svarar inga kvinnor när jag skriver och Tinder och liknande får jag inga matchningar.

Hur ska jag göra egentligen? Jag drömmer om familj och barn och sådant och vill leva ett ganska normalt liv.

Kom igång och börja träffa och umgås med folk. Aktivera dig i något som ger umgänge, politiskt parti, fågelskådning, konst, dans, vinprovning. Kurs eller förening tex

På helger och semester, åk på grupparrangemang som skidskola, möbelsnickeri, körhelg, teaterresa, fotokurs.

Kolla upp föreningar som Round table och singel/vän arrangemang.

Grundproblemet är ofta att man träffar för få tjejer och är socialt ovan.
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 08:12:14 följande:
    Jag ser mig som väldigt kort då jag alltid var kortast i klassen i skolan och sedan på jobbet. Nåja jag har en chilenare som är kortare faktiskt.

Jag är lite blyg så det är ju också en nackdel. Men jag är inte socialt inkompetent. Sedan har jag blivit en ensamvarg då jag bott ensam sedan jag flyttade hemifrån för 13 år sedan.
    Anonym (2077) skrev 2021-02-25 07:02:53 följande:
    Avvakta. Vi har covid-19 nu. Då dejtar man inte.
    Och varför vill du ha flickHvän?
    Ha någon att mysa med. Kanske skaffa barn en dag?

Är du ensam varg bör du nog bygga upp ett social liv med vänner, intressen där andra är med, bekanta, aktiviteter där du träffar andra mm.

Ensamvarg och sen gå in i ett förhållande är ofta lurigt. Man är van att leva själv och har inte koll på vad som är rimligt och sunt när det gäller att leva ett liv med någon annan, hur man umgås, kompromisser mm.
  • Kjell2
    Anonym (Jenn) skrev 2021-02-25 09:14:26 följande:

Jag har visserligen haft förhållanden och inte haft svårt med att hitta kille men efter 30 så hände något. Har varit singel i 4 år snart och jag tror man är passé efter 30 tyvärr för det är i stort omöjligt att hitta någon nu. Men du får ge det ett försök, håller med som de tidigare att det är bra att engagera sig i något, komma ut lite bland folk.   

Massor, både killar och tjejer, hittar kärleken efter 30. En vän till mig är 70+ och nykär! Har fullt med exempel i min omgivning på de som hittar en partner efter de fyllt 30.
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 10:50:06 följande:
    Hm. En ensamstående mamma är ju egentligen inget jag önskar. Jag tror på kärnfamiljen.

Jag har själv växt upp i en icke-kärnfamilj och alltid känt mig utanför då jag bara haft halvsyskon och plast-farmor/farfar och allt sådant. Jag önskar ingen att få växa upp så.
    En viss öppenhet för olika möjligheter underlättar även om det innebär saker som särkullsbarn, flytt, distans.

Hur tänker du göra för att utöka ditt sociala liv?
  • Kjell2
    Anonym (Jenn) skrev 2021-02-25 11:19:31 följande:
    Jo fast då är knappast barn aktuellt för någon av parterna så man behöver lägga in det i sitt urval. 

Är man kvinna och 30+ är man inte så intressant längre eftersom man inte kan producera barn särskilt länge till. Det är en förklaring jag har till varför det är så svårt att hitta nån när man är kvinna 30+. 

Oavsett om man ser bra ut och tar hand om sig kan man knappast konkurrera med en 25 åring. 
    Ja, om urvalskriteriet för honom är "100% barn i framtiden". Nu finns det nog en del killar som kan tänka sig att barn, eller fler barn, inte är superviktigt.

Men jag har flera kvinnor i min omgivning som träffat sin partner vid 30+ och med en massa olika barnvarianter på köpet och framåt i tiden.
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 13:26:12 följande:

Det har jag inget svar på ännu. Funderar på det.Det är klart jag har det. Men jag vill inte säga "mamma jag har misslyckats med nätdejting i 10-15 år och jag undrar varför?"

Nätdejting är en skitgrej som förstör mer än vad det hjälper. Förut gick människor ut och träffade varandra nu handlar allt om EN BILD.

Jag skulle välja att vara 34 år på 80-talet istället framför idag alla dagar i veckan.

Att träffa någon kräver en del i eget engagemang och att våga. Det finns inga enkla snabblösningar. Räkna med att du måste göra om ditt liv en del, lägga tid och energi. Du kommer misslyckas, bli olyckligt kär, kanske få krossat hjärta, göra någon illa men plötsligt händer det, när du minst anar.

Om du nu tycker nätdating är skit, sluta med det. Gör något annat, krogen, singelklubbar, partyresor, sjunga i kör, danskurs.

Väldigt många här säger samma sak, ut och träffa folk, skaffa dig ett socialt liv. Är det något problem med det?

Utöver Corona.
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 14:31:38 följande:

I mina yngre år vad jag ute mycket faktiskt. Och precis innan pandemin så började jag gå ut lite ensam. Tänkte fortsätta med det men sen har det varit slut med sådant.

Fast ska man lyckas på nätet måste man främst ha ett snyggt ansikte för att få chansen. Konkurrensen är enorm för oss män.Ja vi ses ju som "skadat gods" och "alla varningsklockor ringer" har man ju läst av kvinnor här på forumet om vuxna män som aldrig haft en partner eller sexliv.Gym gör jag redan. Men seriöst så går 90% av alla runt där med sina hörlurar på sig som enstöringar. Politiskt var jag engagerad i fram tills 30 i ungdomsförbundet men lyckades inte där heller. Tjejerna var bara ute efter riksdagsledamöterna.

Om du ser varje enskild åsikt eller eget misslyckande som något generellt kommer du förbli singel. Ja, en del tjejer är inte intresserade av 30-åringar som levt ensamt, dock inte alla.

En del tjejer ville säkert ha en riksdagsledamot, men inte alla.

Du har fått massor med råd och tips i denna tråd. Är det något du tagit åt dig och tänker göra?
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 14:33:10 följande:

Ber om ursäkt om jag är lite bitter. Men jag närmar mig medelålders och aldrig haft en partner eller aktivt sexliv. Jag känner mig som ett träsktroll som ingen gillar.

Du får lära dig dölja det. Ofta sjukt frånstötande

Starta heller inte trådar där du vill ha hjälp om du inte är beredd att ta emot hjälp. Du måste också lära dig sortera bort de som mest vill provocera.
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 16:31:13 följande:

Ja Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.

Vill du utstråla mindre bitterhet undvika att säga och skriva sånt.
  • Kjell2

Ja Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.

Vill du utstråla mindre bitterhet undvika att säga och skriva sånt.

Ja jag måste skaffa en hobby där tjejer ingår. Jävligt tufft nu däremot.1. Jag är öppen. Men jag letar ju inte bland topptjejerna såklart, för där har jag ingen chans. Det enda jag inte klarar är övervikt. Jag är själv normalviktig och tar hand om mig.

2. Men då blir det ju som med vissa som söker jobb och aldrig får ett jobb. Ingen arbetsgivare vill vara den första, om det inte är en 19-åring såklart. Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.

Vad funderar du på för hobby?

Några semesterplaner för sommaren?
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 17:04:56 följande:
    Jadu jag har inte kommit fram till något ännu. Jag vill ha en stor övervikt kvinnor. Och då kommer jag inte på något intressant....

Jag skulle vilja åka till Prag. Senast var jag i Miami och det var helt OK. Men i år om jag reser blir det inom Europa. Om man ens får resa...
    Välj något du tycker verkar intressant istället för att fokusera på att det ska vara hög andel tjejer. 
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 21:21:30 följande:

Men det är ju främst en tjej jag vill träffa. Jag vill inte börja med något där det är 90% killar. Då händer ingenting.Jag gillar sport (hockey o fotboll) som jag går ofta på (när man får).

Ok, vad blir det? Ridning? Jazzdans? Körsång?
Svar på tråden Problem att hitta flickvän