• elin1989

Problem att hitta flickvän

lejonet87 skrev 2021-02-25 10:50:06 följande:

Hm. En ensamstående mamma är ju egentligen inget jag önskar. Jag tror på kärnfamiljen.

Jag har själv växt upp i en icke-kärnfamilj och alltid känt mig utanför då jag bara haft halvsyskon och plast-farmor/farfar och allt sådant. Jag önskar ingen att få växa upp så.

Men du är ju 34 nu. Då får man räkna med att väldigt många potentiella singlar har barn. Jag har en son sen innan, min sambo inga barn. Han skulle antagligen ha föredragit en partner utan barn, men det är ju bara en av alla grejer man bryr sig om i en partner.
  • elin1989
    Anonym (Jenn) skrev 2021-02-25 11:19:31 följande:

Jo fast då är knappast barn aktuellt för någon av parterna så man behöver lägga in det i sitt urval. 

Är man kvinna och 30+ är man inte så intressant längre eftersom man inte kan producera barn särskilt länge till. Det är en förklaring jag har till varför det är så svårt att hitta nån när man är kvinna 30+. 

Oavsett om man ser bra ut och tar hand om sig kan man knappast konkurrera med en 25 åring. 

Är det så svårt att hitta nån när man är kvinna 30+? Alla män är väl inte så intresserade av att skaffa barn, alternativt har redan barn. Om man är 30-35 är det ju inte heller SÅ bråttom... Sen klart att om man är 39 så kanske man inte blir intressant för en man som har som högsta önskan att skaffa barn.

Jag var 30 när jag träffade min sambo, hade ett barn sen innan. Jag var singel i 10 månader innan jag träffade honom, nätdejtade i 8 månader . Och jag bor på landet där utbudet på tinder är litet!
Svar på tråden Problem att hitta flickvän