• PurpleUnicorn

Biologisk krigsföring!

Hur många är det som inser att det är biologisk krigsföring som pågår ang corona?

• Svar på tråden Biologisk krigsföring!
  • vipsan
    PurpleUnicorn skrev 2021-02-24 23:35:05 följande:

För att normalt sätt hade du inte kommenterat "anser" "inser" du letar bara efter problem

Det handlar inte om att leta problem. Betydelsen i din fråga blir olika med ordet "inser" respektive "anser". För att kunna svara behöver man veta vad frågan är.
  • PurpleUnicorn
    vipsan skrev 2021-02-24 23:44:03 följande:

Det handlar inte om att leta problem. Betydelsen i din fråga blir olika med ordet "inser" respektive "anser". För att kunna svara behöver man veta vad frågan är.

De fanns EN PERSON här som kunde se va ja menade..vilket betyder att ni e så inrutade i eran vardag att ni inte kan se!
  • PurpleUnicorn
    Embla twopointoh skrev 2021-02-24 22:48:09 följande:

Jag tänker att det i sådana fall är ett ganska ineffektivt vapen. Så hög är liksom inte dödligheten sett till hela befolkningen, och de grupper som drabbats värst är sådana som inte är stridbara.

Nä, men gamla kostar ju pengar, o för dom e de ju skitsamma om andra dör på köpet..
  • PurpleUnicorn
    Embla twopointoh skrev 2021-02-24 22:48:09 följande:

Jag tänker att det i sådana fall är ett ganska ineffektivt vapen. Så hög är liksom inte dödligheten sett till hela befolkningen, och de grupper som drabbats värst är sådana som inte är stridbara.

Du har inte tänkt på att dom kanske utrotar dom svagare?
  • FallenAngelNr1000

Jag tror inte att det är en "biologisk" krigsföring. Snarare en "psykologisk" i sådana fall som har med att i grunden rasera ekonomin att göra.

Likaså har vi stora slitningar mellan länder om att skapa sig än större fördelar i allt mer sinande resurser. 

Finner det dock lite löjligt att man pratar om 3:e mutationen samt 4:e osv när det kommer till coronan då den redan hade muterat över 12 tusen gånger innan intervjun med Nobelpristagarna.

Eller så är det hela en stor övning helt enkelt inför okända smittor som kommer att komma fram när isen smälter allt mer. Men fortfarande med inriktningen med att ändra den sedvanliga ekonomin till Kinas poängsystem.

Man kan ju även fråga sig ang om det stora rymdrace'et som har tagit fart.

Något inför framtiden är man helt klart orolig inför.

Vad Sverige håller på med mitt i allt detta förstår jag inte alls. Man har pressträff som om det vore en rolig lek att få visa upp sig och låta vuxen mer eller mindre. Ett evigt tjat om coronan, likt hjärntvättning. Ev kan ju vaccinationen vara en del inför framtida rymdresor. Därav helt frivilligt att ta den. Man säger sig vilja skydda de äldre, men det finns antagligen djupare beräkningar i grunden med o göra. 

Samtidigt så skuldsätter man landet väldigt djupt. Man slänger pengar hit och dit osv. Man är även väldigt orolig inför nära beväpnade konflikter i vårat närområde (syftar då inte på gängkriminalitet). Det är som att dårskapen har släppts lös helt och hållet med hjälp utav att man har skapat en rädsla. Därav återkommer jag tillbaka till den "psykologiska" krigsföringen.

"Ge de blinda en eld och de kommer tända på allt i sin väg när dom bränner sig". 

Det är för mycket kacklande överallt, snack om hårdare kontroll, begränsningar osv. Endast den oseriösa håller på så, den smarta ser till de viktigaste samhällsfunktionerna och upprättar det som behövs.

Men istället har vi tjo här tjo där i form utav grupper som protesterar mot allt möjligt och brinner för enskilda saker. 

Jag menar, lagren utav utrustning och förnödigheter var tomma. Inte hör jag någonstans om att upprätta en stark civilkår med first aid egenskaper, överlevnad, samt smittskydd. Nej det ska snackas klockslag om krigen, slängas pengar på företag som ändå inte kommer att stå kvar när allt blir kaos, Regeringen lyssnar inte på riksdagen, bankerna beter sig hutlöst mot folket, skatterna höja för de fattigare. 

Finns ingen godhet kvar. Bara rädsla och utnyttjande. 

Något har hänt, och det har inte med Coronan med att göra utan man använder det som en våg för djupare drastiskare syften.

• Drottningen1970
    PurpleUnicorn skrev 2021-02-24 22:08:55 följande:

Ja ursäkta mig ers höghet för ja inte stavade som du ville :)

Handlar inte om stavningen. De två orden har nämligen helt olika betydelser.
  • vipsan
    PurpleUnicorn skrev 2021-02-24 23:50:11 följande:
    De fanns EN PERSON här som kunde se va ja menade..vilket betyder att ni e så inrutade i eran vardag att ni inte kan se!
    Okej... Önskar dig fortsatt lycka med att få svar i din obegripliga tråd.
  • Överste Senap

Du kanske kan börja med att förklara bakgrunden till påståendet. Vem för krig, hur och i vilket syfte?

• Hin
    PurpleUnicorn skrev 2021-02-24 23:33:09 följande:
    Ja tror att du inte har nåt annat att lägga tiden på, därför e du bitter o klagar på allt du ser :)
    Vad snackar du om? Det var ju inte jag som "klagade" först?

Jag frågar därför att orden har helt olika betydelse och det hade varit en intressant tråd / diskussion som jag gärna hade deltagit i. Det fick jag ju inte nu då. Möjligen för att du tror att det var jag som skrev innan det verkligen var jag.

Synd, jag undrade som sagt uppriktigt för att jag ville diskutera med dig.
Svar på tråden Biologisk krigsföring!