• PurpleUnicorn

Biologisk krigsföring!

Hur många är det som inser att det är biologisk krigsföring som pågår ang corona?

• Svar på tråden Biologisk krigsföring!
  • Hin
    Hin skrev 2021-02-25 20:22:38 följande:
    Vad snackar du om? Det var ju inte jag som "klagade" först?

Jag frågar därför att orden har helt olika betydelse och det hade varit en intressant tråd / diskussion som jag gärna hade deltagit i. Det fick jag ju inte nu då. Möjligen för att du tror att det var jag som skrev innan det verkligen var jag.

Synd, jag undrade som sagt uppriktigt för att jag ville diskutera med dig.
    ... och det går ju liksom inte diskutera utan att veta om du verkligen menar "anser" eller "inser" därav frågan.

Om du tror att det är samma sak med olika stavningar rekommenderar jag rättspsyk.
  • Hin
    PurpleUnicorn skrev 2021-02-24 23:33:09 följande:
    Ja tror att du inte har nåt annat att lägga tiden på, därför e du bitter o klagar på allt du ser :)
    Och vidare _ "Bitter och klagar"? Jag sa uttryckligen att jag undrar uppriktigt. Det är alltså motsatsen till att klaga. Jag frågade för att kunna diskutera ämnet, som sagt.
  • JohanSE76

Jag tror du har helt rätt. Det är en komplex och mångbottnad krigföring med flera aktörer inblandade. Det handlar inte bara om att Kina försöker ?kriga mot resten av världen med ett virus?.

• theotherone
    PurpleUnicorn skrev 2021-02-24 23:41:59 följande:

De e sjukt, hur pantade folk e eg, hjärntvättade apor helt enkelt

Dunning-Kruger-effekten är i full blom här märker jag.

Nej, tror inte Covid-19 är ett biologiskt vapen utvecklat av onda kineser. Viruset är för det första inte särskilt dödligt (och alltså i så fall ett särdeles dåligt biologiskt vapen), för det andra drabbar viruset inte de personer som samhället förlorar mest på om de avlider (återigen ett mycket dåligt biolgiskt vapen), för det tredje är det hyfsat korkat om man nu vill bedriva biolgisk krigföring att först släppa ut viruset bland sin egen befolkning...
  • JohanSE76
    theotherone skrev 2021-03-03 21:47:45 följande:

Dunning-Kruger-effekten är i full blom här märker jag.

Nej, tror inte Covid-19 är ett biologiskt vapen utvecklat av onda kineser. Viruset är för det första inte särskilt dödligt (och alltså i så fall ett särdeles dåligt biologiskt vapen), för det andra drabbar viruset inte de personer som samhället förlorar mest på om de avlider (återigen ett mycket dåligt biolgiskt vapen), för det tredje är det hyfsat korkat om man nu vill bedriva biolgisk krigföring att först släppa ut viruset bland sin egen befolkning...

Det är ekonomisk krigföring det handlar om, inte att ha ihjäl så många som möjligt. Kina fick snabbt kontroll på viruset med drakoniska metoder. Idag har de knappt några restriktioner medan vi i väst fortfarande lider ekonomisk av lock-downs. Dessutom så användes viruset lägligt som ursäkt för utökad poströstning och slappare ID-lagar i det amerikanska presidentvalet. Och nu vips sitter Kinas man i vita huset. En fråga var och en bör ställa sig är varför Kina stoppade alla inrikesflyg från Wuhan efter utbrottet medan utrikesflygen tilläts fortsätta gå obehindrat i månader tills omvärlden äntligen reagerade?
  • theotherone

Kinas man i vita huset? Hah, nej den tror jag inte på.

• JohanSE76
    theotherone skrev 2021-03-04 22:36:02 följande:

Kinas man i vita huset? Hah, nej den tror jag inte på.

Biden är fullständigt genomkorrumperad av CCP-pengar
  • Johan70
    JohanSE76 skrev 2021-03-05 16:44:47 följande:
    Biden är fullständigt genomkorrumperad av CCP-pengar

Vad har du för belägg för ett sådant påstående?

• Johan70
    PurpleUnicorn skrev 2021-02-24 21:26:53 följande:

Hur många är det som inser att det är biologisk krigsföring som pågår ang corona?

För att så att säga inse en sådan sak, måste det finnas belägg för påståendet. Vad har du läst för rapporter som konstaterar att det är krig? Vänligen länka.

• JohanSE76
    Johan70 skrev 2021-03-05 17:08:08 följande:

Vad har du för belägg för ett sådant påstående?

Jag följer nyhetsrapporteringen
Svar på tråden Biologisk krigsföring!