Dags att ge upp?
Hej alla kloka fina människor
För en tid sedan fick veta att min fru sedan många år varit otrogen. Jag förlät henne och vi försöker gå vidare. Hon är inte otrogen längre (finns inte tid/möjlighet vad jag kan se men jag kan ju såklart inte vara säker)...och hon verkar verkligen vilja bygga upp vår relation igen. Hon jobbar verkligen på det och är en helt annan människa idag jämfört med innan otroheten.
Jag känner dock dag för dag hur mina känslor för henne dör sakta men säkert
Tidigare blev jag glad när hon ringde för att höra hur jag mår eller bara säga hej. Nu drar jag mig ibland för att svara.
Tidigare ville jag lämna små lappar till henne i kylskåpet eller på ytterdörren te.x. där det kunde stå "Jag älskar dig" eller "Puss älskling" eller liknande...vilket jag antar är rätt vanligt när man älskar varandra.
Jag har aldrig tidigare funderat på andra kvinnor och inte brytt mig när jag fått ett leende eller flirt från en annan kvinna Jag har blivit smickrad så klart men inte mer. Nu känns det inte längre lika självklart att nobba sånt....jag vill liksom ge igen...eller gå vidare eller...eller jag vet inte vad det är jag håller på med längre. Jag har inte gjort något men känner mig osäker hur jag kommer reagera i "skarpt läge".
Hon är mitt livs kärlek och jag vill innerst inne leva med henne men jag vet inte om jag orkar så mycket längre.
Tips/råd/idéer/tankar mottages...!
Jag vill också påpeka att jag inte kommer avslöja fler detaljer ang vad som hänt!