• Anonym (Ts)

    Jag hoppas detta svider för mobbaren

    Har en kollega som har varit elak mot mig, snackat skit, baktalat, mobbat efter att jag fått en ny bättre tjänst på företaget, en tjänst hon hade haft tidigare, inte klarat av, men ville ha tillbaka.

    Jag har fått nytt jobb nu och sagt upp mig, så är på väg därifrån, till stor del på grund av henne. Men jag har velat visa att jag inte uppskattar henne (jag hatar henne och mår illa bara jag ser människan/hör hennes röst). Hon har mobbat flera och har narcissistiska/psykopatiska drag.

    Här är de saker jag gjort: har slutat titta på henne när vi sitter i grupp och hon pratar, då menar jag fika eller lunch. Hon är en sådan som älskar att stå i centrum och ska alltid höras. Så när hon håller låda, pratar jag med någon annan, tittar bort ointresserat, studerar min mat, tittar på min mobil, dvs allt utom att ge henne uppmärksamhet. Om jag går till köket och hon är där, så säger jag inte något till henne utan ställer in min matlåda och går därifrån. Hon frågade mig något en gång och då svarade jag kort utan att titta på henne att hon skulle fråga chefen. Hon fortsatte och jag upprepade det jag sa igen och gick. Jag och en kollega stod och pratade om något på kollegans rum och då kom mobberskan också. Jag slutade prata och gick (märkte då att hon reagerade på det ).Hon frågade mig vid ett tillfälle om en gemensam kollega och då sa jag att det får hon fråga kollegan.

    Jag hoppas detta svider, speciellt med tanke på hennes uppblåsta ego. Och jag hoppas det svider också att hon inte knäckte mig utan att jag istället fått en bättre tjänst med högre lön.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 07:41
    P.S. Just det, till min fråga, tycker ni att det jag gör känns för henne? Jag hoppas det!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 07:41
    Tror ni, menar jag.

  • Svar på tråden Jag hoppas detta svider för mobbaren
  • Anonym (xxx)

    Om hon är den narcissist du utmålar henne som här i din TS så har hon troligen knappt ens märkt det du försökt göra. 
    Det är nog mer att det känns bra för dig själv att markera (det hade jag också gjort).  Kan vara bra för kollegorna också, om de sett att du tagit ställning, kanske fler kan göra det. 

    Att får en bättre tjänst är möjligen det som kommer märkas mest, speciellt om hon själv är kvar där hon är och inte kommer kunna ändra på det. 

  • Anonym (Filledutt)

    Hon noterar förmodligen att du inte gillar henne. Frågan är hur mycket hon bryr sig. Som du beskriver henne låter det inte så troligt att hon blir ledsen. Andra människors känslor verkar inte viktiga för henne.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (xxx) skrev 2021-02-27 07:58:28 följande:

    Om hon är den narcissist du utmålar henne som här i din TS så har hon troligen knappt ens märkt det du försökt göra. 

    Det är nog mer att det känns bra för dig själv att markera (det hade jag också gjort).  Kan vara bra för kollegorna också, om de sett att du tagit ställning, kanske fler kan göra det. 

    Att får en bättre tjänst är möjligen det som kommer märkas mest, speciellt om hon själv är kvar där hon är och inte kommer kunna ändra på det. 


    Hon kan inte få den typ av tjänst jag har fått eftersom det krävs högskoleutbildning för det, vilket hon saknar. Hon är närmare 60, så hon kommer inte vidare. Medan jag är 30+ och redan gått om henne. Det är det jag tröstar mig med när jag tänker på hennes elakheter.
  • Anonym (FF)
    Anonym (Filledutt) skrev 2021-02-27 08:07:43 följande:

    Hon noterar förmodligen att du inte gillar henne. Frågan är hur mycket hon bryr sig. Som du beskriver henne låter det inte så troligt att hon blir ledsen. Andra människors känslor verkar inte viktiga för henne.


    De egna känslorna är förstås viktiga, varför det svider att bli både ignorerad och omkörd.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Filledutt) skrev 2021-02-27 08:07:43 följande:

    Hon noterar förmodligen att du inte gillar henne. Frågan är hur mycket hon bryr sig. Som du beskriver henne låter det inte så troligt att hon blir ledsen. Andra människors känslor verkar inte viktiga för henne.


    Mm, tyvärr så är det så. Hon har ingen empati och blir road av att starta intriger och se andra ledsna. Snart är hon borta ur mitt liv..
  • Anonym (Filledutt)

    Min gissning är att sånt som svider för henne snarare är just sånt som att du får en högre uppsatt tjänst.

  • Anonym (Filledutt)
    Anonym (Ts) skrev 2021-02-27 08:11:14 följande:

    Mm, tyvärr så är det så. Hon har ingen empati och blir road av att starta intriger och se andra ledsna. Snart är hon borta ur mitt liv..


    Grattis till det!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Filledutt) skrev 2021-02-27 08:12:39 följande:

    Grattis till det!


    Tackar :). Får också med mig erfarenhet hur man hanterar sådana människor, vet vilka fällor jag gått in i. Så får se på de positiva aspekterna av detta.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (FF) skrev 2021-02-27 08:11:11 följande:

    De egna känslorna är förstås viktiga, varför det svider att bli både ignorerad och omkörd.


    Ja, jag fick beröm av chefen på senaste mötet och mobberskan blev likblek, kisade med ögonen och såg ut att koka nombords under den polerade charmiga ytan. Att tillägga så hatar hon när andra än mig får beröm också och försöker förminska deras insatser bakom ryggen på dem efteråt.
  • Anonym (Anoo)

    Ärligt talat tror jag inte ens att hon har märkt av ditt barnsliga beteende.

Svar på tråden Jag hoppas detta svider för mobbaren