• Anonym (Sara)

    Hur tycker ni ett äckligt hus är?

    Hur tycker ni ett äckligt hus är? Är ett gammalt hus äckligt? Hus med gamla möbler och inte toppmodern inredning?

  • Svar på tråden Hur tycker ni ett äckligt hus är?
  • Anonym (Jippie)

    Va? Ett äckligt hus är väl typ ett med mögel och vägglöss.

  • Fjäril kär

    Ett äckligt hem har disk överallt, smutskläder överallt, det är dammigt, det är bajsränder i toan, kiss på toaringen och möglig dusch. Kattsand över hela huset, det luktar kattkiss i sängarna. Smutsiga lakan. Det luktar sura sopor och gammal mat. Klibbiga golv och reklam och post ligger i drivor på alla bord. Soffan har fläckar av något man inte riktigt vill veta vad det är..

  • Citronsaft

    Absolut kan ett gammalt hus vara äckligt. Om det luktar fukt osv pga att det är gammalt. Men är det rent och fint med bra tätning och ventilation så är det som vilket hus som helst.

  • Anonym (Skit)

    Äckligt hus= ett jätteskitigt hus. Om det så är byggt förra året. Som lägenheten några bekanta till mig bodde i. Det hände mer än en gång att jag skurade toan innan jag satte mig.

  • Stårschan2

    Varför skulle äldre möbler eller omodern inredning klassas som 'äckligt'? Hur tänker man då?

    Äckligt är sånt som är skitigt, ser snuskigt ut och/eller luktar illla.


    De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • Anonym (Dr mugg)

    Mögligt, smutsigt, illaluktande, kladdigt. Oavsett ålder.

  • Anonym (Jinni)

    Lägenheten som en släkting köpte där en kvinna legat död i badkaret i fem veckor i sommarvärme lät rätt äckligt. Men hon fick den billigt och de rev ut rubbet och byggde nytt badrum så klart.

  • Anonym (Jinni)

    För övrigt är de flesta möbler i vår bostad 100 år gamla eller mer, förutom soffa, säng och elektronik. Det ska vara så.

  • Kusinen

    Ett äckligt hus är ett hus med mögel, löss stora vattenskador osv.

    Det kan också vara ett fint hus men som skötts dåligt och är äckligt på ett ytplan för att det är extremt ostädat, luktar gamla sopor osv.

Svar på tråden Hur tycker ni ett äckligt hus är?