• Anonym (Hoppfull)

    Feedback på dejtingprofil önskas

    Hej på er. Man på strax 40 vintrar här som önskar feedback av den dejtingprofiltext jag tänkt att jag ska prova.

    Har jag skrivit för mycket/lite, är formuleringarna bra, något som behöver förtydligas eller tas bort, etc? 

    Fokuset nu är främst på texten, men jag kommer eventuellt att lägga upp några bilder i tråden. Är ingen Brad Pitt eller George Cloney, men jag ser inte ut som Gollum eller Shrek heller.

    Nog om detta här kommer min text (hoppas att FL inte sabbar formateringen av texten).

    "Adopterad från Indien och kom till Sverige 1 april 1984 så jag vill nog påstå att jag är Sveriges bästa April-skämt.


     
    Jag gillar att dansa bugg och fox, och provar gärna andra danser med, så gillar du dans är det ett stort plus.
     
    Gillar utmaningar för både kropp och knopp och generellt så älskar jag att prova/lära mig nya saker inom de flesta områden. så du får gärna dra med mig på nya upplevelser.

    Är en man som som föredrar middagar och tillställningar hemma hos vänner framför krogen, och är väl inte direkt typen som gillar att festa.
     
    Bildning, ärlighet och bred humor är saker jag finner väldigt attraktiva. Slänger du in ett intresse för träning och hälsa ropar jag bingo.

    Är du en regelbunden rökar utan planer på att sluta är vi nog tyvärr inte rätt matchning för varandra.

    Är ok med att du redan har barn men ser gärna att du vill ha flera då det vore fantastiskt att få uppleva ett eget barn."

    Är lite osäker på första meningen, men eftersom det syns tydligt att jag har en icke svenk härkomst tycker jag att det är bra att nämna att jag är adopterad.

    Också osäker om jag ska vara tydligare med att beskriva vad jag söker.

    All respektfull kritik, både positiv och negativ är välkommen. Jag är inte tunnhudad, men personangrepp och otrevligheter är tråkigt och tillför inte forumet något. 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-28 23:19
    Version 2.

    "Jag är en man som gillar utmaningar för både kropp och knopp och generellt så älskar jag att prova/lära mig nya saker inom de flesta områden. Hoppas få dela många nya upplevelser med dig.

    Att dansa bugg och fox är ett stort intresse, och jag provar gärna andra danser med, så gillar du dans är det ett stort plus.

    Föredrar middagar på tumanhand och tillställningar hemma eller hos vänner framför krogen, och är väl inte direkt typen som gillar att festa.

    Bildning, ärlighet och bred humor är saker jag finner väldigt attraktiva. Slänger du in ett intresse för träning och hälsa ropar jag bingo.

    Är du en regelbunden rökar utan planer på att sluta är vi nog tyvärr inte rätt matchning för varandra.

    Är ok med att du redan har barn men ser gärna att du vill ha flera då det vore fantastiskt att få uppleva ett eget barn.

    Om du undrar över mitt ursprung är jag adopterad från Indien."
  • Svar på tråden Feedback på dejtingprofil önskas
  • Sam Ståhl

    Hej.

    Några tankar i all enkelhet.

    De två första meningarna känns som de onte ska komma först. I synnerhet första meningen känns krystad och lite tramsigt barsnligt skriven.

    När du därefter sedan beskriver vad du tycker är intressant, vad du helst gör etc, bra och tydligt.

    Att du rakt förklarar dina tankar om partnerns och din längtan efter barn, ärligt och tydligt.

    Du verkar vara en jordnära och schysst person.

    Lycka till!

  • Anonym (Kvinna 39)
    Gillar utmaningar för både kropp och knopp och generellt så älskar jag att prova/lära mig nya saker inom de flesta områden. så du får gärna dra med mig på nya upplevelser.

    Låter som att jag ska behöva hitta på en massa nya grejer vi ska göra och se till att underhålla dig - ta egna initiativ!

    Är en man som som föredrar middagar och tillställningar hemma hos vänner framför krogen, och är väl inte direkt typen som gillar att festa.

    Men om jag som kvinna vill umgås med dig på tu man hand då, utan dina kompisar...?

    Annars tycker jag att det låter bra, det märks en viss personlighet och lite humor, även om det är lite stelt på ett sätt som inte går att förklara. Kan har nåt med meningslängd och -uppbyggnad att göra. Lite mer variation där så kanske det blir bättre.

    Jag tycker inte du behöver specificera mer av vad du söker, du har redan med de två viktiga sakerna om en icke-rökare som helst ska vilja ha (fler) barn, såvida du inte har fler riktigt viktiga saker, annars låter du bli. Det är bättre att söka brett än att verka som att du har en kravlista som är en mil lång. En presentation ska handla mycket mer om vad du har att erbjuda.
  • Anonym (Emma)

    Hej. Tycker du kan ha kvar första meningen men på en annan plats, längre ned. Jag är osäker på hur du menar med aprilskämt kopplat till din adoption. Förstår såklart att 1 april är skämtdatumen och att du kom till Sverige då men vad är kopplingen till Sveriges största skämt? Kanske jag som är trög bara. Det är iaf bra att du skriver att du är adopterad.

    En annan grej, jag saknar beskrivning av dig som person, hur du är och dina egenskaper. Jag ser dina intressen och vad du söker men vem är DU? Som första mening tycker jag du ska ha något som ger en bild av hur du är. Hur är du? Snäll, glad, sprallig, lugn, eftertänksam, omhändertagande, rolig, stabil, trygg?

    Fundera också på att ta bort det där med att du inte gillar att festa. Det förstår man ändå när du lyfter fram vad du gillar.

    Lycka till!

  • Anonym (A)

    Du har redan fått bra tips i alla ovanstående svar. Jag skulle ändra "hemma hos vänner" till enbart "hemma" och ta bort det där om att hon ska dra med dig ut på saker, det låter initiativlöst Och ändra April-skämt till aprilskämt.

  • Anonym (Hoppfull)
    Sam Ståhl skrev 2021-02-28 22:43:55 följande:

    Hej.

    Några tankar i all enkelhet.

    De två första meningarna känns som de onte ska komma först. I synnerhet första meningen känns krystad och lite tramsigt barsnligt skriven.

    När du därefter sedan beskriver vad du tycker är intressant, vad du helst gör etc, bra och tydligt.

    Att du rakt förklarar dina tankar om partnerns och din längtan efter barn, ärligt och tydligt.

    Du verkar vara en jordnära och schysst person.

    Lycka till!


    Du har rätt i att de första två meningarna ska flyttas. Den första meningen var ett försök till att visa lite humor, men den vara jag redan rätt osäker över.
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-02-28 22:48:00 följande:
    Gillar utmaningar för både kropp och knopp och generellt så älskar jag att prova/lära mig nya saker inom de flesta områden. så du får gärna dra med mig på nya upplevelser.

    Låter som att jag ska behöva hitta på en massa nya grejer vi ska göra och se till att underhålla dig - ta egna initiativ!

    Är en man som som föredrar middagar och tillställningar hemma hos vänner framför krogen, och är väl inte direkt typen som gillar att festa.

    Men om jag som kvinna vill umgås med dig på tu man hand då, utan dina kompisar...?

    Annars tycker jag att det låter bra, det märks en viss personlighet och lite humor, även om det är lite stelt på ett sätt som inte går att förklara. Kan har nåt med meningslängd och -uppbyggnad att göra. Lite mer variation där så kanske det blir bättre.

    Jag tycker inte du behöver specificera mer av vad du söker, du har redan med de två viktiga sakerna om en icke-rökare som helst ska vilja ha (fler) barn, såvida du inte har fler riktigt viktiga saker, annars låter du bli. Det är bättre att söka brett än att verka som att du har en kravlista som är en mil lång. En presentation ska handla mycket mer om vad du har att erbjuda.
    Ska formulera om det så att det står "så jag ser fram emot att dela nya upplevelser med dig" det får fram andemeningen bättre

    Ska man verkligen behöva förtydliga att man är även vill umgås på tu man hand? Tycker det känns naturligt i ett förhållande att man gör det, men jag kanske har fel?
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2021-02-28 23:10:55 följande:
    Du har rätt i att de första två meningarna ska flyttas. Den första meningen var ett försök till att visa lite humor, men den vara jag redan rätt osäker över. 
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-02-28 22:48:00 följande:
    Gillar utmaningar för både kropp och knopp och generellt så älskar jag att prova/lära mig nya saker inom de flesta områden. så du får gärna dra med mig på nya upplevelser.

    Låter som att jag ska behöva hitta på en massa nya grejer vi ska göra och se till att underhålla dig - ta egna initiativ!

    Är en man som som föredrar middagar och tillställningar hemma hos vänner framför krogen, och är väl inte direkt typen som gillar att festa.

    Men om jag som kvinna vill umgås med dig på tu man hand då, utan dina kompisar...?

    Annars tycker jag att det låter bra, det märks en viss personlighet och lite humor, även om det är lite stelt på ett sätt som inte går att förklara. Kan har nåt med meningslängd och -uppbyggnad att göra. Lite mer variation där så kanske det blir bättre.

    Jag tycker inte du behöver specificera mer av vad du söker, du har redan med de två viktiga sakerna om en icke-rökare som helst ska vilja ha (fler) barn, såvida du inte har fler riktigt viktiga saker, annars låter du bli. Det är bättre att söka brett än att verka som att du har en kravlista som är en mil lång. En presentation ska handla mycket mer om vad du har att erbjuda.
    Ska formulera om det så att det står "så jag ser fram emot att dela nya upplevelser med dig" det får fram andemeningen bättre

    Ska man verkligen behöva förtydliga att man är även vill umgås på tu man hand? Tycker det känns naturligt i ett förhållande att man gör det, men jag kanske har fel?
    Du kan läsa inlägg 4, nu låter det som att man ska behöva dras med dina kompisar varje ledig helg, att det är där fokus ligger. Antingen krogen eller dina kompisar, som man inte vet om man trivs med. Nja...

    I övrigt bra att du formulerar om det första.
Svar på tråden Feedback på dejtingprofil önskas