Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

BF efter kub?

Blev framflyttad några dagar på KUB men bebisen var precis för liten för att kunna fastställa BF. Fick BF på RUL istället och blev då framflyttad ytterligare några dagar. Har nu ett BF 8 dagar tidigare än vad jag hade utifrån sista mensen :)

• Anonym (Anonym)
    Limeblad skrev 2021-03-02 10:55:31 följande:

Håller med dig, framflyttad i graviditeten så är man längre gången. Men tror det är lite som att bläddra fram eller bak i boken, där verkar man också tänka olika.

Tycker också alla verkar tänka olika men jag menade precis som du skrev, jag ansågs vara längre gången än jag skulle varit utifrån senaste mens :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (:))) skrev 2021-03-23 19:10:21 följande:

Puffar upp denna tråd.... ska man lita på datum man fått på kub mer än VUL och RUL?

Fick förklarat för mig att man ska utgå ifrån det datumet man får när de ?bestämmer? BF. Det baseras på mått på bebisen och den behöver vara tillräckligt stor för att man ska kunna bestämma. En del får det på KUB och andra på RUL. I mitt fall var bebisen typ någon mm för liten på KUB för att man skulle kunna fastställa ett BF så jag fick mitt på RUL istället.
Svar på tråden BF efter kub?