Anonym (*) skrev 2021-03-03 16:21:05 följande:
Att man inte sätter ned foten och säger ifrån behöver inte betyda att man vill.
Min poäng är att det inte finns någon som helst anledning för föräldrarna att ha kontakt, eftersom de inte är vårdnadshavare. Om mamman dessutom bara är otrevlig, verkar det ju ännu mer onödigt. Alltså bör pappan blocka henne.
Att föräldrarna behöver ha kontakt för dotterns skull är din åsikt, och du bör ha förstått vid det här laget att jag inte delar den.
Hade han velat blocka mamman hade han gjort det för längesen.
Jag har ingenstans skrivit att föräldrarna behöver ha kontakt så sluta hitta på.
Anonym (*) skrev 2021-03-03 16:25:13 följande:
Den slutsatsen får stå för dig. Och jag tror att du baserar den alldeles för mycket på dina egna känslor kring dina vuxna barn. Jag tolkar ingenting som TS skriver som att pappan väljer dottern framför TS..
Jag har inga vuxna barn. Hanlingen att pappan inte sätter stopp talar sitt tydliga språk.
sextiotalist skrev 2021-03-03 16:25:49 följande:
Om dottern hade varit viktigare än ts, så hade mannen troligen levt med ts längre. Inte åkt iväg på hotellnätter.
Det är nog inte svårare än så än att pappan vet inte hur man ska hantera detta. Och försöker han steppa upp så får han en utskällning av sitt ex.
Vet inte hur han ska hantera det?! Är han e jättebebis eller vadå? En vuxen man är fullt kapabel att be sitt ex lämna honom ifred, blockera och be sin vuxna dotter flytta ut och betala underhåll. Väldigt väldigt enkelt OM man VILL. Istället låter han både dottern och exfrun hålla på och styra deras liv. Dvs relationen med TS är uppenbaligen inte lika viktig och kommer ej på första plats.