• Anonym (.)

    Kan människor ångra sitt sex?

    Jag tänker framförallt kvinnor, just för att jag har en kvinnlig kompis som andra har sagt att denne är promiskuös. Jag brydde mig ingenting om det, förs hon och jag shoppade en gång tillsammans.

    Det kom en okänd försäljare fram till oss och min kompis var hastig med att vi skulle gå till honom och prata. ''Kom!'' sa hon till mig och sedan gick vi/hon fram till honom.

    Nästa dag hade hon gjort sig extra fin och ville dra till samma butik för att hon ''Glömt saker''. Hon gick direkt till försäljaren och pratade. Jag köpte saker och gick till kassan.

    Hon hade till och med byt nummer med honom.

    Kul att min kompis kan vara så modig och finna ''kärleken'' så snabbt, tänkte jag för mig själv. Men det slog mig hur jag har märkt av andra sorters signaler över hon och hennes ''sexbehov''.

    Ibland har det slagit mig att hon kanske döljer psykisk ohälsa. Men låt oss bortse från att hon inte har några psykiska besvär så som depression.

    Kan en kvinna vara såhär impulsiv, hoppa i säng med en okänd person och sedan ångra sig efter att sexakten är över och/eller några dagar senare?

    Jag kan inte tala för mig själv, för jag vet inte. Jag lever lite i ett annat sorts ''livsstil'' kan man säga. Kan man verkligen ha ett stort behov, tycka att ''han/hon kan jag ha sex med'' för att sedan ångra sig när sexet är över?

    Utgå ifrån att man är nykter då, förstås.

  • Svar på tråden Kan människor ångra sitt sex?
  • Anonym (oklar text)

    Vad är det du undrar om man kan ångra? 

  • Anonym (.)
    Anonym (Ppp) skrev 2021-03-02 17:05:19 följande:

    Vad menar du med ångra?


    Att man ångrar sig?

    Att man ångra att man hade sex med snubben. Att man inte alls fann personen attraktiv egentligen. Impulsiv eller inte. Man hade sexbehov och när sexet var över, så ångra man sig bara att det vart just den människan. Man råkade bara ha sådant ''stor lust'' eller vad som, att det bara övergick till att man ''tog den första personen man såg'' eller hur man skall uttrycka det. Och sedan bara..Ångrade sig, när allt var över. Att det egentligen inte alls någon människa man ens överhuvudtaget vill ha kontakt med.
  • Anonym (S)

    Man måste inte vara deprimerad för att man njuter av sex med olika partners, eller har nåt annat fel heller för den delen. Och självklart kan man ångra sig några dagar efter, killen kanske inte var så snygg eller fräsch, eller att det var ett dåligt ligg. Självklart kan man råka ligga med någon som inte motsvarar ens förväntningar!

    Sluta fundera på hennes sexvanor och ägna dig åt dina egna istället.

  • Anonym (.)
    Anonym (S) skrev 2021-03-02 17:11:27 följande:

    Man måste inte vara deprimerad för att man njuter av sex med olika partners, eller har nåt annat fel heller för den delen. Och självklart kan man ångra sig några dagar efter, killen kanske inte var så snygg eller fräsch, eller att det var ett dåligt ligg. Självklart kan man råka ligga med någon som inte motsvarar ens förväntningar!

    Sluta fundera på hennes sexvanor och ägna dig åt dina egna istället.


    Det är väl kanske inte hennes sexvanor i sig som jag överväger. Utan mer om hennes hälsa. Jag tyckte det var en märklig ''impuls'' över det jag såg i butiken med henne.

    Jag menade inte att man njuter av sex för att man är deprimerad.

    Bortsett ifrån att man ångrar sig sexet p.g.a dålig ligg. Men hur vanligt är det att man först tyckte någon var attraktiv för att sedan tycka att personen inte var snygg/attraktiv och ofräsch?
  • Anonym (Ppp)
    Anonym (.) skrev 2021-03-02 17:08:50 följande:

    Att man ångrar sig?

    Att man ångra att man hade sex med snubben. Att man inte alls fann personen attraktiv egentligen. Impulsiv eller inte. Man hade sexbehov och när sexet var över, så ångra man sig bara att det vart just den människan. Man råkade bara ha sådant ''stor lust'' eller vad som, att det bara övergick till att man ''tog den första personen man såg'' eller hur man skall uttrycka det. Och sedan bara..Ångrade sig, när allt var över. Att det egentligen inte alls någon människa man ens överhuvudtaget vill ha kontakt med.


    Om det handlar om sex o inget annat är de klara med varandra och söker efter sex med nästa person. Det betyder ju inte att man ångrar sig?

    Av din ts skriver du inget om att hon ångrar sig; gråter eller ger uttryck för att hon ångrar sig att hon låg med någon. Detta du beskriver är väl alla (incel) mäns dröm att ha töm och glöm sex. Vill män ha ons så passa på att normalisera att leva ett liv där detta är ok. Om du börjar fundera om psykisk ohälsa när tjejer bejakar sin sexualitet kommer du att befästa synen att kvinnor ska hålla på sig.
  • Anonym (S)
    Anonym (.) skrev 2021-03-02 17:17:29 följande:
    Det är väl kanske inte hennes sexvanor i sig som jag överväger. Utan mer om hennes hälsa. Jag tyckte det var en märklig ''impuls'' över det jag såg i butiken med henne.

    Jag menade inte att man njuter av sex för att man är deprimerad.

    Bortsett ifrån att man ångrar sig sexet p.g.a dålig ligg. Men hur vanligt är det att man först tyckte någon var attraktiv för att sedan tycka att personen inte var snygg/attraktiv och ofräsch?
    Du tycker det är en märklig impuls att råka på en attraktiv man och vilja ha sex med honom...? Är du lika orolig över alla kvinnor som raggar upp nån på krogen för en natt?

    Klart det kan hända om man har sex på impuls att man sen inser att nja, hen kanske inte var så snygg trots allt.

    Jag tror snarare att din sexuella horisont inte är så bred.
  • Anonym (oklar text)
    Anonym (.) skrev 2021-03-02 17:08:50 följande:
    Att man ångrar sig?

    Att man ångra att man hade sex med snubben. Att man inte alls fann personen attraktiv egentligen. Impulsiv eller inte. Man hade sexbehov och när sexet var över, så ångra man sig bara att det vart just den människan. Man råkade bara ha sådant ''stor lust'' eller vad som, att det bara övergick till att man ''tog den första personen man såg'' eller hur man skall uttrycka det. Och sedan bara..Ångrade sig, när allt var över. Att det egentligen inte alls någon människa man ens överhuvudtaget vill ha kontakt med.
    ja, så man kan säkert känna. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Ppp) skrev 2021-03-02 17:21:30 följande:
    Om det handlar om sex o inget annat är de klara med varandra och söker efter sex med nästa person. Det betyder ju inte att man ångrar sig?

    Av din ts skriver du inget om att hon ångrar sig; gråter eller ger uttryck för att hon ångrar sig att hon låg med någon. Detta du beskriver är väl alla (incel) mäns dröm att ha töm och glöm sex. Vill män ha ons så passa på att normalisera att leva ett liv där detta är ok. Om du börjar fundera om psykisk ohälsa när tjejer bejakar sin sexualitet kommer du att befästa synen att kvinnor ska hålla på sig.
    Nej. Nu får du läsa om min ts. Jag pratar med om den psykiska ohälsa. Detta har inget med mig och ''incel'' grej att göra.

    Sluta.
  • Anonym (.)
    Anonym (S) skrev 2021-03-02 17:22:27 följande:
    Du tycker det är en märklig impuls att råka på en attraktiv man och vilja ha sex med honom...? Är du lika orolig över alla kvinnor som raggar upp nån på krogen för en natt?

    Klart det kan hända om man har sex på impuls att man sen inser att nja, hen kanske inte var så snygg trots allt.

    Jag tror snarare att din sexuella horisont inte är så bred.
    Nej. Jag förstår faktiskt inte varför man inte kan skriva i denna forum utan att bli kallad för incel och massa annat.

    hur mer skall jag vara tydlig i min tråd, om att jag enbart frågade min fråga rent allmänt.
Svar på tråden Kan människor ångra sitt sex?