Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Får bankmannen uppge sånt?

Vi har en personlig bankman.

Jag har ett hemligt sparande som min man inte visste om, jag har inte heller berättat om det för bankmannen. Häromdagen fick min man ett mail från bankmannen och där stod mitt sparande med!? Så nu vet han om det mot min vilja.

Har det här verkligen gått rätt till!? Jag hade ingen aning om att hen skulle göra något sånt, vi har ju egna konton tom.

• Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?
  • Anonym (H)
    Anonym (Myran Myr) skrev 2021-03-02 19:38:28 följande:

I vilket samband fick din make mailet, för antar att det inte bara var dit hemliga sparande som stod med i mailet till din make?

Inte säker, tror det hade med huslånet att göra. Han sa inget mer än ifrågasatte om sparandet.
  • Anonym (H)
    Anonym (Betty) skrev 2021-03-02 19:41:19 följande:

Men vad menas med "hemligt som inte ens bankmannen visste om"? Är det på samma bank kan väl bankmannen se alla dina aktiviteter där? Vet ej om de kan se saker på andra banker.

Det är ett konto jag fört över till regelbundet och det var det hen skrev. Ja att hen kan se det förstår jag såklart, men inte att hen skulle berätta det för min man.
  • Anonym (H)
    Anonym (55) skrev 2021-03-02 19:45:14 följande:

Det låter som din man gör en fuling. Han vill kontrollera dig eftersom att han misstänker att du har ett eget sparande. Därför säger han att han har fått ett hemligt mail för att se hur du reagerar och förklarar detta.

Nej, han uppgav den exakta summan jag sparar varje månad.
  • Anonym (H)

Men varför har inte jag fått det mailet då?

Enligt min man stod det att jag varje månad för över en viss summa till konto xxxxxxx.

• Anonym (H)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-02 20:03:54 följande:

De anser väl att det räcker med att skicka till en av er. Kommer du inte ihåg vad som sas vid mötet med bankmannen när ni ansökte?

Klart jag kommer ihåg vad som sas. Jag hade ändå ingen aning om att min man skulle informeras om att jag regelbundet för över pengar.
  • Anonym (H)

Lånet är baserat på hans inkomst, jag har bara barnbidragen och hade ingen aning om att han skulle få veta att jag sparar.

• Anonym (H)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-02 20:14:18 följande:

Nej men jag menar om ni diskuterade att banken skulle maila över en sammanställning. Vad de sa att den skulle innehålla. Vem den skulle skickas till. Såna saker.

Nej hen sa inget om något sånt.
  • Anonym (H)
    Seven Costanza skrev 2021-03-02 20:17:31 följande:

Sparar du till dig själv från barnbidragen då?

Ja
  • Anonym (H)
    123xyz skrev 2021-03-02 20:18:48 följande:

Jag reagerar inte på att banken redogjort för dina tillgångar för din äkta hälft, i synnerhet om ni sökt lån gemensamt.

Däremot reagerar jag starkt på att den typen av informationen påstås ha förmedlats via MAIL. Stod det verkligen i klartext i ett vanligt mail, eller menar du ett meddelande som bara kan läsas inloggad på Internetbanken?

Skickas bankinformation i vanliga mail så kan det nog intressera Finansinspektionen och/eller Datainspektionen.

Det vet jag inte, han sa mail och det var inte direkt det jag funderade djupare över. Antagligen var det via bankens meddelanden.
Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?