Får bankmannen uppge sånt?
Skojar du?
Skojar du?
Hur gör du då? Vilken del är det du sparar, s a s? Har du på något sätt tänkt ut en schablon med en del till dig och en till maken och en till barn och liksom sparar ur din egen del, eller hur har du lagt upp det?
Men varför gömmer du pengar för din man...? Om ni skiljer er kommer de ju ändå fram i ljuset, men skapar bara onödiga konflikter.
Jo men jag undrar vad det är som gör den lusingen ur barnbidraget din att behålla utan att maken vet det.
Jag tänkte då att du måste ju ha tänkt ut någon räknemodell?
Jag skulle få mycket pengar vid en separation, men det hjälper ju inte om jag går från en dag till den andra. Måste ju ha något att kunna klara mig på, även om det så bara är för att kunna resa till min hemstad.
Om du planerar att lämna din man så är väl hus det sista ni ska skaffa nu!
Nähä. Bolån skaffar man inte för skojs skull. Så hus eller lägenhet handlar det ju om då.
Nej, en banken får inte uppge kontoinformation mm till någon annan än kontoinnehavaren utan tillstånd. Kan det vara så att du i samband med låneansökan gjort någon form av medgivande?
Tycker du ska ta upp detta med banken, först med bankmannen och får du inget vettigt svar med någon form av reklamationavdelning på banken.
Men suck.... Måste du hålla på att tjafsa i onödan?? Skriv rakt ut vad det handlar om istället för att bara säga nej det är inte si eller så. Om ni redan äger en bostad så ska ni alltså omförhandla lånet då antar jag. SKIT SAMMA orsak, ni har diskuterat ett bolån och banken har kollat din bakgrund eftersom det har betydelse i ekvationen, det borde du ha kunnat förstå, särskilt som du redan sagt att du mycket väl visste vad som sas under mötet.
Ok ja jag fattar. Men tänkte mer att om man måste dela med sig med hälften i slutändan men så har man använt upp allt. Jag förstår ju att man måste ha pengar till mat o boende även om man ligger i skilsmässa men undrar bara hur det funkar rent praktiskt. Alltså om man har 50000 där, använder upp allt och sen måste ge honom 25000. Förstår du hur jag menar? Nu kanske inte det spelar nån roll för han kanske har mer pengar o hon får mer av honom i slutändan i alla fall. Bara undrar hur det funkar.
Det är otroligt hur ni expertforumiter vet vem som ligger bakom anonyma trådar. Fantastiskt.
Ska man ha ett hemligt sparande så måste det ju vara på en annan bank, helst utomlands. Annars blir det lätt då här!
Och det var ju inte "sparkontot" han såg, utan att jag regelbundet för över pengar, så då hade han väl sett det ändå.
Ts, hur går det nu då? Hur är din situation?
Från vilket konto för du över pengar, något gemensamt?
Ok. Om dina föräldrar känner till din situation kanske dom kan ha ett sparkonto åt dig i deras namn. Eller får du spara i madrassen om han inte accepterar din förklaring. Hur går det med boende?
Jag såg det nu, att det var överföringen som upptäcktes. Men då vet han inte exakt hur mycket du har?
Ja i värsta fall får du gömma kontanter nånstans.
TS skrev i inlägg #34:
"För att det är det enda sättet jag har för att kunna ta mig härifrån när jag väl vågar ta steget."
(slut citat)
Hon skriver bara "jag"..
Ingenstans nämner TS att syftet (när man läser hennes andra inlägg också, att det skulle vara tillför gagna barnens behov som du hävdar.
Så citera där hon skriver det och ta med inläggsnummer du hämtar citatet ifrån också, att det är för både henne OCH barnen hon har ett "hemligt sparande".
Jag kan inte minnas sist jag fick ett brev hem från banken, allt sånt får jag online... Och det har aldrig stått något om flyttningar mellan konton. Men att han skulle ha kollat något olovligen tror jag inte ändå.