• Annita

Får bankmannen uppge sånt?

TS, det låter som om du sitter i en riktigt jobbig sits om det var katastrof att din man fick reda på att du sätter undan pengar. Mellan raderna förstår man ju att han betett sig aggressivt och hotfullt.

Och angående om man får spara undan av barnbidraget eller inte: om nu TS har tänkt bryta upp och måste ha råd att bo på en annan plats än mannen tills bodelningen är klar (förmodligen pga att han inte är snäll) så är ju det verkligen ett sätt att ta hand om barnen, eller hur? Det är säkert för barnens skull hon planerar detta, och det är därför hon sätter undan av "deras" pengar.

• Annita
    Anonym (Betty) skrev 2021-03-03 13:12:45 följande:

Ok ja jag fattar. Men tänkte mer att om man måste dela med sig med hälften i slutändan men så har man använt upp allt. Jag förstår ju att man måste ha pengar till mat o boende även om man ligger i skilsmässa men undrar bara hur det funkar rent praktiskt. Alltså om man har 50000 där, använder upp allt och sen måste ge honom 25000. Förstår du hur jag menar? Nu kanske inte det spelar nån roll för han kanske har mer pengar o hon får mer av honom i slutändan i alla fall. Bara undrar hur det funkar.

Nej man behöver inte ge bort 25.000 i det fallet. Man har sina egna pengar till den dag bodelningen sker, det är då man tittar på den faktiska summan på kontona.
  • Annita
    Anonym (Brutaldumt) skrev 2021-03-03 14:39:07 följande:

Är det du som tvingats in i en hotfull kvinnofälla av din våldsamme elaking till make? Peter den synske undrar.

Bara av att läsa den här tråden förstår man att TS är rädd för sin man och att det var ödesdigert att han fick veta om pengarna. Om han är miljonär bryr han sig givetvis inte om några ynka tusenlappar, utan det är det faktum att hon gör något utan hans tillåtelse som gör honom arg. Han har ett kontrollbehov och uppenbart skrämmer det TS.

Mvh Annita den synska
  • Annita
    Anonym (Betty) skrev 2021-03-03 17:24:36 följande:
    Nej men så tror jag inte riktigt heller det går till. Då skulle ju folk kunna flytta över massa kapital bara för att slippa ha med det i bodelning. Nu spelar det ju ingen roll kanske när det handlade om 7000. Och det spelar kanske ingen roll för pengar man normalt behöver för att leva vanligt men det kan ju inte saknas 200000 på ett kont plötsligt.
    Nä, det har du rätt i, ditt resonemang är rimligt. Hoppas att du har rätt iaf! :)
Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?