• Anonym (Dejten)

    Omöjligt hitta nån på nätdejting

    Jag tänkte försöka igen med nätdejting efter att försökt hitta någon i några år och inte lyckats.

    Så efter nån månad hittade jag en intressant kille som jag skrev till. Vi hade många gemensamma intressen mm. Det kändes lovande.

    Vi fick en mycket bra kontakt i början, det kändes som att vi hade hur mycket som helst att skriva om.

    Nu har vi haft kontakt i några veckor. Så jag frågade om han vill träffas och han svarade ja.

    Efter det hörs vi inte mycket längre, han frågar inga frågor längre och han är inloggad på nätdejting sidan typ dygnet runt. Utan att skriva till mig . Känns som att han letar efter någon annan... Det är ju skittråkigt att det alltid blir så här. Aldrig får jag till en date.

    Det ebbar alltid ut i sanden.

    Vad letar killar efter egentligen? Bara nån att ha sex med eller?

  • Svar på tråden Omöjligt hitta nån på nätdejting
  • Anonym (Pelle)

    Märklig slutsats efter första killen på någon månad ?

    Det tar tid att hitta rätt.

  • Anonym (Dejten)

    Då borde han inte svarat att han ville träffas heller när han är uppkopplad jämt för att leta efter annan tjej...

  • Anonym (Mortimer)
    Anonym (Dejten) skrev 2021-03-02 23:02:19 följande:

    Jag tänkte försöka igen med nätdejting efter att försökt hitta någon i några år och inte lyckats.

    Så efter nån månad hittade jag en intressant kille som jag skrev till. Vi hade många gemensamma intressen mm. Det kändes lovande.

    Vi fick en mycket bra kontakt i början, det kändes som att vi hade hur mycket som helst att skriva om.

    Nu har vi haft kontakt i några veckor. Så jag frågade om han vill träffas och han svarade ja.

    Efter det hörs vi inte mycket längre, han frågar inga frågor längre och han är inloggad på nätdejting sidan typ dygnet runt. Utan att skriva till mig . Känns som att han letar efter någon annan... Det är ju skittråkigt att det alltid blir så här. Aldrig får jag till en date.

    Det ebbar alltid ut i sanden.

    Vad letar killar efter egentligen? Bara nån att ha sex med eller?


    Välkommen till verkligheten. Du fick i alla fall kontakt. Mer än vad vi killar ofta får. Jag kan ställa motfrågan, vad letar ni KVINNOR efter? De jag lyckats träffa rinner alltid ut till vänskap. Får höra hur lätt jag är att prata med, lugn, stabil etc. Men tyvärr inte vad hon riktigt letar efter. Extra komiskt blir det när hon ondgör sig över alla värdelösa dejter hon varit på.

    Jag vet bara hur jag själv fungerar och jag skulle definitivt ge en dejt några fler chanser om det finns nån form av kemi.

    Vet inte om det var till någon tröst men du är i alla fall inte ensam på den fronten.
  • Anonym (Dejten)

    Jag tycker iallafall att han borde velat träffa mig innan han fattar sitt beslut, för tänk om just jag var hans drömkvinna! Men det var viktigare att leta andra dygnet runt än att träffa mig.

    Då får han förbli singel då. Vi hade mycket kemi och glädje och vi hade kunnat göra mycket saker tillsammans. Och haft en rolig date ihop med mycket skratt. Men det var väl roligare att leta andra då...det lär han aldrig få veta.

    Det jag är ute efter? En trevlig dejt som kan leda till något mer.

  • Anonym (Mortimer)
    Anonym (Dejten) skrev 2021-03-02 23:35:05 följande:

    Jag tycker iallafall att han borde velat träffa mig innan han fattar sitt beslut, för tänk om just jag var hans drömkvinna! Men det var viktigare att leta andra dygnet runt än att träffa mig.

    Då får han förbli singel då. Vi hade mycket kemi och glädje och vi hade kunnat göra mycket saker tillsammans. Och haft en rolig date ihop med mycket skratt. Men det var väl roligare att leta andra då...det lär han aldrig få veta.

    Det jag är ute efter? En trevlig dejt som kan leda till något mer.


    Har en tjejkompis som troligen är som han. Hon kan inte tänka sig att gå på en dejt om hon inte är väldigt säker på att en massa saker klickar. Att gå på en rolig dejt räcker inte för henne. Hon har ghostat mer än en man för att hon hittat nåt som hon tror inte kommer funka.

    Tror problemet är att många resonerar att de kan nog hitta något bättre.
  • Pinotage

    Jag ska inte spekulera varför han gjorde som han gjorde, men efter att periodvis dejtat senaste åren så har jag lärt mig en sak - Om man får bra kontakt, så driv på att träffas så fort som möjligt. Så länge man inte har träffats IRL verkar väldigt många bara söka tjat-vänner eller ha dejtingappar istället för CandyCrush.

  • Anonym (Islands)
    Anonym (Dejten) skrev 2021-03-02 23:02:19 följande:

    Jag tänkte försöka igen med nätdejting efter att försökt hitta någon i några år och inte lyckats.

    Så efter nån månad hittade jag en intressant kille som jag skrev till. Vi hade många gemensamma intressen mm. Det kändes lovande.

    Vad letar killar efter egentligen? Bara nån att ha sex med eller?


    Bara för att man har saker gemensamt och att det är lätt att prata med varandra, så betyder inte det att den andre är intresserad. 
    Det är olika, vad killar letar efter. Precis som det är för tjejer.
  • Anonym (Islands)
    Anonym (Mortimer) skrev 2021-03-02 23:27:08 följande:
    Jag vet bara hur jag själv fungerar och jag skulle definitivt ge en dejt några fler chanser om det finns nån form av kemi.
    Tjejerna du träffade hade gett det fler chanser också, om de hade känt kemi.
  • Anonym (Emma)

    Nätdejting är fake.

    Träffa riktiga människor.

  • Anonym (Islands)
    Anonym (Emma) skrev 2021-03-03 07:23:11 följande:

    Nätdejting är fake.


    Osant.
Svar på tråden Omöjligt hitta nån på nätdejting