• Nixe

Testade jag för sent?!!

Enligt min uträkning borde ägglossningstestet visa positivt nu idag lördag 6/3. Har testat med stickor i flera månader och beräkningen har verkligen ALLTID stämt exakt på dagen. Vad jag förstått är själva ägglossningen ngt dygn efter att man fått positivt resultat på testet.

Hade sex i måndags kväll och kondomen gick sönder utan att någon märkte något men jag tänkte att det ändå borde vara relativt lugnt eftersom ägglossningen var beräknad till söndag/måndag därpå.

Nu när jag började testa på onsdagskvällen och sen har testat därefter ser det ut så här! Det känns som att jag missade ökningen och nu istället fångade minskningen??! Så här brukar ju testerna se ut efter att jag ha fått positivt utslag, omvänd ordning inför positivt resultat... Så ägglossningen borde ha varit typ onsdag istället?? Tänker jag fel?

• Svar på tråden Testade jag för sent?!!
  • Anonym (H)

Det kan ju vara så att du denna gång inte fick fullt utslag och faktiskt hade ägglossning 3/3.

Jag själv får aldrig utslag på testen trots ägglossning. Tempar också så jag vet att jag haft ägglossning trots negativa test.

Ingen kommer kunna svara på när du hade ägglossning.

Var observant ifall mensen inte kommer och ta ett gravtest. Så att du kan göra abort så tidigt som möjligt sedan om det är det beslutet skulle falla på om det visar sig att du blivit gravid

• Anonym (Anonym)

Jag skulle knappast säga att du hade ägglossning i onsdags, snarare lite innan det med tanke på hur svagt strecket är.

• Nixe
    Anonym (Anonym) skrev 2021-03-06 09:04:50 följande:

Jag skulle knappast säga att du hade ägglossning i onsdags, snarare lite innan det med tanke på hur svagt strecket är.

Ja men om det nu hade gett fullt utslag innan onsdag kväll så innebär det ju att det därefter är faktisk ägglossning inom 1-2 dygn. Ägglossningen sker ju inte när strecket är som allra starkast utan efteråt har jag förstått det som. Så var det positivt tisdag tex hade jag ägglossning ons/tors då. Jag hade räknat med fullt utslag först på lördagen (idag)..
    Anonym (H) skrev 2021-03-06 09:01:45 följande:

Det kan ju vara så att du denna gång inte fick fullt utslag och faktiskt hade ägglossning 3/3.

Jag själv får aldrig utslag på testen trots ägglossning. Tempar också så jag vet att jag haft ägglossning trots negativa test.

Var observant ifall mensen inte kommer och ta ett gravtest. Så att du kan göra abort så tidigt som möjligt sedan om det är det beslutet skulle falla på om det visar sig att du blivit gravid

Tack! Abort blir det inte isf. Vi planerar inte barn just nu men med tanke på att vi kör på en metod som inte direkt är helt felsäker så är det ju ändå ngt som finns med i beräkningen så att säga. Inte bästa tajmingen men vi får se helt enkelt
  • Anonym (Anonym)
    Nixe skrev 2021-03-06 12:21:07 följande:
    Ja men om det nu hade gett fullt utslag innan onsdag kväll så innebär det ju att det därefter är faktisk ägglossning inom 1-2 dygn. Ägglossningen sker ju inte när strecket är som allra starkast utan efteråt har jag förstått det som. Så var det positivt tisdag tex hade jag ägglossning ons/tors då. Jag hade räknat med fullt utslag först på lördagen (idag)..
    Anonym (H) skrev 2021-03-06 09:01:45 följande:

Tack! Abort blir det inte isf. Vi planerar inte barn just nu men med tanke på att vi kör på en metod som inte direkt är helt felsäker så är det ju ändå ngt som finns med i beräkningen så att säga. Inte bästa tajmingen men vi får se helt enkelt
    Jo men nu vet du ju inte när du skulle ha testat positivt eftersom första dagen var onsdag, så om det var positivt i lördags eller söndags hade du äl precis när ni hade sex. Du vet ju inte helt enkelt.
  • Anonym (H)
    Nixe skrev 2021-03-06 12:21:07 följande:

Ja men om det nu hade gett fullt utslag innan onsdag kväll så innebär det ju att det därefter är faktisk ägglossning inom 1-2 dygn. Ägglossningen sker ju inte när strecket är som allra starkast utan efteråt har jag förstått det som. Så var det positivt tisdag tex hade jag ägglossning ons/tors då. Jag hade räknat med fullt utslag först på lördagen (idag)..Tack! Abort blir det inte isf. Vi planerar inte barn just nu men med tanke på att vi kör på en metod som inte direkt är helt felsäker så är det ju ändå ngt som finns med i beräkningen så att säga. Inte bästa tajmingen men vi får se helt enkelt

Angående utslag så vill jag bara säga att de gånger jag har som starkast utslag är dagen innan ägglossning. Alltså inte två dagar innan. Men så får jag ju heller aldrig positivt på testen. Ditt test kan absolut ha varit som starkast i onsdags med ägglossning på torsdagen. Eller så var det som starkast i tisdags med ägglossning torsdag.

Det är helt enkelt omöjligt att veta.

Oavsett vill jag önska dig lycka till!
  • Nixe
    Anonym (Anonym) skrev 2021-03-06 12:58:48 följande:

Jo men nu vet du ju inte när du skulle ha testat positivt eftersom första dagen var onsdag, så om det var positivt i lördags eller söndags hade du äl precis när ni hade sex. Du vet ju inte helt enkelt.

Jaha du menar så. Nej så långt innan har det inte varit för direkt efter stegring och positivt äl-test blir strecken ganska snabbt svagare för mig som på bilden ovan. Så det bör ha kunnat visa positivt inom max 12 timmar före det allra första testet. Det hade ju gått ett par dagar när jag tog bilden och det första testet har bleknat en del, det var starkare innan. Men varje månad jag testat så bleknar det snabbt efteråt. På bara 1,5 knappt dygn efter positivt är strecken nära på obefintliga. Vi kan ju iaf konstatera att det iaf inte var ägglossning idag så som beräkningen var..
  • Nixe
    Anonym (H) skrev 2021-03-06 12:59:52 följande:

Angående utslag så vill jag bara säga att de gånger jag har som starkast utslag är dagen innan ägglossning. Alltså inte två dagar innan. Men så får jag ju heller aldrig positivt på testen. Ditt test kan absolut ha varit som starkast i onsdags med ägglossning på torsdagen. Eller så var det som starkast i tisdags med ägglossning torsdag.

Det är helt enkelt omöjligt att veta.

Oavsett vill jag önska dig lycka till!

Tack, vad snällt! Har alltid fått med ett positivt test i stegringen när jag testat. Nu är det lite mer bleknat eftersom jag tog bilden ett par dagar efter. 10 min efter att första testet togs var det så pass tydligt att jag tänkte att ok, det kommer vara helt positivt om ett par timmar. Men sen blev det ju snabbt svagare istället så du tänkte jag att det måste ha varit redan. Märkligt att det kom nästan en hel vecka tidigare än planerat när det stämt så otroligt väl under en lång tid fram hit.
  • Anonym (H)
    Nixe skrev 2021-03-06 20:28:09 följande:

Tack, vad snällt! Har alltid fått med ett positivt test i stegringen när jag testat. Nu är det lite mer bleknat eftersom jag tog bilden ett par dagar efter. 10 min efter att första testet togs var det så pass tydligt att jag tänkte att ok, det kommer vara helt positivt om ett par timmar. Men sen blev det ju snabbt svagare istället så du tänkte jag att det måste ha varit redan. Märkligt att det kom nästan en hel vecka tidigare än planerat när det stämt så otroligt väl under en lång tid fram hit.

Min ägglossning är punktlig på dagen. Förutom en gång då den var fyra dagar tidig. Vi försökte bli gravida då och hade missat den om jag inte via tempen såg att jag hade haft ägglossning dagen innan. Blev gravid då. Vi hade sex fyra dagar före ägglossning och som sagt dagen efter.

Men minns det väl eftersom vi som sagt inte ville missa ägglossning då
  • Nixe
    Anonym (H) skrev 2021-03-06 21:53:48 följande:

Min ägglossning är punktlig på dagen. Förutom en gång då den var fyra dagar tidig. Vi försökte bli gravida då och hade missat den om jag inte via tempen såg att jag hade haft ägglossning dagen innan. Blev gravid då. Vi hade sex fyra dagar före ägglossning och som sagt dagen efter.

Men minns det väl eftersom vi som sagt inte ville missa ägglossning då

Aha! Kroppen är konstigt alltså! På tisdagen var sekretet som genomskinlig äggvita minns jag nu också men jag tänkte faktiskt ändå då att det kan det ju vara i ett par fyra-fem dagar för mig. Onsdagen var det dock inte så längre utan nästan torrt. Hm.
Svar på tråden Testade jag för sent?!!