Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Testade jag för sent?!!

Det kan ju vara så att du denna gång inte fick fullt utslag och faktiskt hade ägglossning 3/3.

Jag själv får aldrig utslag på testen trots ägglossning. Tempar också så jag vet att jag haft ägglossning trots negativa test.

Ingen kommer kunna svara på när du hade ägglossning.

Var observant ifall mensen inte kommer och ta ett gravtest. Så att du kan göra abort så tidigt som möjligt sedan om det är det beslutet skulle falla på om det visar sig att du blivit gravid

• Anonym (H)
    Nixe skrev 2021-03-06 12:21:07 följande:

Ja men om det nu hade gett fullt utslag innan onsdag kväll så innebär det ju att det därefter är faktisk ägglossning inom 1-2 dygn. Ägglossningen sker ju inte när strecket är som allra starkast utan efteråt har jag förstått det som. Så var det positivt tisdag tex hade jag ägglossning ons/tors då. Jag hade räknat med fullt utslag först på lördagen (idag)..Tack! Abort blir det inte isf. Vi planerar inte barn just nu men med tanke på att vi kör på en metod som inte direkt är helt felsäker så är det ju ändå ngt som finns med i beräkningen så att säga. Inte bästa tajmingen men vi får se helt enkelt

Angående utslag så vill jag bara säga att de gånger jag har som starkast utslag är dagen innan ägglossning. Alltså inte två dagar innan. Men så får jag ju heller aldrig positivt på testen. Ditt test kan absolut ha varit som starkast i onsdags med ägglossning på torsdagen. Eller så var det som starkast i tisdags med ägglossning torsdag.

Det är helt enkelt omöjligt att veta.

Oavsett vill jag önska dig lycka till!
  • Anonym (H)
    Nixe skrev 2021-03-06 20:28:09 följande:

Tack, vad snällt! Har alltid fått med ett positivt test i stegringen när jag testat. Nu är det lite mer bleknat eftersom jag tog bilden ett par dagar efter. 10 min efter att första testet togs var det så pass tydligt att jag tänkte att ok, det kommer vara helt positivt om ett par timmar. Men sen blev det ju snabbt svagare istället så du tänkte jag att det måste ha varit redan. Märkligt att det kom nästan en hel vecka tidigare än planerat när det stämt så otroligt väl under en lång tid fram hit.

Min ägglossning är punktlig på dagen. Förutom en gång då den var fyra dagar tidig. Vi försökte bli gravida då och hade missat den om jag inte via tempen såg att jag hade haft ägglossning dagen innan. Blev gravid då. Vi hade sex fyra dagar före ägglossning och som sagt dagen efter.

Men minns det väl eftersom vi som sagt inte ville missa ägglossning då
Svar på tråden Testade jag för sent?!!