Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 15:37:33 följande:

Jag är intresserad av både KK och nåt långvarig.

Om jag inte är attraherad av kvinnan blir jag inte intresserad.

....så du dejtar alltså tjejer som är över din egen nivå utseende och socialt?
  • Mimosa86
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 15:58:58 följande:

Jag har svårt att avgöra nivå.

En del tjejer har nog varit över min nivå  både utseende och socialt. De flesta har nog varit över min nivå socialt.  Då jag som sagt är introvert.  

Trots det har flera varit dålig på ställa frågor och hålla igång samtalet.  Jag är den som fått dra det lasset oftast.

Då kanske du ska sänka nivån på kvinnan du träffar? Eller så behöver du sparka igång sig själv lite?

Hur intresserad är du av just kvinnan du träffar? Skrattar du, är du glad och positiv i din framtoning? Frågar du för att du är intresserad eller för att det är något du måste för att få gå vidare? För det lyser igenom om en person är intresserad eller ej. Det lyser igenom om personen man träffar är en positiv människa eller en negativ en.

Sen absolut kan man ju ifrågasätta varför ditt sällskap inte bjuder till. Men finns ingen anledning att hänga upp dig på det. Fokusera på det du faktiskt kan styra, dig själv och ditt bemötande.
  • Mimosa86
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 12:42:33 följande:

Så vad du egentligen säger är att du tycker jag skulle sänka mina krav till en fet 5-barns morsa som är 10 år äldre för att slippa vara singel ?

Men TS du kritiserar kvinnor som har krav medan du själv också har det. Blir ju lite märkligt.

Ska man ha chans på någon med högre social rangordning så måste man levla upp mycket själv. Har själv bekanta där skillnad mellan man och kvinna är stor. Exempel där mannen är kort och tanig med ett lågstatusyrken och låg lön medan frun är supersnygg och höginkomsttagare. Varför han lyckats få henne? Hans oslagbara personlighet, humor, social kompetens där alla älskar att vara i hans närhet.

De flesta personer som stadgar sig är ganska lika varandra. Äktenskapstycke för att att man ibland tror att de är syskon ist för ett par både utseendemässigt och personlighetsmässigt.

Testa att dejta andra tjejer som du i dagsläget kanske omedvetet väljer bort och bara se om det är någon skillnad.

Det finns någon för alla!
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?